peiling på slalomski?

Lady Gaga

Betatt av forumet
Hvor lange skal slalomski være? Like høy som meg? Opp til pannen? Nesen? Snakker om den "ideelle høyden" [;)] Og hva er forskjellen på carvingski olg slalomski? Skal carvingski være kortere?

carvingski er vell kortere og bredere!

ORIGINAL: 160306

carvingski er vell kortere og bredere!

lettere å svinge med de

ORIGINAL: Lady Gaga

Hvor lange skal slalomski være? Like høy som meg? Opp til pannen? Nesen? Snakker om den "ideelle høyden" [;)] Og hva er forskjellen på carvingski olg slalomski? Skal carvingski være kortere?

tror dei skal være opp til nesa, viss eg ikkje hugse feil!
kjøpte meg nye for 2 år sia, men fekk hjelp til alt på butikken...så hør me dei der du[:)]

crvingski er lettare å svinge med:) mena dei går opp både framme og bak, veldig gode å kjøre med hverfall[:)]

Carving er smalere på midten, myyye lettere og kulere å stå på [:D] Svinger av seg selv med riktig tyngde.. noe helt annet enn slalom!
Jeg er 182 og har ski på 175, litt for lange, men har vent meg til det nå.. Snakk med en sportsbutikk, de har ofte god peiling..[:D]
Lykke til [8D]

hvis jeg kjøper meg carvingski kan jeg ha 148 lange når jeg er 165? [:)]

ORIGINAL: Lady Gaga

hvis jeg kjøper meg carvingski kan jeg ha 148 lange når jeg er 165? [:)]
eller er de for korte kanskje? [:-]

Alpinski

Som en generell regel skal alpinski være ca. 10 cm kortere enn kroppslengden.
Kortere ski er aktuelt hvis du har en kraftig innsvingt skimodell eller ønsker ski som er lettere å manøvrere. Det kan derfor være en fordel med kortere ski hvis du er nybegynner, og ikke har erfaring med skikjøring fra før.
Velger du en lengre ski, vil dette gi økt fart og stabilitet ved høyere hastigheter. Det gir også bedre bæreevne ved kjøring i løssnø.

ALPINSKI

DIN HØYDE
140 cm
150 cm
160 cm
165 cm
170 cm
175 cm
180 cm
185 cm
190 cm

Lengde på ski