pedigree vs royal canin? *hund*

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg lurer på hvilket hundefor dere vil anbefale og hvorfor?

Sander har spist Pedigree til nå, men jeg lurer på å prøve Royal Canin sitt spesialfor til golden retrievere, for å se om det hjelper på pelsen, og at han ikke røyter så mye (for nå røyter han noe helt forferdelig)

Men royal canin foret er jo dobbelt så dyrt, så jeg lurer på om det er verdt det?

(Hos den tidligere eieren spiste han Eukanuba, men var utrolig løs i magen av det foret)

ORIGINAL: Lolodi

Da vi hadde Golden Retriver, brukte vi Pro Plan. Har også brukt Hill's til en annen hund jeg hadde, men han var en rottweiler/doberman/amstaff-blanding [:)]

Hvordan var Pro Plan iforhold til pels og pris da?:)

Vi bruker Royal Canin til katten. Veldig bra fõr. Fin pels og aldri trøbbel med magen. Ikke er han for tynn eller tjukk heller. Men det er til katt da :)

Vil nok anbefale Royal Canin, det handler om kvaliteten på fôret, men vil nok tro han hunden din muligens vil spise litt mindre av Royal enn av butikkforet og/eller få mindre avføring. Noen hunder fungerer godt på butikkfôr, mens andre ikke.
Royal jo ett kvalitetsfôr, men finnes jo mye annet der ute også, flere typer tørrfôr, men også råforing som vom og hundemat, og norwegian polar (foretrekker np, siden det er varmebehandlet).
Er likevel litt skeptisk til rasefôrene til royal da jeg synes det er litt "reklamejippo", men fungerer sikkert bra. Uansett hvilket fôr du velger, så husk å bruke litt tid på å bytte type, slik at hunden ikke får vansker med magen.

Selv om foret er dyrere enn det du får i dagligvare butikken er det verdt det. Er mye bedre råvarer i fòr en får på dyrebutikker/veterinær. Min søster har hund, og hun sparer faktisk penger på å kjøpe et dyrere fòr enn Pedigree (husker ikke merket hun gir).

Vi har katt, og den få kun Hill's...men det er fordi hun må ha spesialfòr da. Men vi sparer mye penger på å kjøpe mat som er dyrere siden de spiser mindre mengde enn det som dagligvare selger.

Hør med veterinæren om type fòr som passer din hund.

Royal Canin er mye bedre enn de fleste butikk-kjøpte fór typene! Vi brukte RC til katta vår, og jeg mener mamma bruker den til hunden sin!

Man burde IKKE bruke pedigree, eller annen hundemat man får kjøpt i mat butikk, er ikke bra for i det hele tatt, det er alt for mye fett og salt i det, og man vet aldri hvor råvarene kommer fra, man skal bruke for fra dyrebutikk eller veterinær. da vet man alltid hvor råvarene kommer fra, det er sunt, har alle vitaminer, mineraler, sporstoffer osv hunden trenger, hunden blir "friskere" og ikke så fet. det kan godt være de spiser mindre av det også, for det metter mer.

SÅ vil anbafale å ALDRI bruke blant annet pedigree, ikke bra for hunder! eller katter for den saks skyld, man vet aldri hva de får i seg da....

Hanne 36 uker

Anbefaler absulott royal canin :) Det er veldig bra for til en billig penge (til å være vetrinær for), brukte dte til jack russelen vår når han var liten og vi var veldig fornøyde :) Men pga at han fikk en infeksjon og måtte ha speisal for som de kun hadde i hills så byttet vi til hills etter den kuren med spesial foret..
Men kan absolutt anbefale det, jrt våres røytet ikke når han gikk på royal canin og han var fin i magen:)
Han begynte å røyte etter vi hadde brukt spesialforet, og gikk over til hills... Nå røyter han ikke så mye lenger, og både hills og royal canin er bra merker... de jeg kjenner med hund har vært veldig fornøyd med royal canin ihvertfall :-)

Var ei som sa at pedigree kan sammenlignes med fastfood, iforhold til andre formerker som kjøpes hos vet/dyrebutikk, og det er jo slettes ikke bra!

Føler sånn rasefor er litt reklamejippo jeg også, men var det vetrinæren anbefalte meg å bruke (etter en sekk med diettfor han ble satt på for mageinfeksjon)

Tror jeg må prøve en sekk og se[:)]
Vil jo gi god mat til hunden[:)]

På tv2 hjelper deg - best i test på fòr, så var d faktisk LABB som du får kjøpt på felleskjøpet som vant. D er visst et knallbra fòr. Vi hadde brukt d på hunden vår hadde d ikke vært for at han trenger allergifòr som labb ikke har 

Eg som oppdretter sverger til Royal Canin [:D]Mine hunder er skikkelig kresne og spiser det meste av foret deres,i tillegg så holder pelsen seg veldig bra med det foret..Våres hunder røyter lite i forhold til mangen andre av samme rasen..Andre oppdrettere sverger til billigere for,men ser myyye forskjell på pelsen deres på utstillinger osv.Våres har blanke kraftige pelser mens de andre ser pjusk ut..Fått mye skryt av det på utstillinger [:D]Vi har prøvd mye annet for men eg vil si at Royal Canin er vært hvert eneste øre [:)]Vi kjøper de største sekkene og har det oppi sekkene til dem,da holder smaken mye lengre og [:D]

det hunde foret eller katte fôret du får kjøpt i butikken er som godteri for dem. er veldig lite næring i de fôrene.
har jobba i dyre butikk. og jeg vil annbefale deg å prøve royal canin. jeg brukte royal canin til katten min.. så jeg ville ha prøvd det fôret man får jo gratis prøver i dyrebutikken hvis dem ikke har slutta med det..

