Pearly, Ladycomp, Babycomp -Noen m/Erfaringer?

Alive and kicking

Glad i forumet
Vurderer sterkt å kjøpe meg en av disse som prevansjonsmiddel. Noen som har erfaringer med noen av disse tre?

Og hvor kjøpte dere de og til hvilken pris? Fant en side på nettet som solgte og der var det 3490 for Pearly og 6490 for Babycomp...Ikke akurat billige saker..

-------------------------------------------
Er det sånn at man må ta temperaturen før man har beveget seg om morgenen? Hørte noen rykter om det...men syntes det hørtes litt vel ektremt ut..

Ingen som har erfaringer å dele?

http://forum.babyverden.no/fb.aspx?m=7619501

Jeg spurte om det samme for to dager siden. Er visst ikke så mange som bruker disse og det virker jo ikke helt trygt. Men på en annen side så er det jo greit å bruke hvis det ikke er helt krise skulle man bli gravid. Jeg vurderer det i hvertfall sterkt.

Spørs jo litt hva du skal bruke den til.. Prevensjon eller familieplanlegging...
Jeg kjøpte meg en babycomp på BuenaVentura, og første mnd jeg brukte den, ble jeg gravid.
Nå hadde vi "prøvd" i over 2 år før, uten hell, men det har vel sånn sett ikke så mye med den babycompen å gjøre.. Annet enn at den er super til å sjekke nårtid man har eggløsning osv..
Litt å sette seg inn i, i begynnelsen, men er veldig grei sånn ellers..

Hvis du sjekker på Finn.no, så er det flere som selger sånne der..
Det eneste du trenger å bytte ut, er den sonden du putter i munnen for å måle temp. med.
Du får den gaaaanske mye rimeligere der enn på BuenaVentura.

Jeg har hatt Ladycomp i snart 3år.. Er veldig fornøyd.. Hanna var planlagt, og jeg ble gravid på første forsøk![:)]
Veldig fornøyd sålangt!![:)]

Takk for svar!

hørte man må ta temperaturen før man har beveget seg om morgenen...stemmer det? syntes det hørtes litt ekstremt ut..

søsteren min har brukt ladycomp i minst 5 år, og min eneste nevø er et resultat at de tok en sjanse en gang de var på hyttetur uten kondom, selv om det stod at hun var i sin fruktbare periode. Vet ikke med tempingen, men jeg tror at det fort blir en vane

Ja man må ta den før man beveger seg om morgenen! Men når du har kommet inn i en rutine, veit du jo når det er grønne dager o gsånn så du slipper å ta den absolutt hver dag. Viktigst og måle rundt eggløsning.

ORIGINAL: Alive and kicking

Vurderer sterkt å kjøpe meg en av disse som prevansjonsmiddel. Noen som har erfaringer med noen av disse tre?

Og hvor kjøpte dere de og til hvilken pris? Fant en side på nettet som solgte og der var det 3490 for Pearly og 6490 for Babycomp...Ikke akurat billige saker..

-------------------------------------------
Er det sånn at man må ta temperaturen før man har beveget seg om morgenen? Hørte noen rykter om det...men syntes det hørtes litt vel ektremt ut..

hei..jeg har pearlyen..ja d e sant at man må ta tempen før man står opp av senga fordi da er kroppstemperaturen mest riktig til tempiinga..får med en gang man begynner å bevege seg litt så stiger temperaturen og da blir den mer usikker..

Back
Topp