PCOS?

Somuch

Elsker forumet
Hvordan kan man finne ut om man har pcos hvis man ikke har cyster, mer hårvekst eller kviser og kun en uregelmessig mens? Noen som vet? :-)

Hos meg tok de blodprøver, innvendig ultralyd for å se etter cyster eller "forsteinede egg".
Jeg er ikke overvektig, ikke uren hud men litt hår under navlen bare.

Jeg er noe overvektig og så å si alltid vært det. Vil gjerne finne ut om jeg har det før jeg starter med noe mer prøving.. Har hatt innvendig UL og gynekologen sa alt var normalt. Men hvilke blodprøver tar man? Veldig leit å plutselig ha fått det, men det er jo ikke umulig å bli gravid allikevel, så jeg prøver å holde motet oppe!

Jeg fikk det bekreftet med ul blodprøver i 2012, da hadde jeg vært uten prevensjon i nesten 6 mnd.

Det er vel hormonprøver på cd 3 og 21.

Hos meg tok de blodprøver, innvendig ultralyd for å se etter cyster eller "forsteinede egg".
Jeg er ikke overvektig, ikke uren hud men litt hår under navlen bare.

Æ har aldri tad noen blod prøve før å finnut at æ hadde PCOS. Æ gikk te gynekologen og forklarte situasjon osv. Så da undersøkte han mæ, fant MY egg, PCOS egg som han kalte det, en cyste(men det har mange, så dem regne ikke det som PCOS altid) ekstra hårvekst under naveln og uregelmessig mens, å da mein æ så og si aldri mens uten hjelp. Me på p pilla til rett ti og like mnage daga HVER måne, så litt merkelig det dere. Å selfølgelig har du prøva LENGE på og få barn uten og lykkes med samme partner osv, så kan dem også føre det på lista. Så får du enten diagnosen eller ikke, av en GYNEKOLOG husk ikke en lege.
E my du må gjennom hehe. Æ fikk metformin før å gå ned litt i vekt og se om æ fikk mens av det, evt blei gravid. Og sef MY anna hormon hjelp. Man kan også legg på sæ rundt magen og nesten se gravid ut av PCOS. Så om du google PCOS kommer symtom lista opp, å du treng overhode ikke ha alt <3 Lykke til.

Æ har aldri tad noen blod prøve før å finnut at æ hadde PCOS. Æ gikk te gynekologen og forklarte situasjon osv. Så da undersøkte han mæ, fant MY egg, PCOS egg som han kalte det, en cyste(men det har mange, så dem regne ikke det som PCOS altid) ekstra hårvekst under naveln og uregelmessig mens, å da mein æ så og si aldri mens uten hjelp. Me på p pilla til rett ti og like mnage daga HVER måne, så litt merkelig det dere. Å selfølgelig har du prøva LENGE på og få barn uten og lykkes med samme partner osv, så kan dem også føre det på lista. Så får du enten diagnosen eller ikke, av en GYNEKOLOG husk ikke en lege.
E my du må gjennom hehe. Æ fikk metformin før å gå ned litt i vekt og se om æ fikk mens av det, evt blei gravid. Og sef MY anna hormon hjelp. Man kan også legg på sæ rundt magen og nesten se gravid ut av PCOS. Så om du google PCOS kommer symtom lista opp, å du treng overhode ikke ha alt <3 Lykke til.

Blodprøvene var vel kanskje for å se om jeg hadde eggløsning eller ikke ved nærmere ettertanke

Takker for delingen! :-)
Venter nå på å starte med testing og skal til gynekologen igjen 11 april for å se om det er noe som skjer. Er ca da jeg skal ha EL om jeg har en vanlig syklus på 32 dager.. Så er spent på å se. Har kun hatt denne ene mnd som var uregelmessig foreløpig og ingen andre symptomer! Så det er ikke så lett å forstå seg på nå :p
Takk<3

Jeg og mannen min prøvde i 1,5 måneder før vi fikk til noe. Begynte å skjønne noe var galt for jeg hadde kun mens hver 3. måned etter at jeg sluttet på pillen. Endte med å få diagnosen på st.olavs ved poliklinikken etter mange blodprøver. Uteblivende menstruasjon var eneste symptom på meg. Gikk på metformin siden diagnosen i 2014 august og gikk ned 10 kilo før vi endelig fikk + tegnet vi ventet på. Er nå i uke 18 og får utrolig god oppfølging og hjelp gjennom "Pregmet2" Studien for gravide med pcos på st.olavs :)

Back
Topp