Penger i julegave?

Har kjøpt gavekort til noen ungdommer, vanskelig å kjøpe gave til den alderen syns jeg. Ellers er jo penger og f.eks en sjokolade noe jeg har gitt før :-)

Tja... Dersom jeg vet at mottaker sparer til noe kunne jeg fint gitt penger (med en bitteliten ting ved siden av) Ellers synes jeg det er litt kjedelig... Men om mottaker har veldig lite penger kunne jeg likevel gitt. Ellers ville jeg gått for gavekort.

Syns det er helt greit å gi penger til jul. Litt rart om det ligger en 100 lapp :p Da syns jeg man heller skal finne noe annet. Ellers er jeg veldig glad i universale gavekort :)

Sånn egentlig så tenker jeg at det da ikke er noe vits å gi gave. Men nå er jeg veldig imot å kjøpe dyre julegaver hvis ikke det er noe spesielt.

Ville aldri kjøpt visagavekort. Det er jo lureri. Der trekkes du for penger for hver mnd som går:o så du risikerer at det er halvtomt den dagen du skal bruke det.. Mange som ikke er klar over det!
Helt enig! jeg leste opp på vilkår når jeg fikk det for ca to år siden og fortalte de i familien som ga oss det hvordan de fungerte, aldri sett de har blitt gitt bort igjen ;)
vi brukte de i løpet av tre mnd og på maks tre kjøp for å unngå nettopp dette med at de skal trekke penger av de pengene vi hadde fått!

Syns det kan være helt grei gave jeg :) håper vi får penger i år ;)
kan jo pakke det inn litt spennende da :) lillesøstera mi ønsker seg penger og i år skal hun faktisk få det! men har åpnet en mais boks med tupperware boksåpner, kommer lik å putte penger + noe med litt tyngde oppi også lime igjen lokket slik at det ser ut som om hun får mais ;)

• Liker
Reactions: EJ
Synes heller gavekort er en bedre ide, men det er nå hvis det var opp til meg :)

Helt enig! jeg leste opp på vilkår når jeg fikk det for ca to år siden og fortalte de i familien som ga oss det hvordan de fungerte, aldri sett de har blitt gitt bort igjen ;)
vi brukte de i løpet av tre mnd og på maks tre kjøp for å unngå nettopp dette med at de skal trekke penger av de pengene vi hadde fått!
Ja egentlig helt sykt at de kan tillate seg det. Men desverre mange som fortsatt kjøper det, lykkelig uviten. Synes det var skikkelig bra av deg å gi beskjed! :)

Kan gi gavekort på noe spes, skal gi på teather billeter i år. Liker ikke å gi eller få pengegaver vett du virkelig så dårlig hva jeg trenger, trenger jeg virkelig ikke å få gave av deg... Untak er eldre folk som ikke klarer å komme seg ut...

Jeg er i mot vi skal gi Gud og hvermann gaver og tenker at er det å gi penger eneste alternativet så blir det feil. Helt klart untak om vedkommende / familien har lite penger og trenger dette til mat/ husholdning.

Personlig har jeg nok ting og tang;)

Pappa har ønska seg julepeng, for første gong da han bil kjøpa seg Go Pro kamera som er veldig dyrt. Da kjem me til å gi peng, da gavekort er litt vanskeleg sia eg ikkje veit kva butikk han endar opp med.

Pappa har ønska seg julepeng, for første gong da han bil kjøpa seg Go Pro kamera som er veldig dyrt. Da kjem me til å gi peng, da gavekort er litt vanskeleg sia eg ikkje veit kva butikk han endar opp med.
Ja så lenge de ønsker seg penger så er det jo tipp topp:)

Dersom noen sparer til noe spesielt, synes jeg penger er fint. Gavekort, det samme eller om de befinner seg i en spesiell situasjon, som mange av oss - graviditet. Har ønsket meg gavekort for å kjøpe nye klær etter baby har kommet ☺️

Hva tenker du om det? Jeg har noen jeg virkelig sliter med å kjøpe til og lurer nå på om jeg rett og slett skal gi penger så de kan kjøpe seg noe på salg etter jul :)
Har aldri tidligere likt pengegaver og gavekort, men nå er det vanskelig å kjøpe gave :p
Jeg synes penger og gavekort er upersonlig og ikke noe koselig å verken gi eller få. Men med hypermeisis er det helt innafor ;)

Back
Topp