Pedigree vs royal canin *hund*

Kjøpte oliver`s eller hva det heter vi denne gang og hunden vår røyter knapt, skinner i pelsen og bæsjer mindre[:D] Suuuper fornøyd med det og anbefales på det sterkeste[;)]

Ja mener det kjøper 20 kg blokker fullverdig med alt man trenger betaler 150 kr=) super fornøyd

ORIGINAL: 1barn2barn

her går det i vom. anbefaller det på det sterkeste=)

Du mener kanskje "vom og hundemat"? For bare vom er ikke fullverdig kost. Må ha endel i tillegg og vitaminer og mineraler. Men fullfor pølsene fra vom og hundemat er mye mer i enn bare vom.

Hmm, synes bare det er litt rart at Pedigree er så dårlig, ser jo mye reklamer tv og sånn der det fremstår som sunt og godt.. Hmm, reklame altså[8D]

Jeg vil jo gi hunden skikkelig mat, så tror jeg vil prøve en sekk fra royal canin og se[:)]
Bør jeg kunne se forskjell på pelsen allerede etter en sekk (15kg) mon tro?

ORIGINAL: Goldy

Hmm, synes bare det er litt rart at Pedigree er så dårlig, ser jo mye reklamer tv og sånn der det fremstår som sunt og godt.. Hmm, reklame altså[8D]

Jeg vil jo gi hunden skikkelig mat, så tror jeg vil prøve en sekk fra royal canin og se[:)]
Bør jeg kunne se forskjell på pelsen allerede etter en sekk (15kg) mon tro?

Jo, vi merket forskjell etter forbytte bare etter få måltider[;)] røytet plutselig myyyye mindre og blankere pels[:)]

Veterinæren vår sa at Pedigree og annet butikkfôr er å fôre dyrene med kreft og det har liten næringsverdi.. Merket stor forskjell både på hunden og katten ved bytte til fôr kjøpt hos veternæren. Hunden var faktisk allergisk mot butikkfôr... [8|]

Du ser veldig godt på om hunden fungerer på det foret eller ikke.
Og om han røyter mye og ikke er fin i pelsen bør du nok skifte for.
Noen fungerer utmerket på Pedigree, noen på Hills, noen på det noen på det.
Du må nesten prøve deg frem.
Hills kommer feks med smaksgaranti.
Vi har akkurat begynt på Spesific og er KJEMPEfornøyde med det.
Brukte Royal Canin i litt over 1 år, men han fungerte ikke så godt på det.
Så du må nesten prøve litt!

ORIGINAL: MissVega

Du ser veldig godt på om hunden fungerer på det foret eller ikke.
Og om han røyter mye og ikke er fin i pelsen bør du nok skifte for.
Noen fungerer utmerket på Pedigree, noen på Hills, noen på det noen på det.
Du må nesten prøve deg frem.
Hills kommer feks med smaksgaranti.
Vi har akkurat begynt på Spesific og er KJEMPEfornøyde med det.
Brukte Royal Canin i litt over 1 år, men han fungerte ikke så godt på det.
Så du må nesten prøve litt!

Det du sier her er vel relativt....
Noen mennesker kan spise hamburger og chips hver dag også og ser bra ut på utsiden. Men hva blodprøver og hvordan blodårene ser ut på innsiden kan være noe helt annet.

Da jeg jobbet på dyreklinikk kom det inn en Friskies-katt til sterilisering. Slank og fin... Men da den ble åpnet var det et halvannen cm tykkt lag med fett på innsiden av huden.... så katten var FEIT men så slank ut på utsiden. Dette var en ganske ung pus og såå stor skade hadde foret gjort innvendig allerede, men man kunne ikke se det på utsiden. Rett og slett ekkelt. Derfor forer jeg aldri med dårlig for, selv om alt ser såre vel ut.

Back
Topp