pedagigisk leder i barnehage..

lillefot

Elsker forumet
jeg lurer på hva en pedagogisk leder i barnehage skal gjøre,ikke gjøre...
jeg er selv barnehage assistent,å har en pedagogisk leder som er sur,hilser ikke på meg,bare over ser meg.. har det helt grusomt på jobben.
er denne stillingen en slags "sjefs stilling"??
da synst i alle fall jeg att dette ikke er noen god "sjef"..
noen som vet noe om denne stillingen? hvordan oppføre seg mot de andre ansatte??

ble litt langt.. glad visst noen har gode råd også... [:(] [:o]

STILLINGSINSTRUKS FOR

PEDAGOGISK LEDER

TILLEGG TIL GENERELL INSTRUKS FOR PERSONALET

Nærmeste overordnede: Styrer

PED.LEDER Pedagogisk leder har det administrative og pedagogiske ansvar. Hvis det er flere pedagogiske ledere i barnehagen, er det viktig at de samarbeider godt for at barnehagen skal bli god barnehage. Det pedagogiske ansvar omfatter også spes.ped arbeid og evt. tilrettelegging av morsmålstrening som gis på avdelingen.

Pedagogisk leder kan pålegges å være styrers stedfortreder.

INTRODUKSJON Pedagogisk leder har ansvar for introduksjon av nytt personale på avdelingen.

STØTTE/VEILEDER Pedagogisk leder skal veilede og støtte det øvrige personalet i det pedagogiske/metodiske arbeidet.

MEDARBEIDERSAMTALER Pedagogiske leder kan pålegges å gjennomføre medarbeidersamtaler med sine underordnede.

Pedagogisk leder har for øvrig ansvar for å gi sin overordnede tilbakemelding på hvordan den enkelte arbeidstaker og personalgruppen som sådan fungerer sammen.

Veiledning av eller samtaler med den enkelte arbeidstaker skal dokumenteres skriftlig.

PERSONAL-LEDER Pedagogisk leder skal fordele arbeidsoppgavene til personalet, slik at avdelingens mål blir nådd.

ØVINGSOPPLÆRING Etter ett års tjenestetid har pedagogisk leder anledning til å veilede studenter fra førskolelærerutdanningen. Slik veiledning skal evt. godkjennes av styret, og hvis avtalt gjennomføres med fastsatt godtgjøring.

ÅRSPLAN Pedagogisk leder har ansvar for utarbeidelse og gjennomføring av årsplan i samråd med styrer.

PLANLEGGINGSDAGER I samarbeid med styrer skal pedagogisk leder legge til rette for planleggingsdager og sørge for gjennomføring av disse.

SPESIALSTØTTE Pedagogisk leder skal rapportere til styrer dersom barn
vurderes å ha behov for støtte utover det barnehagen normalt kan gi.

INNKJØP Etter samråd med styrer kan pedagogisk leder foreta innkjøp av materiell.

PLANLEGGING Pedagogisk leder har ansvar for planlegging og gjennomføring av avdelingsmøter.

I samråd med styrer skal pedagogisk leder planlegge
foreldremøter.

SAMARBEID Pedagogisk leder har ansvar for daglig samarbeid/
kontakt med foreldre og gjennomføring av
foreldresamtaler.

Pedagogisk leder har ansvar for samarbeidet på avdelingen og mellom barnehagens avdelinger.

Pedagogisk leder skal være hovedkontakt for eksterne instanser når kontakt er opprettet.

Ta det opp med styreren. Styrer og ped ledere skal ha ledermøter, så der kan styreren ta opp slike ting[:)]

ORIGINAL: lillefot

tusen takk.. printe ut og gi det til henne [:D][:D] hihi..

Hihi[:)] Håper det ordner seg, skal jo ikke være sånn som du skriver...

Back
Topp