Da vi fikk Emma hadde hun fått Labb. Var matt i pelsen, flassa og dreit store klaser med militærgrønn gjørme.

Brukte proplan på katta, så tenkte at jeg kunne prøve det på Emma også. Makan til forvandling.

Bruker fortsatt proplan og er kjempefornøyd.

vi brukte royal canin til hunden vi hadde, å den holdt pelsen veldig fin pluss magen til hunden var veldig bra også så e vil anbefale dette da sjøl om det er litt dyrere...

Synes det er litt rart at Pedigree blir så "slaktet".. Pedigree er jo ofte å se i reklamer hvor det er så sunt og bra, men reklame fremstilles jo slik den vil da[8D]

Tror dere jeg kan merke forskjell på pelsen etter en sekk (15kg) f.eks. på røytinga?

(Jeg har fått mange komplimenter på pelsen til Sander også, som veldig fin og myk i pelsen[:)] )

Når vi fokk Rai så gikk han på LABB og hadde skitdårlig pels og æsja HELE tiden.
Byttet til Eukanuba,dyrt som tusan,men har masse fiskeolje i seg og gjør at pelsen hans ser helt super ut[:)]
Han bæsjer ikke konstant lengre heller,og vi trenger mindre fôr pr dag.Så opp i opp blir det nesten den same prisen.Pluss at han er mer glad i maten nå...
Anbefales vel uansett å ikke kjøpe fôr i matbutikker da disse har ugunstig sammensetning av salt/næringsstoffer/fett i forhold til de du kjøper hos vet.

Vi er iallefall superfornøyd med Eukanuba[:)][:)][:)]Rai og

Jeg bruker Eukanuba til min hund. Har gjort det hele tiden. Jeg har alltid fått høre at han er så fin og blank i pelsen. Han røyter mye,men det er vel rasen og årstiden tenker jeg.
Og jeg mener at fòr du får kjøpt hos veterinær/dyrebutikk er mye bedre enn vanlig dagligbutikk fòr.

ORIGINAL: linko

Jeg bruker Eukanuba til min hund. Har gjort det hele tiden. Jeg har alltid fått høre at han er så fin og blank i pelsen. Han røyter mye,men det er vel rasen og årstiden tenker jeg.
Og jeg mener at fòr du får kjøpt hos veterinær/dyrebutikk er mye bedre enn vanlig dagligbutikk fòr.

Hehe liten tibbe som spiser det fore er ikke ofte og se eller høre om [8|]Mine er så kresne at det er bare Royal Canin de vil ha..Men til verre vi synes foret lukter,til bedre er det for hundene..Har noe med næringsstoffene og slik i det og gjøre vist..Kan også kjenne det på at du er "fettet" på hendene etter og ha tatt i foret,pedigree er også litt mykere så hundene får ikke brukt tennene helt på samme måten som med feks Royal Canin eller Pro plan.Eneste mine hunder får fra matbutikken er rema 1000 sitt boksefor av og til,de synes det er godt med litt "fast food" av og til [:D]

ORIGINAL: *Snoopy*

ORIGINAL: linko

Hehe liten tibbe som spiser det fore er ikke ofte og se eller høre om [8|]Mine er så kresne at det er bare Royal Canin de vil ha..Men til verre vi synes foret lukter,til bedre er det for hundene..Har noe med næringsstoffene og slik i det og gjøre vist..Kan også kjenne det på at du er "fettet" på hendene etter og ha tatt i foret,pedigree er også litt mykere så hundene får ikke brukt tennene helt på samme måten som med feks Royal Canin eller Pro plan.Eneste mine hunder får fra matbutikken er rema 1000 sitt boksefor av og til,de synes det er godt med litt "fast food" av og til [:D]

Hehe han liker det bra han[:)] Bruker den nye rasetilpasset fòret nå da. Og bløtfòr får han bare en sjelden gang stakkars. Skulle kanskje gitt han det litt oftere,han syns jo det er så godt. Men null næring da.

ORIGINAL: matvrak

På tv2 hjelper deg - best i test på fòr, så var d faktisk LABB som du får kjøpt på felleskjøpet som vant. D er visst et knallbra fòr. Vi hadde brukt d på hunden vår hadde d ikke vært for at han trenger allergifòr som labb ikke har 

Testen til tv2 gikk ut på å se om det som sto på pakka, stemte med det faktiske innhold om jeg ikke husker feil..

Labb funker på enkelte hunder, for andre ikke. Akkurat som annet type for..

Back
Topp