Pendler til/fra jobb?

Lilleimagen

Flørter med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Stikker hodet innom fra aprilgruppen da jeg ville høre om det var flere her i min situasjon.

Jeg pendler ca 160km totalt til/fra jobb hver dag (80km hver vei). Er 13+1 nå og merker allerede at dette tar veldig på kreftene nå når det ikke «bare er meg» lengre. Jeg orker ikke å gjøre noe på kveldene og vil helst bare legge meg og sove fra jeg kommer hjem til jeg må opp 04:45 dagen etter. Er det noen andre som har erfaring med dette? Og eventuelt hva gjør dere for å lette på dette?

Jeg hadde en periode gradert sykemelding. Kan jo hjelpe så du slipper å stå opp så tidlig. Søvn er helt essensielt for meg for å fungere om dagen. Er det muligheter for hjemmekontor?

Jeg har pendlet før. Det blir ikke mye igjen av hverdagen når man bruker så mye tid til jobben. Jeg fikk 1 dag hjemmekontor. Det hjalp mye. Ellers hendte det at jeg overnattet der jeg jobbet. Kombinerte det med lengre jobbdager. Men for privatlivet er det uansett kjipt.

Jeg orket ikke mer enn 3 år, så fant jeg meg en jobb i nærområdet. Ikke like spennende og utfordrende jobb, men bedre for privatlivet.
Hvordan det er å gjøre dette når man er så sliten og trøtt som du beskriver, kan jeg nesten ikke forestille meg.

Er i en liknende situasjon med reisevei til jobb. Nå har jeg vært sykemeldt noen uker fordi jeg jamnt over har vært veldig dårlig gjennom svangerskapet, kaster opp fortsatt (uke 17+4) og har gått en del ned i vekt. Skal prøve meg på jobb igjen denne uken, men kjenner at jeg gruer meg. Det er så mye mer utmattende å gro et menneske inni seg enn noen kunne ha forberedt meg på.

Back
Topp