Pebble vs cabriofix. Noen som har peil? erfaringer?

Januarstjerna*

Andre møte med forumet
Sitter å ser på bilseter med isofix base da. Å vi har bestemt oss for maxi cosi. Eller det vil si at alle vi kjenner anbefalte maxi cosi cabriofix. SÅ vi hadde bestemt oss for det. Men så, sitter jeg her på nettet å søker meg gjennom alle mulige nettsider både i Norge og utlandet. å da dukker pebble opp overalt.
På maxi cosi sin hjemme side ser jeg at cabriofixen har en stjerne mer en pebble. Men samtidig vinner pebble alle mulige tester for tiden.

Noen som har noen råd her? cabrio fixen er jo klart mye billigere. Men ved å bestille fra Tyskland kan jeg få pebble for samme pris. Ille usikker. Godt jeg har god tid til å bestemme meg :)

Vi stod også mellom de to og da mannen så de i butikken ble vi enige om Pebble. Liker selene bedre, stoffet i setet også syns jeg det virker genialt med den justeringsmuligheten i basen når se blir større :)

Har pebble. Fordi det var best i test da jeg skulle kjøpe og så synes jeg det var finere, mer fargealternativer. Men sikkert gode seter begge to:)

Vi var i en baby forretning forrige uke og spurte om hva forskjellen var på akkurat de to setene.
Dama fortalte da at de to setene i utgangspunktet er akkurat de samme bortsett fra at pebble er nyere og har en litt enklere justeringsmulighet på selene. Grunnen til at cabriofix er "bedre" i mange tester er at den er eldre og blitt testet og markedsført mye mer, men setene er akkurat like gode
Men dama fortalte også at maxi cosi kommer med et helt nytt sete som skal presenteres på messe i tyskland i løpet av høsten og det skal da bli oppfølgeren til cabriofix og pebble. Hun var usikker på om det kommer en ny base til det nye sete også (som da kanskje ikke passer på de gamle) og hadde derfor valgt å selge ut pebble setene i lag med base kjempebillig =) Bare et lite tips siden det da er en mulighet for at flere kommer til å selge ut de setene billige etterhvert! =)

Jeg prøvde å finne ut av dette i dag, men hun på butikken hadde ikke peiling.. Prøvde å finne ut på nettet, men det virker som det kun er små detaljer. Men hva er prisen på de? 
På barnas hus står det at pebble med base koster 2299, men det kan da umulig stemme? Og familyfixbasen kommer opp som tilbehør. 

Barnas Hus har stadigvekk tilbud på Maxi Cosi med base. Så ville holdt øya oppa:)

MEN Cybex er et veldig nytt merke på markedet som har vunnet masse tester. Testene som da er utført er tester som KUN går på sikkerhet, noe som burde være det alle viktigste. I de testene har tilogmed denne typen vunnet over fjordårets vinner, UTEN basen! Så hadde det ikke hvert for at jeg var alt for tidlig ute med å handle bilsete hadde jeg gått for Cybex! ;)

Her er link: http://cybex-online.com/no/carseats/childsafety0.html

januar13 skrev:
Jeg prøvde å finne ut av dette i dag, men hun på butikken hadde ikke peiling.. Prøvde å finne ut på nettet, men det virker som det kun er små detaljer. Men hva er prisen på de? 
På barnas hus står det at pebble med base koster 2299, men det kan da umulig stemme? Og familyfixbasen kommer opp som tilbehør. 

Det stemmer det, pebbles er en del dyrere.

*Nyperose* skrev:

januar13 skrev:

Ok.
Dette står nemlig på barnas hus sine sider, men det er altså uten basen? Ut fra prisen er det logisk, men det står jo så teit..  

MAXI-COSI PEBBLE BILSTOL FAMILYFIX BASE 2299,-

januar13 skrev:

*Nyperose* skrev:

januar13 skrev:

Ok.
Dette står nemlig på barnas hus sine sider, men det er altså uten basen? Ut fra prisen er det logisk, men det står jo så teit..  

MAXI-COSI PEBBLE BILSTOL FAMILYFIX BASE 2299,-

Ja det stod skikkelig teit. Men det er det som er prisen på det, men vet at de har hatt kampanje på det til 3500,- eller no.

Back
Topp