Penicillin og amming

_MammaS_

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med å ta penicillin mens de ammer? Står jo på pakningsvedlegget at det er minimal sjanse for at det skal ha noe innvirkning. Men er alikevel litt skeptisk jeg. Liker ikke å ta tabletter når jeg vet det går over i morsmelken.

Er det paracet du mener? For med pencilin vil vel legen bare skrive ut det som er anbefalt å ta mens man ammer.

Ok. Uff da, det er ikke noe godt.

Jeg stoler på legen at det er i orden det jeg får foreskrevet. Måtte ta penicilin under graviditeten også, gikk fint det.

ehm... jeg måtte slutte å amme med størstemann fordi jeg måtte på penicillinkur. Men hun var jo større da. Fortalte du legen din at du ammet eller? [:)]

Ja jeg regnet med at du hadde fortalt det? Ellers ville jeg ikke tatt kuren nei.

Det finnes penicillin kurer du kan ta selv om du ammer. Og litt av det vil jo gå over til barnet.
William reagerte med litt vondt i magen tror jeg når jeg fikk tabletter. (det var antibiotika jeg fikk da).

Hvis du har sagt til legen at du ammer - bør han ha funnet en medisin som da passer til både amming og halsbetennelsen din.

God bedring!

ja, gav beskjed om at jeg ammet...må iallefall bli kvitt det her nå. klarer ikke å spise, så nå går det stort sett bare i is...

Jeg gikk på pencilin når jeg ammet, og det var en pencilin som ikke skulle gå over i morsmelken! Men noe gikk desverre over så Theodor fikk litt vondt i magen[&:]

Sjekket på felleskatalogen jeg[:)] Og der står det at det: Går i liten grad over. Det er lite sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter, selv om risiko for påvirkning av tarm- og munnfloraen hos barnet ikke kan utelukkes.
Så det skal være helt trykt å bruke den, men noe mage ubehag for Babyen kan forekomme, men skal i alle fall ikke være mye[;)]

Her er link om du vil se selv:  [link=http://www.felleskatalogen.no/]http://www.felleskatalogen.no/[/link][:D]

Har stått på den nå for bihule bet!! Gikk helt fint, Sofie fikk ikke noe vondt i magen!
Legen sa at det var null problem med Apocilin og amming. (Pluss jeg sto på to andre kurer for brystbetennelsen) så det går helt fint med antibiotika og amming! (iallefall de aller fleste)!!!
Eneste som er med Apo er at den kan sette litt smak på melken som baby kan mislike.. men d skjedde ikke her...

God bedring[:)] Og ta tablettene med GOD samvittighet og bli frisk[:)][:)]

nå er mannen min også smittet med feber og det hele. redd for at gutten vår og skal bli smittet. har får fremdeles morsmelk av meg, så får jo bare håpe at det går bra...

Du kan amme mens du går på penicillin kur, men du må gi minsten melkesyrebakterier. De får det i seg selv om det er i små doser, men når du gir de melkesyrebakterier så stabiliserer du amgen, så de slipper å få vondt i magen! Man bør ta melkesyrebakterie tabletter når man går på en penicillin kur selv også. Så slipper man soppoppblomstring innvendig.
De som brukes til minstemann er et pulver som du blander ut i litt lunket vann. Det smaker søtt og lille jenta mi elsket det! Ga henne på en sprøyte, for da får du kontrollert det inn i munnen.

dette pulveret får man kjøpt på apoteket da går jeg utifra? er det det samme som finnes i bl.a biola?

ORIGINAL: _Siri_

dette pulveret får man kjøpt på apoteket da går jeg utifra? er det det samme som finnes i bl.a biola?

Tror ikke du får det på apotek, men på helsekostbutikker.

Jeg har tatt penicillinkur, og det påvirket ikkje odne.

Back
Topp