Penklær til jul

Kvakvak

Flørter med forumet
Hvordan kler du barna dine til jul? Syns det er så mye pent å velge i for jenter, men ikke fullt så mye for gutter..? Spesielt guttebabyer.

Gi meg gjerne noen tips til gutteantrekk :-) Jeg har en gutt på 6 mnd.

Sent from my iPhone using BV Forum

Noe fra HM tror jeg. Masse fint nå. Har en av hver, og til gutter er det ikke masse utvalg til.

Hva med en hvit body og svart bukse? :-D Enkelt og greit.

Blir nok chinos, skjorte og cardigan på begge mine til jul, 5år og 8mnd :-)

Har brukt pen dongeri bukse/dress bukse, "skjorte"body, bukseseler og cardigan på guttungen. I fjor hadde han dressbukse, "skjortebody" og vest :)

Vil at barna skal føle seg vel, så når de ikke vil ha penklærne på lenger så får de ta dem av! Tror guttungen brukte dressbuksa og vesten i fjor i ca 10 min før han skulle ha det av, han hadde heldigvis fått dette i gave så var ikke tapte penger :p

Satser heller på "penere hverdagsklær", som ei pen buksw og cardigan, før det kan han bruke flere ganger utenom jul :)

Jenta har skapet full av kjoler, så blir til at hun får ny strømpebukse, bolero/cardigan og pensko :)

Har nå jentenaby men eldste er gutt og husker problemet med fine klær. Ikke bare penklær liksom, men hverdagsklær som faktisk er fine.

Kappahl sin newbie serie kan ha noe. Ellers er det større sjanser på butikker som ikke er kjeder - litt dyrere merker.

Ellers kan du prøve nettbutikken roselille.com

Første jula hans hadde han på seg ei fin skjorte, slips, ulljakke og tykk bukse m en hvit strømpebukse under.
2.jula hadde han på seg kun bleie. Lå med 40 i feber og va syk.
3. Bunad
I år bi det nok dress.

Når de er så små, så synes jeg det mest av alt skal være behagelige klær. En hvit langermet body m/påsydd sløyfe (som link over her) og en velur sort bukse er jo fint.

Jeg har to gutter selv, og har ikke problemer med å finne pentøy til dem.
Jeg elsker dressbukse og vest...gjerne i brun/gråtoner...med hvit skjorte under, og da de var mindre enn de er nå synes jeg også bukseseler er en "hit".
Smelt :Heartblue:Heartblue

Helt uenig! Jeg synes det er så masse fine og kule gutteklær, og sønnen min har sikkert en alt for stor garderobe som resultat!

Han er 2 år, og skal nok ha på seg dressbukse, skjorte og sløyfe :)

Lillemor på 3 måneder skal nok ha noe mer behagelig. Noe pent ullundertøy med blonder, og evt en kjole over for bildet sin skyld :p Ellers tar jeg nok av den kjolen rimelig raskt!

Tror jeg skal kle min gutt i mørkeblå fløyelsbukse og rødrutete skjorte med blå sløyfe :) evt hvit skjorte med en rød cardigan utenpå.

Helt uenig! Jeg synes det er så masse fine og kule gutteklær, og sønnen min har sikkert en alt for stor garderobe som resultat!

Det finnes nok masse fint å velge mellom - også til gutter, jeg syns bare det er vanskelig å finne noe som er pent og som virker behagelig. Nå har jeg fått mange gode ideer! Tusen takk :)

Går nok for en pen bukse, vest/cardigan og en hvit body. For meg er det viktig at klærne kan brukes mer enn én dag.

Jeg har kjøpt body og bukse på HM som ser ut som dress. Det har de stort sett i alle butikkene.
Ser pent ut og er behagelig for baby, tenker jeg:)

I fjor hadde hun en hvit body og strømpebukse, samt en rød kjole fra HM.

Jeg har ikke tenkt så mye på det i år ennå, men blir sikkert en kjole. :)

Se på kappahl og lindex etter baby "dresser" :) kjøpte der i år og i fjor, myke, gode finklær. Bodyskjorte med sløyfe :)

Som mamma til to gutter er jeg enig, overflod i butikkene til jenter og lite til gutt. 4åringen skal ha en kjempefin grå dress fra Name it som ble kjøpt til 17mai, siden han passer den enda. Og lillebror på 6mnd har fått findress hos svigermor fra H&M, den er ikke kjempefin, men ok. Og siden svigermor var helt i hundre når hun hadde kjøpt den, så skal hun få den gleden :)

Kjøper nok noe fra memini til jul tror jeg, syns de har veldig mye fint til gutt. Sjekk ut guttelus.no feks.

Her blir det penbukse med bukseseler og skjorte/skjortebody på begge guttene. Masse fint i butikkene nå :-) syns også det er stilig med vest utenpå skjorta, men det blir det ikke i år

Jeg har dress til gutten min. Bukse, vest og jakke :) Og for å fornye den litt en gang i blandt, kjøper jeg gjerne en ny skjorte, eller sløyfe/slips, bare for at den ikke skal se helt lik ut fra gang til gang når han bruker den :)

Back
Topp