Penklær til navnefesten til lillegutt?

Sonja Borge

Gift med forumet
Om et par uker skal lillegutt ha navnefest. Da er han et halvt år. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal kle ham i.

Dåpskjole er uaktuelt når han er så stor, og bunad blir litt voldsomt på et sånt lite knøtt, synes jeg. Jeg tenker penklær. Storesøster hadde en veldig fin kjole på sin navnefest. Men jeg er veldig usikker på penklær til gutt.  Hva er fint nok til en slik staselig anledning?

Jeg blir veldig glad for tips.

Vi hadde dåpskjole i selve sermonien både til knøttet nå og til storebroren som var knappe 7 måneder da han hadde navnefest, men skjønner at det ikke er aktuelt for alle :)

I selskapet hadde knerten dette, hvit skjorteboddy, rutete bukse og bukseseler

Knøttet hadde selebukser på seg begge dagene, samme fasong på begge, men forskjellig mønster, han hadde også skjorteboddy til.

(ikke de beste bildene, men du får kanskje en ide om hvordan de var)

Knerten var nok den som var mest pyntet i sin navnefest, mye pga at han var mye mer bevegelig og ikke like mye baby lenger.

Som deg syntes jeg det ble for voldsomt med bunad, men syntes det var passe pyntet med hvit "skjorte" og bukseseler.

Hva som er "fint nok" er vel individuelt opp til hver enkelt,. Snuppen vår hadde bunad i sin velkomstfest. Han var da fire måneder gammel. Bunaden lånte vi av ei venninne, så slapp vi å bruke penger på et plagg som skulle brukes kun én gang. 

Her er bilde fra velkomstfesten til vår mellomste. 

Men om vi ikke hadde valgt bunad, ville han nok hatt på seg en dresslignende sak, tenker jeg. Kanskje noe slikt som denne. Den er fra danske Jocko og selges blant annet på nelly.com. 

Eller denne søte her, "The Tiny Suit" fra The Tiny Universe. Den har de iallefall på filifjong.no. Fins mange ulike sider med penklær på nettet!

Hm... har surfa litt på nett, men synes fortsatt jeg finner mest til jenter. Likte klærne til knerten din, Overasket, og får ta meg en runde i butikkene for å se om jeg finner noe liknende. Fin inspirasjon.

Dressen nederst i innlegget ditt, Papillon, blir litt i meste laget for meg. Det kommer bare til å bli for stor kontrast mellom gulpingen hans og dressen. Knis.

Men jeg likte jo bunaden gutten din hadde hatt, Papillon. Jeg spurte på Name it for noen uker siden om de fikk inn festdrakter der snart. (Tenkte at jeg jo kunne se hvordan de så ut.) Men dama som jobba der sa at de ikke kom inn før i midten av mai.... Jeg sa ingenting, men det kan da ikke være riktig. 17. mai er da i midten av mai, og de legger vel ikke klærne ut for salg to dager før...???

Synes ikke den bunaden var for prangende Papillon, kanskje fordi den ikke har rød vest (knerten har bunad nå med rød vest, og tenker på en til knøttet til 17.mai, men vi får se), veldig fin liten en du har der :)

Sonja Borge, jeg kjøpte en nikkers med seler på nameit og en annen bukse som jeg festet knapper til selene på, fant nemlig ikke noe jeg var helt fornøyd med ;)
Og at de ikke får inn festdraktene før mitten av mai, kan umulig stemme, vil jo være utrolig dumt av dem. Her vet jeg at man får kjøpt festdrakter til barn på noen litt mer spesial-barnebutikker hele året.

Vi kjøpte bunad til småen. (Hadde navnefest nå nettopp) 
Har veldig fine (men litt dyre - fikk heldigvis av svigermor) på Bogerud på Bærums Verk :)

Jeg håper han kan bruke den på 17.mai også, så får vi i alle fall brukt den to ganger ;)

Back
Topp