Peiling på HCG?

BabyH.

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Noen som har peiling på HCG? Fikk svar i dag at min var på 1723 på mandag. Skal da etter beregninger være 5+0, eller ca 25 dpo. Syns verdiene var alt for lave, jeg.. kjipt å bare få verdiene, men ikke få prate med legen.
 
hcg.jpg
Sniker fra Mars:
Legger denne inn her, den er hentet fra Norsk Elektronisk Legehåndbok. Som du ser varierer verdiene veldig, for det er individuelt hvor mye hcg man produserer. Viktigste er om verdiene stiger tidlig i svangerskapet eller ikke.
Så ifølge tabellen, er du helt innafor :)
 
Noen som har peiling på HCG? Fikk svar i dag at min var på 1723 på mandag. Skal da etter beregninger være 5+0, eller ca 25 dpo. Syns verdiene var alt for lave, jeg.. kjipt å bare få verdiene, men ikke få prate med legen.
HCG varierer veldig, noen har høy og andre lav men hvis du googler HCG nivå så kommer det opp en gjennomsnitt utifra hvor mange dager etter el.
Jeg hadde en måling 23 dager etter el og den var på 1200-1300 og 25 dager etter el var den på rundt 3000, husker ikke eksakt jeg for fikk bare kjapt fortalt det:happy:
Det sies jo å at egget kan ligge i dvale og at du er noen dager mindre på vei enn antatt, men det viktigste er at du får en fin økning når du tar ny blødprøve etter 2 dager, da skal det dobles:happy:
Lykke til, spennende tid dette:joyful:
 
Det er vanskelig å se på bare en hcg, man må heller se på stigningen! Skal du ta en til?
 
Det jeg har lest er at hcg i snitt skal dobles annen hver dag i starten. Og det er stigningen som gjelder, så trodde man alltid målte to ganger?
Men ingen ekspert dessverre.
 
Takk for svar! Særlig for tabellen. Har tatt en ny i dag, skal ringe i morgen for å få resultatene på den. Æsj. Det e er så kjipt med blødninger tidlig i svangerskapet altså. Blir såå usikker.
 
Takk for svar! Særlig for tabellen. Har tatt en ny i dag, skal ringe i morgen for å få resultatene på den. Æsj. Det e er så kjipt med blødninger tidlig i svangerskapet altså. Blir såå usikker.

Det trenger ikke bety noe. Håper du får vite at har en fin økning i morgen :happy:
 
Takk for svar! Særlig for tabellen. Har tatt en ny i dag, skal ringe i morgen for å få resultatene på den. Æsj. Det e er så kjipt med blødninger tidlig i svangerskapet altså. Blir såå usikker.
HCGen din kan være normal, kommer som de andre sier an på den neste prøven. De skal i utgangspunktet dobles annenhver dag; men med min forrige baby hadde det en doblingstid på 5 (!) dager. Jeg fikk da UL, og alt var likevel fint. Så se på neste tall, er du fortsatt urolig ber du om UL. Satser på at alt er fint!!
 
Back
Topp