PCOS

Kakemoms

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Noen av dere som har pcos? Er dere medisinert med metformin?
Jeg var på svangerskapskontroll på tirsdag, fastlegen mente jeg skulle slutte på metformin fordi jeg nå er gravid og det kun er indikasjon for medisinering ved prøving, hun ønsket helst ikke at jeg skulle stå på medisinen lenger, jeg er straks i uke 10. Jeg ønsker og stå på den fordi den holder vekten min under kontroll, veldig redd for å slutte fordi da raser jeg nok opp.
Noen som vet om det er trygt å bruke medisinen under svangerskap?
:happy:

Jeg var på svangerskapskontroll på tirsdag, fastlegen mente jeg skulle slutte på metformin fordi jeg nå er gravid og det kun er indikasjon for medisinering ved prøving, hun ønsket helst ikke at jeg skulle stå på medisinen lenger, jeg er straks i uke 10. Jeg ønsker og stå på den fordi den holder vekten min under kontroll, veldig redd for å slutte fordi da raser jeg nok opp.
Sniker, men jeg fikk beskjed om å ikke slutte på dette av legen da jeg ble gravid!

Sniker, men jeg fikk beskjed om å ikke slutte på dette av legen da jeg ble gravid!
Jeg blir så usikker, det står så utrolig mye forskjellig overalt, og på Relis.no så står det at det anbefales å slutte på metformin ved påvist graviditet dersom man har pcos :confused:

Jeg ble satt på Metformin dette forsøket. Har ikke pcos, men fertilitetsklinikken mente likevel jeg skulle prøve det pga flere tidligere spontanaborter. Skal stå på det til uke 12. Fastlegen min sa ikke noe på det :happy:

Jeg ble satt på Metformin dette forsøket. Har ikke pcos, men fertilitetsklinikken mente likevel jeg skulle prøve det pga flere tidligere spontanaborter. Skal stå på det til uke 12. Fastlegen min sa ikke noe på det :happy:
Ååå er det sant, jeg blir så forvirret, jeg har mistet en del ganger selv, og lest at det forhindrer abort.
jeg slutta på den i går, men skal til privat ultralyd på lørdag, kanskje jeg får noe ordentlig svar da, føler ikke fastleger kan så mye om pcos. Hvilken dose står du på?

Ååå er det sant, jeg blir så forvirret, jeg har mistet en del ganger selv, og lest at det forhindrer abort.
jeg slutta på den i går, men skal til privat ultralyd på lørdag, kanskje jeg får noe ordentlig svar da, føler ikke fastleger kan så mye om pcos. Hvilken dose står du på?
Jeg står på 500 mg x 3.

Stoler 100% på legen ved klinikken vi går til, så bekymrer virkelig ikke over å ta metformin. Gruer meg nok mer til å slutte :knegg:

Jeg står på 500 mg x 3.

Stoler 100% på legen ved klinikken vi går til, så bekymrer virkelig ikke over å ta metformin. Gruer meg nok mer til å slutte :knegg:
Ja det må du bare gjøre :happy:
Jeg tar bare 500 mg så kan ikke helt se hva det skal skade å ta de i 2 uker til :angelic:

Jeg ble anbefalt av både fastlege og gyn å fortsette på metformin hele svangerskapet. Det kunne være med på å hindre eventuell svangerskapsdiabetes og generelt holde kroppen mer i sjakk.

Besøker fra april-gruppen :) jeg har pcos, bmi på 40 da jeg ble gravid, litt mindre nå for kvalmen har gjort at vekten har gått ned. Jeg har ikke gått på metformin, men hørt fra flere inne på pcos- gruppe på Facebook at metformin ikke skal brukes i svangerskapet. I forhold til vekt, så sies fet at pcos-plagene blir mindre i svangerskapet og at ved å spise normalt så skal det gå bra å holde vekten under kontroll.

Back
Topp