Pedigree vs royal canin *hund*

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg lurer på hvilket hundefor dere vil anbefale og hvorfor?[:)]

Sander har spist Pedigree til nå, men jeg lurer på å prøve Royal Canin sitt spesialfor til golden retrievere, for å se om det hjelper på pelsen, og at han ikke røyter så mye (for nå røyter han noe helt forferdelig)

Men royal canin foret er jo dobbelt så dyrt, så jeg lurer på om det er verdt det?

(Hos den tidligere eieren spiste han Eukanuba, men var utrolig løs i magen av det foret)

Har du prøvd Lone Star? Det skal også være et bra hundeför..
[:)]

ORIGINAL: neselo

Har ikke prøvd det nei.. Har ikke hørt om det en gang jeg[8|] Hvor selger de det da?

ORIGINAL: PoPkiss

Vi bruker Royal Canin til hunden vår og er kjempe fornøyd! Og det er det eneste fòret som hun faktisk spiser godt av og som lukter godt!

Matlysten her er ikke noe å si på, han spiser så og si alt som kommer i skåla[;)]

Man kan ikke sammenligne Pedigree Pal og Royal canin. Det første selges i matbutikk og det andre i dyrebutikk og innholdet er som fastfood kontra sunn mat. Rett og slett. Mange hunder kan funke helt fint på mat av mindre god kvalitet men det er ikke så sundt, og ikke er det billigere heller.

Har du mulighet bytt til hva som helst som selges hos dyrebutikk eller veterinær. Selv bruker jeg Royal Canin og er kjempefornøyd med det. Bruker det til både hundene og kattene. Golden Retriver foret er sikkert like bra som resten av dems mat.

Om hunden røyter mye på det han spiser er det et godt tegn på at det ikke er bra nok for han. Pelsen skal være normal og blank og ikke tørr. ja Royal Canin er dyrere i innkjøp men mener at man normalt skal gi mindre av det... og uansett er det sunnere og derfor verdt pengene.

ORIGINAL: Goldy

ORIGINAL: neselo

Har ikke prøvd det nei.. Har ikke hørt om det en gang jeg[8|] Hvor selger de det da?

http://www.lone-star.no/

Står litt her.

Min mamma solgte det før, hun er en ivrig hundeeier som driver med litt salg av hundemat og har valpekull en gang i blandt. Vet ikke hvor ellers man kan få kjøpt det [&:]

royal canin er kjempebra, bruker bare det vi.

Alt man kjøper på vanlig matbutikk er mye dårligere enn det man kjøper på veterinæren eller dyrebutikk

ORIGINAL: TonjeJenta

Man kan ikke sammenligne Pedigree Pal og Royal canin. Det første selges i matbutikk og det andre i dyrebutikk og innholdet er som fastfood kontra sunn mat. Rett og slett. Mange hunder kan funke helt fint på mat av mindre god kvalitet men det er ikke så sundt, og ikke er det billigere heller.

Har du mulighet bytt til hva som helst som selges hos dyrebutikk eller veterinær. Selv bruker jeg Royal Canin og er kjempefornøyd med det. Bruker det til både hundene og kattene. Golden Retriver foret er sikkert like bra som resten av dems mat.

Om hunden røyter mye på det han spiser er det et godt tegn på at det ikke er bra nok for han. Pelsen skal være normal og blank og ikke tørr. ja Royal Canin er dyrere i innkjøp men mener at man normalt skal gi mindre av det... og uansett er det sunnere og derfor verdt pengene.

Pelsen hans er normalt blank, kanskje en smule tørr[:-]
Hvis det er så stor forskjell på næringsinnholdet (fastfood-nivå) så er nok ikke det bra, iallefall ikke på lang sikt!

Hmm, tror nok vi må prøve en sekk og se[:)]

Vi bruker royal canin.. Og kommer aldri til og bruke noe annet en det på hunden vår .:)
Kjempe fornøyd med det og pelsen er superfin, får ofte komentarer på hvor blank og fin den er [:D]

Trodde det var mye mer salt i sånn matbutikk mat. Ville absolutt innvestert i noe skikkelig for.

ORIGINAL: 1barn2barn

her går det i vom. anbefaller det på det sterkeste=)

Du mener kanskje "vom og hundemat"? For bare vom er ikke fullverdig kost. Må ha endel i tillegg og vitaminer og mineraler. Men fullfor pølsene fra vom og hundemat er mye mer i enn bare vom.

Alt annet ENN Pedigree!!!! [8D] Fysj for et fòr! [:@]

Våre hunder får 50-50 av Royal Canin og Vom & Hundemat...
Det funker supert!!! [:D][:D][:D]
De er alle fin i pelsen ( og jeg har pelsdyr! [8D]) og gode i magen...

her går det også i royal canin. Prøvde pro plan sitt også men de likte ikke det noe særlig.

Henger meg på de andre her. Noen funker godt på pedigree, men vil absolutt anbefale deg å bytte for.

Ta deg en tur på dyrebutikken og hør med dem hva de anbefaler. Mest sannsynlig vil du oppleve at hunden spiser mindre da den nyttigjør mer av foret rett og slett.

Royal canin er absolutt ett bra for. Har ikke prøvd det selv på min hund, men sjelden jeg hører noe negativt om det.

Hold deg laaaangt unna pedigree og annet "butikk for". Fysj og fysj..

Her har vi prøvd mange forskjellige merker, siden jeg har en veeeldig kresen hund med både ømfintlig mage og til tider plaga med kraftige røytinger.
Akkurat nå går han på et sensitive for fra Royal Canin (husker ikke nøyaktig hva det heter), og er veldig fornøyd med det.
Har prøvd merker som Royal Canin, Eukanuba, Pro Plan og Specific.

Vi bruker kun royal canin. Også spesialrasefor. Hunden liker det godt og pelsen er nydelig! Oppdretteren vår ønsket at vi ikke brukte butikkfor...

Jeg bruker jaktforet til RC på vorstehtispa mi, og er utrolig godt fornøyd med det foret. Bikkja ligner en million, har fin avføting og liker foret godt.
Labber bruker som regel å like all slags mat, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for[;)]

Back
Topp