Penicillin til trassig snart-treåring

HanneMarie

Betatt av forumet
*MIA*
Jenta vår hadde urinveisinfeksjon for ei stund sida, og fikk flytende penicilin. Det var et mareritt å gi, hu spyttet og brekte seg. Nå har det kommet tilbake (eller ble aldri helberedet??) og vi prøver med tabletter, en halv x 2. Jeg trenger MANGE gode råd til å få dette i henne. Har knust og blandet, men hun oppdager med en gang. Har prøvd å snakke alvor ("hvis du ikke tar dette kan du bli veldig syk, du trenger medisin, vi gjør det ikke for å være slemme...." , prøvd å tilby premie.. . Hva kan jeg blande i som kamuflerer smaken? Lurer på å ha det inn i pannekakerøra, i rein desperesasjon...haha...

Nei:( kakao funker i dag, men kanskje ikke i morra....;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har Bactrim blitt vurdert..?
Jeg jobber på en avd. der medisinering ofte er et problem, beboerne reagerer gjerne på ekkel smak på tabletter osv.
Ved UVI tester legen som regel Bactrim mixtur først, den kommer med banan/vanilje smak... Lukter godteri :)

Sniker litt...

Be om imacillin. Har en 3 åring som ofte går på pencillin og denne er eneste som går i han. Den er ok på smak iforhold til de fleste andre.. Tar den i sprøyte og saft på babyflaske, begge inni munnen og det svelges rett ned.
Knuser du pille kan det blandes i fek syktetøy/sjokoladepålegg og smøres på skive.. ;-) Lykke til og god bedring..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Å gi piller hørtes ikke spesielt lurt ut.. Har en sønn som går på bactrim på tredje vinteren(forebyggende mot lungebetennelser), vi kaller det for "nam-nam" medisin, han er litt lei, men går bra ;) den smaker ganske godt faktisk :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp