Uten at det skal virke negativt på valget deres, så er det nok mye "gratis" læring og utvikling en mister når barnet starter senere i barnehagen. Som feks samspill, ulik form for språkstimulering osv. Men hvis jeg skal gi tips vil jeg nok si at du bør være bevisst på språket ditt. Sett navn på alt du gjør og bruk ubegrenset med begreper. Jeg tror også jeg kanskje ville sett om det var noen form for åpen barnehage slik at barnet kan sosialiseres med andre på sin egen alder.
Det med å være hjemme med barnet bidrar jo til at barnet er alene om oppmerksomheten og den vil bli møtt og veiledet igjennom de fleste utfordringer den støter på til enhver tid, noe som ikke alltid er like enkelt å få til i barnehage

Og det er jo en flott ting. Mye av den pedagogikken en jobber med i barnehagen går på det å stimulere og veilede barn inn i feks lek, som igjen kan bidra til utvikling av de fleste ting som feks sosialt samspill, det kognitive og fysiske og legger grunnlag for videre utvikling slik at barnet en dag kan tre inn i samfunnet som en god samfunnsborger.
Ja ble litt komplisert fortalt kanskje, men tenk på lek, læring og omsorg. Mye læring skjer igjennom lek, og i den alderen er omsorgen alfa og omega, men det er det vil liten tvil om at vil eksistere mye av det