Peiling på katt, se hit!

ChicaMe

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Kan noen fortelle meg hvilket kjønn denne katten er? Jeg har overhodet ikke peiling, så håper noen kan svare meg :)

http://i273.photobucket.com/albums/jj222/cezy/IMG_0448.jpg

gutt :) han har testikler, asså den "klumpen" du ser der... 

Jenter har ingen ting....

Syns det var litt vanskelig å se. Har kun hankatter selv og kan si at det er enten en kastrert hankatt, eller en hunkatt. Håper noen andre kan svare bedre!
----------------------------------------------------------------------
Edit: så ført etter jeg postet innlegget at en annen hadde svart :)

Kineblomst skrev:

gutt :) han har testikler, asså den "klumpen" du ser der... 

Jenter har ingen ting....

Ser ingen testikler, jeg.Kun en tydelig hårtust som kan evt romme en pung. Derfor jeg er usikker. Hunnkatta mi har en hårete tust ved urin-/kjønnsåpningen.

Mamma'n til Emilie: Er dette en katt du skal ha selv eller kanskej gi bort? :-)

Hvis du kikker litt nøye... så har jentene urinutgang rimelig langt bak, nært rumpehullet.

Mens gutter har det lengre frem mot magen.. fordi de enten har eller skulle hatt baller en plass i mellom der :) 

hm...ser ut som gutt. men har hørt at det kun er jentepuser som kan være tri-color. altså guttepuser har max 2 farger, og denne er både hvit, sort og brun

Mrs Lutz skrev:
hm...ser ut som gutt. men har hørt at det kun er jentepuser som kan være tri-color. altså guttepuser har max 2 farger, og denne er både hvit, sort og brun

Det er riktig som Mrs Lutz skrev, at om den er skilpadde eller trikolour er det en jente. OM det er en gutt, har den kromosonfeil og er steril. Unntaket er om det er en rasekatt, da kan det være enkelte unntak.
Jeg synes det ser ut som en gutt, men kan også være en jentekatt med stor vulva.

Den er svart, hvit og brun ja.. men det er jo en stor klump? Katta er ca 14 uker nå å det bildet tok jeg istad.. Håper noen kan svare meg med sikkerhet..

Syns det ser ut som jente..

jeg synsdet ser ut som hannkatt.

les her

Hadde den ikke hatt de fargene hadde jeg sagt gutt med relativt stor sikkerhet. Men her snakker vi "one in a million..." Det er såpass sjeldent at jeg kanskje hadde tatt den med til dyrlege så de kunne kjenne litt også.

Men dette er ikke en rasekatt? 

min katt har tre farger og er en gutt....

Brun, svart og hvit katt er IKKE en skilpadde/tricolor- men heller en bruntabby/tigret/spottet med hvitt ;)

Noen bruntabbyer har mer rufisme i fargen enn andre og kan da se litt mer rødlig ut i pelsen.

En skilpadde/tricolor SKAL inneholde rødt (eller creme- som er en dillusjon av rødt), kan enten være svartskilpadde eller blåskilpadde og med eller uten hvitt.

Legg ut et bilde av katten sett fra siden, så ser man fort om det er en skilpaddefarget katt.

Jeg synes det var litt vanskelig å vurdere kjønn utifra det bildet. Jeg har selv noen 9 uker gamle kattunger hjemme nå og her har guttene mer synlige "baller" enn det jeg kan se på katten på bilde.

Sannheten skrev:
Mrs Lutz skrev:

Unntaket er om det er en rasekatt, da kan det være enkelte unntak.

Spiller ingen rolle om det er rase eller ei, fargen rødt sitter på kjønnskromosomene og det er likt for alle katter. (fargegenetikk er kjempe spennende-og det er ikke tilfeldig hvilke farger avkommene får ;)

Etter å ha studert litt, så tror jeg det er en jente... Med en bustete vagina, hehe ;) Ser liksom ikkje ut som hun har noe baller...

Men som sagt, det er et litt vanskelig bilde å vurdere ut i fra.

Mrs Lutz skrev:

En sannhet med visse modifikasjoner. En trefarget katt kan være begge kjønn.
Men en skilpadde som det så fint heter.... er en trefarget katt hvor den ene fargen er rød/kanel .. det er alltid en jente. 

En hannkatt kan sikkert være sort,hvit og grå ... f.eks? For det er jo ingen skilpadde...

Venus83 skrev:
Etter å ha studert litt, så tror jeg det er en jente... Med en bustete vagina, hehe ;) Ser liksom ikkje ut som hun har noe baller...

Men som sagt, det er et litt vanskelig bilde å vurdere ut i fra.

Jeg heller litt mot det samme som deg.... Men et bilde fra siden ville hjulpet masse ;))

Ser egentlig ut som en gutt ved første øyekast da....

Hvis du kjenner inni "bushen", kjenner du en klump der da?

Ballene på en 14 uker gammel katt er jo ikke store, men en jente har jo absolutt ingen klump.

Så "klump" i "bushen" = gutt

Ingen "klump"= jente

Back
Topp