ped leder i bhg

(Jobber ikke som ped.leder men som førskolelærer)nei. det hadde jo vært helt umulig for man må jo se ann været og føret ute. Om sommer/vår er iallefall vi masse mere ute enn på senhøst/vinter

ORIGINAL: høstbebis10

(Jobber ikke som ped.leder men som førskolelærer)nei. det hadde jo vært helt umulig for man må jo se ann været og føret ute. Om sommer/vår er iallefall vi masse mere ute enn på senhøst/vinter

jeg tenker no på denne tiden vil jo jeg si at 1 time er lite men det er meg

i fus barnehager har de et "løfte" om å være ute minst 2 timer hver dag

ja, 1 time høres lite ute.
Akkurat i dag høres 1 time ut nok her...for det fyk og ryk sånn at æ ikke ser ut av vinduet.
På en vanlig vinterdag bruke vi å være ute fra i halv ti- ti tia til i halv ett- ett tia

ORIGINAL: carina88

jeg tenker no på denne tiden vil jo jeg si at 1 time er lite men det er meg

Jeg tenker også at en time om dagen er for lite.
I barnehagen til R er de ute to ganger om dagen. En gang før lunsj, og en gang etter.

ORIGINAL: Moo

i fus barnehager har de et "løfte" om å være ute minst 2 timer hver dag

Og så regner mange av barnehagene at sovetiden ute for de små barna som "utetid".....

her går de ut litt før kl tre, så føler ikke jeg kan hente tidlig for då har han ikke fått vært ute[&o]

En venninne av meg har samme problemet.
Der går de bare ut maks en time på ettermiddagen. Men det har verken hjulpet å ta dette opp med ped. leder eller styrer av barnehagen. Hun vurderer nå å skifte barnehage pga dette.
Greit nok når de er små, men når de store ikke en gang kommer seg nok ut i løpet av en dag.

Me er ute så mye som mulig, alt etter ver og kulde, no framover kjem me nok til å vere ute store deler av dagen..me spiser også ute når mulig :)

her går de ut litt før kl tre, så føler ikke jeg kan hente tidlig for då har han ikke fått vært ute[&o]

e de ikke ute på formiddagen????

nei

er det sånn hver dag`?
Har de ikke utedager/turdager?

Vi ser det og ann veldig på vær og vind men benytter sjansen til å være mer ute så sant vi får muligheten,spiser og frukt ute hvis været er bra.

Ta det opp med de,er jo bare å høre hvorfor de gjør som de gjør, og si at du har et ønske om mer utetid. er veldig lenge å være inne hele dagen hver dag til kl 3.

ORIGINAL: Elisabeth og to små

nei

Så trist for barna. Hva er grunnen til at de ikke er ute da?
Bhg til barna elsker de å være ute, spesielt når det er så herlig vær som nå.[:)][:)] I går når jeg hentet hadde de frukt og knekkebrødmåltidet ute. Storkoste seg.

altid en unskyldning, de skylder som regel på været. jeg syndes det er dumt å kjøpe dyre dresser og utstyr til under en times bruk hver dag

ORIGINAL: me84

er det sånn hver dag`?
Har de ikke utedager/turdager?

Vi ser det og ann veldig på vær og vind men benytter sjansen til å være mer ute så sant vi får muligheten,spiser og frukt ute hvis været er bra.

Ta det opp med de,er jo bare å høre hvorfor de gjør som de gjør, og si at du har et ønske om mer utetid. er veldig lenge å være inne hele dagen hver dag til kl 3.

ja nesten hver dag, torsdager går de å mater endene 2 min unna, der er de ikke lenge

Jeg er det.
Det finnes overhodet ingen regel på dette - man bruker skjønn/fornuft og ser an vær og forhold.

her er de ute så mye som mulig.. allslags vær.
men ikke når det er for kaldt ute eller som nå som det blir veldig dype store vanndammer så er de litt mer forsiktig med de minste(under 3)

men er det fint vær så forventer jeg at de er ute i hvertfall 2 timer

Back
Topp