Pen gravid

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Det er visst hva jeg er! :p
Iallfall ifølge noen fremmede igår. Hi hi! ;)

"Du er så pen gravid. For du har jo bare den lille magen som du bærer så fint. Du kan ikke ha lagt på deg så mye?"

Ble litt paff, men hva sier man? Var jo et koselig kompliment da, men venter liksom ikke å høre det fra fremmede.

Også tenker jeg på de som får vann i kroppen fra topp til tå, og legger på seg over hele kroppen. De er da også fine gravide?!? Det er jo magen som er vakker ved graviditet? Rart at hele kroppen til gravide blir studert så nøye. Men sånn er det kanskje når man ikke er gravid også... :rolleyes:

Jeg hadde iallfall følt meg like pen med noen ekstra kilo, egentlig håpet jeg jo på det. For blir nok ikke like pen som radmager ammende... Men da får jeg nok høre det også. Hi hi. :p

Jordmor sa det så bra, at de som vil ned i vekt med amming ikke går ned, mens de som ikke vil ned, raser ned i vekt. Livet er urettferdig! :confused:

Det er alltid hyggelig å høre at man ser bra ut, gravid eller ikke :)
Jeg skjønner hva du mener da, de er da flotte de som har lagt på seg litt mer også :)

Kjekt å få kompliment uansett syns jeg. Nordmenn er jo generelt sett dårlige på det...

Jeg syns også at gravide generelt sett er vakre. Ikke alltid like lett å si til seg selv at man er vakker - gravid eller ikke.

Nyt komplimentene, så får du håpe at du ikke får noen særlige bemerkninger når amminga starter...

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Så kjekt! Jeg fikk vel høre det motsatte for to uker siden.. Akkurat bikket 4mnd og fått litt mage som jeg har klart å bli komfortabel med.. Gikk derfor med en litt tettsittende topp.. Ingen som har turd å spørre om jeg er gravid, for magen er ikke stor nok til det enda.. Ble derfor rimelig paff da en fremmed mann kom og spurte om jeg gikk i permisjon hvert øyeblikk.. Trodde først han spøkte, så lo litt nervøst i ren sjokk handling før han gjentok "ja, for du har vel ikke mer enn en mnd igjen?" Har aldri stammet før, men da stammet jeg! Klarte å få presse frem- jo, jeg har jo 5mnd igjen.. "Oi, stakkars deg"..!

Syns jo personlig han må ha vært helt bortevekke! :p ble ikke fornærmet engang, det var så utrolig! Hehe.. Vet jo selv at magen ikke er noe større enn gjennomsnittet, og har ikke lagt på meg mer enn 1 kg på disse 17 første ukene, så.. Mye rare folk der ute..

Heldigvis er min kjære og mine venner flink å si fine ting! :) Hehe..

Hyggelig når fremmede kan komme med komplimenter også :) Da har man liksom blitt lagt merke til.

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Man er jo ikke pen gravid når man er full av vann? Akkurat som at kviser ikke er pent... Ikke noe man kan noe for, selvsagt, og ikke det store målet med graviditeten, men jeg synes jo at de som holder seg noenlunde slanke og ikke fylles med vann, får fett hår, kviser og rødmussete hud er penere enn de som er uheldige.

Man er jo pen om man legger litt på seg og får stoooor mage også :) men jeg må si jeg følte meg en smule penere forrige svangerskap da jeg bare fikk en bitteliten kul på magen og 0 vann i kroppen.. Men som du sier; jeg ble da en radmager ammende mamma, og kunne godt tenkt meg å hatt de ekstra kiloene og ta av da ;) har nå en 5-6 kilo mer enn forrige gang på kroppen :)

Jeg har også fått høre det samme, jeg legger bare på meg på magen når jeg er gravid. Men jeg skulle også gjerne ha lagt på meg litt ekstra også, for mens jeg ammer har jeg en tendens til å se ut som en radmager zombie. Tenk hvis jeg kunne fått litt rumpe også, det hadde vært noe! :) Men, men, man er som man er, og alle er forskjellige.

Back
Topp