Peiling på kamera og linser?

Rabletuss

Betatt av forumet
Ja, da lurer jeg på en ting....

Jeg har Canon kamera, men standardlinsen er ødelagt, og jeg vil gjerne ha ny linse til å ta bilder av nurke med - OG voffene. Elsker å ta bilder, selvom jeg ikke kan det helt enda. Er prisgitt godt fotolys naturlig og autoinnstillingene *flau*. Men man lærer så lenge man lever, men så da spør jeg dere: er dette en god linse? (passer den EOS 450d?)

http://www.elkjop.no/product/foto-video/tilbehor-systemkamera/EFS55250MMIS/canon-ef-s-55-250mm-f-4-5-6-is

HÅPER det er mange hobbyfotografer her inne kanskje dere har andre å anbefale meg? Har ikke råd til en fleskedyr linse nå!

Skrev inne på januar 11, men ble tipset om å legge det ut her... anyone???

Det er jo et helt greit allround objektiv, men det må da være plastlinser til den prisen?!? Jeg ville personlig hatt mindre zoom for å få bedre lysfølsomhet...

Her ser du blenderåpning mellom f/4.0 - f/5.6 Jeg ville hatt dette tallet under 3. Da har du lettere for å ta gode bilder i litt dårligere lys uten blitz. Men da skyter prisen i været [;)] Vet sigma har hatt objektiv som har kommet bedre ut i test enn original-objektivene til canon og som er kompatible med canonapparatene.

Når det gjelder objektiv så får du ofte det du betaler for, og dette er ikke et spesielt dyrt objektiv... Billigste jeg har er rundt 5000,- Men igjen. Det er ikke utstyret som tar bildene, men fotografen. De aller fleste vil ikke se forskjell på dette med det blotte øyet...

Jeg hadde nok ikke villet valgt denne nei, ikke at jeg er noen ekspert, men dette er det jeg kaller en zoom/telelinse og det er kanskje ikke ditt formål? Jeg ville valgt en linse med mere vidvinkel f.eks fra 18 mm- og opp til 70-135-200 mm da har du en god allroundlinse og med mere lysfølsomhet, max 3,5 og helst ned på 2 tallet (2,8)

Jeg ønsker meg en 18-200 mm 2.8 f objektiv (linse) eventuelt en 18-70 mm 2.8 f til allroundfotografering. Til portrett villet jeg gått for en 50 mm 1.8 f eller aller helst 1.4 f

sjekk ut www.fotovideo.no

eller www.japanphoto.no

De har mye bedre utvalg enn f.eks elkjøp [:)]

Back
Topp