PCOS og ivf

Yasmin92

Flørter med forumet
Jeg er nysgjerrig på å høre erfaringer fra dere med PCOS som har gått gjennom ivf :joyful: Har generelt inntrykk av at vi er lette å stimulere, men at eggkvaliteten kanskje er noe redusert? Jeg er normalvektig, men får overhode ikke eggløsning av meg selv. På mitt første ivf-forsøk stimulerte jeg med 125 gonal f som ble økt til 150 siste dager. Fikk ut 13 egg der 9 ble befruktet, men mange falt av og det ble innsett på dag 3, samt en fryst blastocyst til fryseforsøk - begge forsøk endte negativt. Skal i gang med et nytt forsøk nå i juni og begynner å få håpløshetstanker om at dette aldri vil gå... :angelic:

Hei!
Jeg fikk høre på klinikken der jeg går at første runde ivf med pco kan resultere i en del dårlige egg, ja. Jeg vet ikke om det gjelder alle, men forstod det som at man "flushet" ut litt gammelt og dårlig da...? Neste runde mente de var mye bedre med tanke på eggkvalitet.

Jeg har bare hatt en runde selv, fikk 44 egg... 40 befruktet og 6 på frys etter totalfrys.
Så der var det mye grums, men forhåpentligvis noen gullegg også ...:cool:

Oi, det har jeg ikke hørt før! Spennende nyheter. Kan jo love godt for runde 2 :D Det hørtes ut som et tøft uttak :wideyed: 6 på frys er jo en stor seier! Har du satt inn noen av dem enda? Bruker du metformin eller annen støttebehandling?

Hei!
Jeg fikk høre på klinikken der jeg går at første runde ivf med pco kan resultere i en del dårlige egg, ja. Jeg vet ikke om det gjelder alle, men forstod det som at man "flushet" ut litt gammelt og dårlig da...? Neste runde mente de var mye bedre med tanke på eggkvalitet.

Jeg har bare hatt en runde selv, fikk 44 egg... 40 befruktet og 6 på frys etter totalfrys.
Så der var det mye grums, men forhåpentligvis noen gullegg også ...:cool:
Oi, det har jeg ikke hørt før! Spennende nyheter. Kan jo love godt for runde 2 :D Det hørtes ut som et tøft uttak :wideyed: 6 på frys er jo en stor seier! Har du satt inn noen av dem enda? Bruker du metformin eller annen støttebehandling?

Ja, altså, jeg var litt klar for et dårlig første uttak, egentlig. Men fint å bli positivt overrasket, da. Det var veldig kjekt å få så mange på frys!

Tror alt lover godt for deg dette forsøket. Jeg har troen! :D

Følte meg egentlig ganske fin helt til kvelden etter uttaket. Men da ble magen brått veldig stor og skikkelig vond. Det gikk over i løpet av et par dager! Hadde da gått på Menopur i ca 10 dager, 125 (?) IU.

Planen er å sette inn om et par uker, ca! :woot:Jeg har begynt på Progynova nå. I tillegg går jeg på Metformin, har gjort det i noen måneder.
Har det legen kaller PCO, har mye greier på eggstokkene, ellers ingen symptomer og normal bmi. :rolleyes:

Vanskelig å stimulere, lett overstimulert og elendig kvalitet tross ung alder. Vi begynte tidlig med IVF (var 22 år), glad for det.

4 egguttak, 43 egg ut totalt, kun 3 gode egg. Ene mistet jeg, ett ligger ved siden av meg og siste i frysen ❤️

Har ikke hatt uttak ennå, men er midt i stimulering, og foreløpig kan det se ut til at det ikke er så enkelt å balansere medisinene hos meg i hvertfall :p Får veldig lav dose pga fare for overstimulering.

Har tidligere ikke hatt respons på Clomifenbehandling heller, så mistenker at det er kroppen som er litt sta.
Hvis det er sånn at kroppen flusher ut dårlige egg på første, så skulle jeg nesten heller ønske at de hadde gått for en "kontrollert" overstimulering (jada, vet at det kan være farlig..), og sett om det hadde blitt noe av det for å renske opp, og kanskje gjort kroppen lettere å stimulere, men men.
Skal på tredje kontroll i morgen, og da håper jeg de har blitt store nok til at vi kan få en dag for uttak til uka.

Hei lenge siden jeg har vært her inne gitt! Tatt et pauseår, men pcos har jeg også.. startet med myo inositol, å oppdager at jeg har mindre hårvekst generelt på kroppen. Humøret er mer stabilt, mindre (ingen) søthunger) å så er syklusen stabil. Så den skal jeg ta dette året frem til oppstart igjen hadde også bedre resultat siste gangen med uttak når det gjelder kvalitet. Hadde nettopp begynt med det da.

Hei lenge siden jeg har vært her inne gitt! Tatt et pauseår, men pcos har jeg også.. startet med myo inositol, å oppdager at jeg har mindre hårvekst generelt på kroppen. Humøret er mer stabilt, mindre (ingen) søthunger) å så er syklusen stabil. Så den skal jeg ta dette året frem til oppstart igjen hadde også bedre resultat siste gangen med uttak når det gjelder kvalitet. Hadde nettopp begynt med det da.

Hei.
Så interessant at du fikk bedre resultat av dette. Fikk du det anbefalt av en lege?
Får man tak i det på apoteket uten resept?

Hei.
Så interessant at du fikk bedre resultat av dette. Fikk du det anbefalt av en lege?
Får man tak i det på apoteket uten resept?

nei, jeg bestilte det etter å ha sett at det faktisk hjelper flere med forskjellige ting som er bra for kvalitet og pcos :) jeg erfarer at det fungerer positivt! :)

Dere som har vært i fare for å bli overstimulert; Har noen av dere tatt både Ovitrelle og Gonapeptyl før uttak? Kan man få innsett på det?

Back
Topp