Penger fører til krangling

shewolf

Gift med forumet
Skjønner ikke hvorfor penger skal ha så stor makt, jeg! blir så frustrert og sint og lei meg... Jeg og sambo krangler daglig! Og kranglene handler alltid om økonomi og penger...

Sitter her og griner igjen.. For er så utrolig redd for at han skal bli lei av meg, og at vi krangler hele tiden. Er så redd for at han blir så lei at han vil flytte fra meg, og det FØR babyen har kommet til engang!

Ååååh!!! Stygge, j**** penger!! Penger og økonomi har ødelagt for så mange. Håper bare ikke vi blir et offer for styggheten!

[:(][:(][:(]

Huff.. Vet akkurat hva du mener.. Før babyen kom var det daglige krangler om penger her også.. Var mer enn en gang jeg fryktet at jeg skulle bli alene mamma skal jeg si deg!

Er så kjedelig at det skal være sånn.. Man kan ikke lavære å snakke om det heller. Da blir det bare verre! Penger styrer desverre verden[:'(]

Vi krangler fremdeles om penger, men nå er det jeg som tar meg av all økonomien. Så på en måte er det greit at jeg får styre alt, men på den andre siden merker jeg at det kan bli veldig mye å tenke på alene..

men ting ble lettere her når vi fikk snakket skikkelig om det. Ikke bare krangle og skylde på hverandre..

Det kan være vanskelig å snakke om, ja. Jeg sliter mye med dårlig samvittighet, jeg da. Siden jeg kun har en 3 % stilling som fast jobb + tilkallingsjobb. Jeg tjener ikke nok til å kunne leve for meg selv engang.. Og ikke har jeg rett på dagpenger, siden jeg ikke tjente nok i fjor, da jeg begynte som lærling. Slutta i lærlingejobben i desember pga graviditeten. De pengene jeg tjener går med på å betale mine egne regninger + at jeg kan stå for innkjøp av mat i mnd.

Husleie og strøm har jeg ikke råd til å være med på å betale. Det er det sambo som må stå for. I tillegg til at han har en del inkassosaker som han holder på å betale ned på. Pluss at han kjører 10 mil én vei til jobb mandag til fredag. Så det går med masse penger i bensin i mnd!

Dersom bilen blir ødelagt eller noe, så vet jeg ikke hva vi skal gjøre. For den er vi avhengig av for å ha inntekt nok til å forsørge oss. Ikke har vi råd til noe særlig ekstra. Skal jeg til frisøren, er jeg nødt til å spare på forhånd. Klær har jeg ikke kjøpt meg på noen år. Og så er det jo så mange som har bursdager i løpet av et år. De må jo få gaver. Så er det jula.

Jeg har nå søkt på 2 jobber med 50% stilling. Det vil hjelpe mye dersom jeg får en av de stillingene. Men jeg har ikke hørt noe fra noen av plassene. Den siste jeg søkte på var for ca. 2 uker siden. Der søkte de ansettelse snarest. Trodde snarest var så snart som mulig, jeg. Og ikke flere uker fram i tid? Men men... Er ikke noe å gjøre noe med. Er liksom ikke alle plasser jeg kan søke om jobb heller, siden det helst må være i gangavstand fra hjemmet, eller at det må være på arbeidsveien til sambo, siden vi har bare én bil for tiden. Dessuten er jeg veldig avhengig av at arbeidstidene må passe med sambo sine, eller at det er mulig for meg å ta buss. Men her jeg bor, så er det meget dårlig med busstilbud!

JA TIL FLERE OG BEDRE BUSSTILBUD TIL OSS PÅ LANDET!!! (..noe som aldri kommer til å skje..)

Nei, nå ble det mye her...

Lurer bare på hvordan økonomien skal gå når ungen vår kommer i august... Er så redd for å gå på en økonomisk smell..[:(] Ser bare sånn som nå, når jeg fikk regning på årsavgift på bilen. Det er en hel månedslønn for meg... Hva skal vi leve av resten av måneden da, når jeg ikke har råd til å kjøpe mat? Luft og kjærlighet?

Det høres virkelig ikke greit ut[:(] 

Hvis jeg var deg hadde jeg sendt ut søknader til alt og alle. Uansett hvilke jobb! Jeg gjorde det for å få jobb for 2 år siden. Måtte bare ta det jeg fikk for å overleve..
Gå inn i alle butikker å hør om de trenger folk, selv om de ikke søker etter det! Er mange som gjør det, uten å legge det ut i avis eller på nette! Du kan jo snakke med sånne bemmanning selskaper.. da får du iallefall større stilling som vikar og litt forskjellig.

Eller så kan du bestill time hos NAV å få de til å finne en jobb eller iallefall en måte å overleve på... Noe MÅ du ha rett på!!!

sender en stor klem..

penger er roten til mye vondt..

Her har det også være masse krangling om økonomi og penger... han mener jeg sløser og jeg mener han sløser..  han tjener 3 ganger så mye som meg, og mente derfor at jeg nærmst skulle ha 0 å bruke selv siden jeg bidro så lite til fellesen..

Men sett dere ned og prat ordentelig ut om dette, hva dere føler og tenker, det hjelper! Og bare ha øyne og ører åpne om all mulig jobber, ¨så en dag vil det nok komme noe! Og prat med nav og, de hjelper helt sikkert!

Vet det ikke er noe godt med så mye usikkerthet når det er en liten vei, men krysser fingrene for at alt ordner seg for dere til slutt!

Back
Topp