Peisgitter

dalensjenta

Betatt av forumet
Er dette en nødvendighet eller en ting man virkelig kommer til å irritere seg over hver gang man skal kaste i ovnen?

Er i tvil på om jeg skal bruke over 1000kr på en ting som kanskje bare blir satt vekk.

ERFARINGER?

Vi har to ovner vi fyrer i,men ikke noe gitter. Man må bare passe godt på. Aldri hatt noen skader,og når det er skikkelig fyr blir det så varmt at frøkna ikke nærmer seg engang. De første gangene vi fyrte viste vi henne at det var varmt før det ble sånn at hun brant seg.

JEG ville ha hatt det.De små er så urolig raske at jeg ikke ville stolt på at jeg klarer å passe på 100% til enhver tid.Kjenner en som brant seg skikkelig på en ovn[:(]

Vi har har det. Veldig greit! Det er så fort gjort for de små å komme uti ovnen under lek osv, uansett om de vet at den er varm. Grei å ha stående nå også syns jeg, hvis vi får besøk av noen med småbarn. Så kan de løpe rundt trygt, og jeg slipper å ha en svidd unge på samvittigheten[;)]

Vi kjøpte det etter at en på terminforumet mitt fortalte om den lille gutten sin som brant seg KRAFTIG på hendene etter et øyeblikks uoppmerksomhet fra far...
Jeg turde ikke ta den sjansen.

Edit: Vi prøvde forresten å ikke ta det opp i år, for lille R viste stor forståelse for at det var veldig varmt når vi fyrte. Men han glemte seg gang på gang under lek, løp nesten rett på peisen en gang, så da tok vi gitteret på igjen.

Vi har og er veldig fornøyd med vår [:D]
Ikke nå problem å legge inn i ved til oss, bare å strekke seg over gitteret.
Om det er en nødvendighet vet jeg ikke, men vi synes det er VELDIG praktisk.
Vi brukte denne som lekegrind fram til høsten da vi skulle bruke ved-ovnen igjen [:D]

Vi har ingen peisgitter hvertfall.
Har vært streng med snuppa siden i sommer når ho begynte å krype, at ovnen er OFF, og NEI![8D]
Så når vi begynte å fyre så smått i høst, har ho ikke rørt den[;)]

Vi har ikke,og skal ikke ha.
Har sagt "nei" og "huffhuff" fra første stund han nærmet seg ovnen,og nå er det ikke interessant å gå bort dit i det hele tatt.

Skal sies at ovnen vår er litt oppbygd,så den står på et slags platå,men han rekker fint opp til den hvis han vil.

Back
Topp