Penger i bryllupsgave

89modellen

Betatt av forumet
Vi skal til sommeren ha ett dyrt bryllup. I ettertid har vi funnet ut at jeg skal si opp jobben å studere til høsten.

Jeg føler dermed at det blir feil å ønske seg dyre serviser osv når vi går inn i flere år uten råd til ferie turer osv.
Vi føler det er mer riktig å ønske oss penger så vi kan sette en på en opplevelses konto for oss og familien i årene som kommer. Føler det gir oss mer enn ett servise i skapet når vi likevel ikke kommer til å ha penger til å ha store selskaper her:p
Går jo faktisk fra en godt betalt jobb til kun 10 000 i mnd maks.

Det er helt ok å Gjøre det slik?

Så lenge pengene er øremerket opplevelser synes jeg det er helt greit. :)

Så lenge dere ønsker dere penger, så er det nesten det samme hva det går til :) Det er jo opp til dere hva dere ønsker dere til bryllupet :)

I andre land er dette helt normalt. En sender med info om dette på innbydelsene. At gaver kan gies til å sponse bryllupsreise.

Vi ønsket oss, og fikk penger av alle i bryllupsgave. :) De ble brukt på bryllupsreise og oppussing. :)

Ja man får vel ønske seg hva man vil til bryllupet tenker jeg :-)

Venninne av meg ønska penger og fikk penger. De gikk til bryllupsreise og egenkapital til hus for de :) For meg er det det samme hva jeg gir. Bare det er noe de ønsker seg :)

Vi har gitt penger til familie og venner som har ønsket seg det til bryllupet. Venner av meg satte opp et "reisefond" som de hadde for bryllupsreisen. Er noe vi tenker å ha og siden vi har "alt" :-p

Synes det er helt ok å ønske seg penger ja:) noen gifter seg jo i godt voksen alder og har alt de trenger. Er mer og mer vanlig å ønske seg penger eller reisegavekort:)

Jeg synes det er helt greit :)

Helt ok at folk ønsker seg penger, men personlig hater jeg å gi penger i gaver...

Personlig synes jeg det er stusselig å gi pengegave i bryllup, men det er egentlig bare egoet mitt som ikke liker det, jeg føler brudeparet ikke får noen "gave og minnes meg/oss ved" hvis du skjønner.
Selv hadde vi en ønskeliste over det vi trengte, og der stod også penger!!
Vi fikk masse penger og det kom SÅ godt med!!!! Hva dere bruker de på er jo egentlig deres sak :)

Lykke til og gratulerer :)

Personlig synes jeg det er stusselig å gi pengegave i bryllup, men det er egentlig bare egoet mitt som ikke liker det, jeg føler brudeparet ikke får noen "gave og minnes meg/oss ved" hvis du skjønner.
Selv hadde vi en ønskeliste over det vi trengte, og der stod også penger!!
Vi fikk masse penger og det kom SÅ godt med!!!! Hva dere bruker de på er jo egentlig deres sak :)

Lykke til og gratulerer :)
Takk for det

Vi ønsket oss penger. Stod på innbydelsen. Vi tok vare på alle de fine kortene vi fikk. Ligger i en fin eske. Stod ikke hva pengene var til. Vi kjøpte ny bil, reiste på to ferier og litt andre ting.

Jeg har ingen problem med å gi penger. Er det ikke bedre å gi brudeparet det de ønsker seg enn å gi ting som de ikke har bruk for og bare tar plass og samler støv?? ;)

Back
Topp