Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
HEi igjen :) Kom på en ting, før jeg visste at jeg var gravid var jeg syk og gikk på penecilin. Er det noen som vet om det kan være skadelig for fosteret? Og er det slik at de som har tattis på korsryggen ikke kan få epidural ved fødsel?
Thanx
Epidural skal ikke settes direkte gjennom en tatovering, men det er ikke noe problem å få epidural med mindre du har tatovering langs hele ryggsøylen. Fargepigmenter fra tatoveringen kan følge med inn i kanylen og inn i ryggen, noe man ikke kjenner virkningen av og derfor vil unngå. Epidural kan settes i korsryggen eller høyere opp etter behov.
Når det gjelder Penicillin så fant jeg følgende info for en rekke Penicillin-preparater på www.legemiddelverket.no:
"Graviditet: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet.
Amming: Preparatet går i liten grad over i morsmelk. Det er lite sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter, selv om risiko for påvirkning av tarm- og munnfloraen hos barnet ikke kan utelukkes. Små mengder av virkestoffet i morsmelken kan gi økt risiko for sensibilisering."
Det greieste vil kanskje være å spørre legen din, for sikkerhets skyld. [:)]