Pengegave til konfirmant

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Hva er "vanlig" nå for tiden?
Så derfor lurer jeg på, hvor mye gir dere og hvilken relasjon har dere til konfirmanten?
 
Det kommer an på relasjonen


200 kr til naboers barn
800-1000 til venners barn
2000 til nevøer/nieser
 
Det du har råd til :)
 
Oi legger oss nok mye lavere enn de over her, gir ikke til naboer. Nevøer/nieser kanskje 1000. Har ingen venner med så store barn, så ikke aktuelt enda, men ville kanskje tenkt 500. Hadde en fetter som ble konfirmert for et par år siden og der ga jeg og mine 3 søsken 250kr hver, altså 1000kr. Syns egentlig det var unødvendig siden vi fikk gave felles fra familiene, men i dag er jo vi voksene da, så ble jo liksom dobbelt opp med både fra mamma og oss.
 
Vi har desverre ikke mulighet til å gi så mye som kanskje er "vanlig" pga.lave inntekter.. Så her har vi gitt 300 til søskenbarn og 500 til søsken (og 500 på runddager/bryllup o.l). Mener hver enkelt må gi etter pengeboka og ikke etter hva alle andre gjør.
 
Shitt håper vi har bedre økonomi når barna rundt oss skal konformeres!! :p
Du må da ikke gi det samme somoss
Vi gir det som andre rundt oss gir, men er ikke sikkert andre gir så mye der dere bor.
Vi har forøvrig aboslutt ikke god råd siden jeg går på dagpenger
 
Til nabobarn og andre bekjente som vi føler for og gi noe til, blir det telegram med ett flax lodd.
Til litt nærmere blir det 200,- , og til tante/onkel barn blir det 1000,-
 
Jeg synes konfirmasjon er noe stort tull, så jeg går ikke av skaftet på pengegavene. Nå er det mine søsken og søskenbarn som er i konfirmasjonsalder disse årene, de får 400 kr. Jeg legger heller litt mer i bursdags- og julegaver.
 
Vi har gitt sånn greier i banken, er vel 100 eller 150 det tror jeg, til bekjente.

Familie (foreløbig onkel/tante barn) har fått 1000 kr.
 
Vi har desverre ikke mulighet til å gi så mye som kanskje er "vanlig" pga.lave inntekter.. Så her har vi gitt 300 til søskenbarn og 500 til søsken (og 500 på runddager/bryllup o.l). Mener hver enkelt må gi etter pengeboka og ikke etter hva alle andre gjør.

Enig, føler det handler mer om verdi enn omtanken, selv om jeg har god nok økonomi;)
 
Til nieser/nevøer gir vi 1500,-
Om vi er fadder på dem gir vi litt mer: 2000,-
Lillesøster skal konfirmeres i mai. Vi har et veldig tett forhold og hun får 4000,-
 
Gir rundt 500-800kr, til familie,ikke relatert familie varierer egentlig 200-500kr det er begrenset med hvor mye man har råd til å gi også. Det er tanken som teller ikke pengesummen;)
 
Skal i konfirmasjon til sønnen til kusinen min, han får 1000 kroner :)
 
Har gitt alt fra 500 til 2000 kr. Har ingen fast greie på det.
 
I min familie har vi aldri gitt til naboen, kun søsken og søskenbarn. Og selvfølgelig om vi har blitt bedt i en. Gir 200 kr til søskenbarn og 500 til søsken.
 
Back
Topp