Pels, pels, pels...!!

Sirech

Elsker forumet
Huff.. vår golden retriever røyter som en GAL! Det er hår OVERALT..[:@]
Derfor er det ekstra flott at gulvet vårt er mørkt.. så ser man hvert eneste hår! Huff..

Må bare klage litt, for når man støvsuger opptil 6 ganger om dagen, og støvsugeren har blitt et møbel i stua, da er det ille.. Gleder meg til røyteperioden er over![:D] 

Flere med røytende hunder nå om dagen?[8D]

uff, det hørtes grusomt ut.har desverre støv på hjernen som de kaller det og har nok med en på 18mnd og en mann. og snart enda en bebis. vi fikk sån tråløs støvsuger som også blir brukt 6 ganger hvertfall daglig.

en av de grunnene til at vi ikke har hund, vi er heller barnevakter for foreldrene våres hunder. det holder.

lykke til håper duere blir hårfrie snart hehe............

Har ikke tenkt så mye på det før nå egentlig..
Er jo ikke helt bra for de små da, å vasse i pels.. Nei, gud, hva gjør man da? Har dere tenkt ut noe eller, ElviraImagen?[:D]

har en korthåret hund som har begynt..men hårene hans syntes ikek så godt....men hunden vi hadde før, var ille da røyteperioden stratet..det som hjelper er å ta med hunden ut 2-3 ganger om dagen å børste grundig, da ble det ikke så ille inne i huset.

Har å to katter som så vidt har begynt å røyte, men er det som i fjor så holder han ene i alel fall godt på pelsen og slipper bare litt og litt (irriterende). Blir aldri ferdig

jeg har en katt som har på dagsordnen og ligge på mest mulig plasser rundt i stua.[&o]. han røyter ikke så mye til vanlig men det er vel sesong for det nå..bruker klesrulle flere ganger om dagen....kansje jeg skulle brukt den på han...hmmm..."puuuuus"....[8D][8D]

Når jeg leser om sånt som dette, er jeg jaggu glad jeg ikke sa ja til den lille schæferen som skulle gies bort altså[8D] Var veldig fristende, en liten schæfervalp som skulle gies bort gratis med utstyr pga akutt allergi. De koster jo noen tusen, men jeg hadde ikke tid eller ork til å ta hånd om en liten valp samtidig som jeg hadde snuppa alene.[&o]

Noen husdyr har jeg jo å klage over allikavel da[8D] Disse hybel elefantene under sofaen og hybelkaninene under sengene er da jaggu irriterende nok[8D]

ja vi har en hund som har begynt å røyte å han har orntlig vinterpels, husky[;)] + to katter der den ene er langhårete[8|] så ja vi har pels nok overalt nu. lol

Merke det godt hos mamma å de ja. Etter å kost med katten å hunden er jeg full dekket i hår. hehe. Og te helga skal jeg ha katten frem til jeg skal føde ca. Hunden kommer i slutten av april å håper den ikke røyter mer da. hehe.

Vi har en nydelig schæfer som røyter ganske bra nå ja, men jeg ville ikke vært han foruten:) Vi børster han hver dag så det blir ikke så ille:) Det går fort å gå over med støvsugeren!

Vi har også leilighet, så synes det er best at hunden går fritt løs der inne.. men blir vel som du sier ElviraImagen, at man må bruke tørrmoppen en del.. men tar gjerne imot noen andre råd og![:D]

Man får bite det i seg og heller ta den ekstra støvsuginga å moppinga når dyra snøsser. Man kan jo ikke "straffe" dem for at de bytter ut pelsen sin... Og barn som vokser opp med dyr har mindre sansynlighet for å utvikle alergi. Også er det ikke bra å være over hysterisk for støv å sånn så lenge det ikke er tilfeller der man må.

Jeg vet ikke hvor lenge den røyteperioden varer jeg.. Hunden vår er halvannet år nå, så har bare opplevd at hu har mista valpepelsen sin.. så er første røyteperioden nå.. Hu røyter jo hele året hu og, men ikke så mye som nå.. nå er det skikkelig ille[8D] hehe

14 dager ca. Hvis jeg ikke er helt på jordet nå. Når de mister valpe pelsen vare det lengre.

Hund og hår hører jo sammen, jeg synes det er greit å støvsuge etter voven min jeg. Jeg vil heller støvsuge 10 ganger om dagen enn å ikke ha hund i hvertfall. Jeg rydder jo etter ungene også hele tiden, ser omtrent likt på dette, alle roter med sitt og jeg pluss min husbond rydder etter alle. Jeg hadde en golden og en vorsteh, nå har vi bare sistnevnte, fordi den andre ble gammel og syk, men har støvsugd mye etter hund ja. I tillegg har jeg vel litt støv på hjerna, men min beste venn er støvsugeren, så det går bra. Jeg stresser ned når jeg støvsuger, føles så effektivt når du kan se rusk fyke bort. Har nesten aldri noe særlig hundehår på gulv og møbler, siden jeg er fremme med støvsugeren veldig kjapt. Om man har hund må man lære seg å elske støvsugeren. :-)

Har 2 katte og en schæfer som røyt besett! Gleda meg max tel å få hundn ut av huset igjen om 14 daga!!! *e bære barnevakt*

Søt da;)

JAAA!!! Jeg blir gal!!! Har en boxer, og de håra er jo som nåler som setter seg fast i alt og er umulig å få bort!! Tror jeg barberer hele bikkja snart.

Vi har en liten Alaskan Husky-tispe som røyter 2-3 mnd i året - i strekk! Foruten den perioden er det knapt hundehår i huset. Vi har jo henne i senga og alt *host, kremt* så i røyteperioden er det jo rimelig hektisk her, må jo støvsuge og riste sengeklær opptil flere ganger om dagen. Heldigvis er det jo ikke like ille hele perioden da, men man er jo på god vei til å rable etter to mnd... Vi børster henne masse i disse dagene, blir jo aldri tomt for hår, men det hjelper litt i hvertfall. Hår på klærne fjerner vi med sånn støvrulle man får kjøpt på klesbutikker. Vet om flere som støvsuger pelsen til hunden, men vår er livredd støvsugeren, så det er dessverre ikke noe alternativ her i huset.

litt usikker på hvor lenge de miste valpe pelsen men vår blanding røyta vel jevnt å trutt 1/2 år når den felte valpe pelsen. Du merke fort når valpe pelsen går[;)]

Back
Topp