Peisgrind?

Princess88

Glad i forumet
Nå går det mot kaldere tider og ettersom vi har vedovn i stuen lurer jeg på om jeg bør gå til anskaffelse av en peisgrind/ peisgitter.
Men så sier noen at man ikke trenger det, for barna kjenner varmen og går da ikke bort til ovnen. Min jente er 10 og en halv mnd og hun er veldig nysgjerrig og farter rundt og vil ta på og rive ned alt! Og så bryr hun seg ikke alltid om at vi sier nei.. 
Noen som har erfaring med dette? Ville dere skaffet dere peisgitter? :)

JA! Jeg har også hørt samme argument som du, men min erfaring er at unger er forskjellige. Det hadde nok fungert uten grind for vår førstefødte, men nummer to er en "apekatt" som skal utforske absolutt alt og jeg hadde ALDRI tatt sjansen på at han skulle skjønt det med varmen av seg selv og noen bestemte "nei" fra min side. Han elsker å åpne ovnsdøren, så når kulda kommer og vi skal fyre kommer gitteret opp. 

Vi skal ha peisgrind, må bare gidde å kjøpe det først.
Noen som har tips om hvor det er litt billig? Ser det går opp til 1200,- på diverse babybutikker :-O
Vi betaler det med glede om det hindrer ungen vår i å få brannsår, men synes det var en stiv pris. Hehe

Er en litt stiv pris ja, men better safe than sorry! :)
Vet ikke om noen plasser som selger de billigere..

Dersom du ved et uhell tar på ovnen og får brannsår får du vondt, blemmer og det er gjerne det.

dersom barnet ditt snubler på feil sted og kommer borti ovnen risikerer du i verste fall at hun må ha transplantasjon og lang tid inn og ut av sykehus. De har skjør skjør hud disse små.

Kjøp peisgrind og selg den heller på finn etterpå. Da blir det ikke så dyrt i det lange løp.

Vi har og hadde ikke klart oss uten. Jeg anbefaler virkelig og invistere i peisgrind :)

Juliel skrev:
Vi har og hadde ikke klart oss uten. Jeg anbefaler virkelig og invistere i peisgrind :)

Back
Topp