Penger! yes!

Pearl81

Glad i forumet
Hehe!
Har fått engangsstønaden...fikk den på konto 3 dager etter ay jeg søkte! [:D]
Og nå skal vi reise til Stavanger(som min mann er fra) og kose oss og være faddere på søndagen. Og så skal vi SHOPPE! shoppe babyutstyr til vi blir blå i ansiktet! hehe[&:]
...like greit for oss å handle det der nede, og setter det hos svigers. Så henter vi det igjen når vi har flytta ner til Haugesund.

Men gleder meg noe voldsomt til å kjøpe vogn da! [:)] (og andre ting[;)])

Kosa dokke masse!! Det er så utrolig gøy å shoppe, spesielt baby ting!!
Skal kjøpe seng og stellebord, men venter til januar slik at jeg kan ta ut feriepengene mine da, er ikke så lett å spare nå før juletider.
Ha en flotte tur og helg
Elisabeth

Snart min tur også.. må en ikke være pasert 28uker for å søke?
Det skal jeg iallefall[;)]

Mannen min må skrive inn litt av sin informasjon på sjemaet, ellers er det klart[;)]

Takk ska du ha! Du e fra Carten Island ser eg! hehe [:D] kan eg spør kor?

Vi har stellebord, vippestol og bilstol som vi har fått og kjøpt på tilbud fra før av, men vi trenger de andre tingene da [:D]

Fiorelina:
Du får den hvis du vil når du er fullgått 26 uker, så det er bare å søke når du føler for det!

Takk for tips, da er det bare for meg å fylle ut resten, da.. så har jeg kansje pengene før vi skal besøke svigers i slutten av måneden! [:D]

Lurer litt på det med engangstønad.. Er det ikke slik at de pengene skal du ha hele permisjonsåret??
Og det blir jo ikke mere enn 3000,- pr mnd+ barnetrygd..
Ca. 4-5000,- utbetalt i mnd. Det er jo sinnsykt lite??
Jeg har opparbeidet fødselspenger..og vi har tilsammen ca. 27.000,- utbetalt pr. mnd
tilsammen, og vi har ikke god råd med tanke på huslån, billån, kommunale avgifter og regninger og mat osv.

Engangsstønaden blir utbetalt alt på en gang og er rundt 30 000 kr..

men det JEG lurer på er hvor mye jeg må fylle ut av informasjon om hva jeg har tjent osv?
-kan nok finne det ut, 10mnd tilbake er jo lenge siden, og det lille jeg tjente dengang er liksom brukt opp for lenge sia[8D]
- har hatt tre forskjellige jobber og tjent bare max et par tusen på hver jobb [8D]

Hadde jeg tjent nok til å få fødselspenger hadde jeg vel heller søkt om det, enn å søke om engangsstønaden, tenker jeg, da trenger de vel ikke å vite hvor lite jeg har tjent, liksom?[8|]

Snakk med trygdekontoret om hvordan du skal gjøre det, du har vel fått pengene inn på konto fra arb.giver? og da kan du få utskrift fra banken..
Du får fødselspenger fra de BESTE 6 mnd. av de 10 siste...
Hvis det er mindre enn engangsstønaden, får du engangsstønad i steden..

Lykke til

Hei. Ser du har skrevet mail til fagforbundet? Du må ringe dit, snakk med tillitsvalgte på din arb. plass, eller ta en tur ned dit. Er selv tillitsvalgt, eller nå er jeg sykmeldt. Men mailer får de nok av tror jeg. Fagforbundet har plikt til å stille opp. Bare ta den tlf, så får du nok svar og den hjelpen du har krav på. Lykke til. Klem

Back
Topp