Penger i gave

AG

Betatt av forumet
Vurderer å gi penger på konto til niesen og nivøer, men hvor mye gir man? Alderen er fra 16 til 2 år. De to eldste 16 og 12 år er værst å kjøpe til.

Det spørs jo litt hva dere pleier å ligge på når det gjelder julegaver, og hvor mange dere har og slikt. Jeg kjøper for 200-300 kr til nieser og nevøer. Når man gir gaver kan man jo komme unna med ett røvekjøp på salg da, mens med pengegaver syns jeg lett det ser mindre ut, selv om mottakeren sikkert også kan gjøre et varp på januarsalg. Det er en av grunnene til at jeg helst ikke gir penger eller gavekort med mindre det er noe de ønsker seg, fordi jeg føler det lett ser spinkelt ut, spesielt når vi ikke har råd til å gi så mye. Men herregud, de fleste i den alderen blir jo dritglade for penger, og jeg hadde nok gitt 300 kr da, tenker jeg.

Det er 5 stykk, og vi ligger rundt samme prisen som dere.. Pakkene skal sendes over hele det langstrakte land, så kjøper skjeldent store ting. De to største jentene bli kan jeg strikke noe lite å ha ved siden av om det føles spinkelt ut. Det er trosalt de som er vanskeligst å kjøpe til. Ønsker seg bare dyre ting og har stål kontroll over hva de liker og ikke. De andre er lettere, men fremdeles litt usikker på hva de liker.

Back
Topp