Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
--------------------------Sniker her litt...
Jeg har pcos. Legen jeg gikk til sa at jeg kom til å slite med å bli gravid, evt ikke klare det i det hele tatt.. Smertene jeg hadde mente han ikke skyldtes sykdommen, men han tok feil... Alle jeg kjenner som har sykdomen, inkludert megselv, har vondt! Jeg kunne ligge å grine og vrenge meg i smerte, nesten som noen vrenger alle invollene... Under graviditeten forsvant smertene og kom tilbake nå 6 mnd etter fødsel. Jeg ble foresten gravid på 1 pp til tross for hva legen sa...
Tretthet og utmattelse, humørsvingninger, overvekt, uren hud, osv er ting man kan ha som symptom på pcos. Søk det opp på nettet, var der jeg måtte lese meg frem selv... Man trenger ikke ha alle symptomene, og man kan ha mer enn det som blir fortalt ettersom de fremdeles forsker på sykdommen... Masse lykke til![]()
Spør du leger eller gynekologer, så får man ikke smerter eller plager av pcos, annet enn at man har sjelden mensen, sjelden eller ikke eggløsning, og kun smerter om cyster sprekker.
Men jeg sliter med tretthet og utmattelse, overvekt, urenhud, mannlig hårvekst, kronisk diare og kvalme (sjelden oppkast), hodepine/migrene, influensa følelse, magesmerter/kramper i underlivet, ledd- og muskelsmerter. Og jeg det er så mange andre med pcos som har samme plagene, men så lenge det ikke står i "boka" til legen, så er det ikke mulig.
Det er nok forskjellig fra person til person. Jeg har pcos, men ingen av de "synlige" tegnene. Det eneste jeg merker er at syklusen er veldig ustabil. jeg har ikke vondt rundt tr (mer enn jeg tror er vanlig, bare sånn mensenvondt..)
Jag har også Pcos, har hatt en veldig uregelmessig syklus men håper det ordner seg nå. Sliter med overvektEllers har jeg ikke store symptomer på dette.
Takk for svar!
Føler også det å ikke bli møtt sikkelig, føler meg på en måte fort avvist fordi
"pcos er ikke vondt" Eller "Nei, nei det kan ikke ha noe med det å gjøre"
Da er ikke jeg typen som begynner å belære legen, men legger det fort dødt igjen :/
Men nå er jeg lei altså, sikkelig lei av å gå sånn..
Føler meg litt rådvill å vet ikke helt hvor jeg skal gå for å bli tatt på alvor.
--------------------------
Tusen takk for svar!
Jeg får lete litt videre.
Flott å høre at spiren satt fort hos deg
Men kjedelig med alle disse vondtene altså de føles ofte nesten litt utholdelig.
Jeg sliter mer nå etter at jeg fikk sønnen min,
lest en del om at mange ble bedre etter en graviditet men det stemte ikke her, dessverre.
Takk for svar!
Jeg er også overvektig,urenhud, hårvekst på uønskede plasser og alle disse "klassiske"
pcos syptomene i tilegg til nesten konstant sykdoms følese (uten å være syk)
Jeg er ikke den som flyr ned legekontorene eller "skriker" høyst der inne.
Men de få gangene jeg prøver å ta opp dette med pcos som jeg føler kanskje har en sammenheng med
hvorfor jeg ofte ikke kjenner meg noe okei i det hele tatt.
Føler også det å ikke bli møtt sikkelig, føler meg på en måte fort avvist fordi
"pcos er ikke vondt" Eller "Nei, nei det kan ikke ha noe med det å gjøre"
Da er ikke jeg typen som begynner å belære legen, men legger det fort dødt igjen :/
Men nå er jeg lei altså, sikkelig lei av å gå sånn..
Føler meg litt rådvill å vet ikke helt hvor jeg skal gå for å bli tatt på alvor.
LeNe grunnen til at leger ikke har denne kompetansen er at de kan ikke vite alt. de burde det, men ingen person kan bli ekspert i alt. ig då blir det allmennsykdommene de gjerne blir best kjent med, som feks diabetes og andre livsstilssykdommer.MIne plager forsvant etter fødsel, men nå kjenner jeg EL og TR smertene. Og dette har jeg aldri før hvert plaget med.
Gynekologen min har mye informasjon om PCOS, og er veldig fornøyd med info fra henne. Men første lege sa det samme som at jeg var overvektig og det var eneste grunn til syklusen ikke var regelmessig.
Syns det er rart at legene ikke har mere info angående PCOS.
jepps :-D og GODT er det :-DJa sant nok det, men heldigvis så har man noen gyn som kan dette![]()