PCOS og gravid

Hei alle pcos'er. Jeg skal delta i studie ift pcos og graviditet, anbefaler dere andre som bor i litt større byer og sjekke for deres del. Dette vil gi meg ekstra oppfølging gjennom graviditeten :-) Det går ut på test av metformin. Eneste "ulempen" er at man ikke vet om man tar metformin eller placebo... Gleder meg til å komme i gang :-D

Jeg kunne godt tenkt meg å være med på studien, men jeg har allerede gått på metformin i ett år så kan ikke være med :-( Kjekt at du får så mye ekstra oppfølging da :-D

Jeg har ikke offisielt diagnosen, så jeg kan nok ikke være med

Har mindre cyster og ikke sååååååå ille syklus nå en for noen år siden, og gyn mener at siden jeg ikke er overvektig eller har mye hårvekst og kviser (det har jeg jo en del av mener jeg da) vil han ikke kalle det pco(s)

Jeg har ikke offisielt diagnosen, så jeg kan nok ikke være med

Har mindre cyster og ikke sååååååå ille syklus nå en for noen år siden, og gyn mener at siden jeg ikke er overvektig eller har mye hårvekst og kviser (det har jeg jo en del av mener jeg da) vil han ikke kalle det pco(s)
Jeg er hverken overvektig, har ekstra hårvekst, uren hud eller økning i androgene hormoner. Alikevel fikk jeg diagnosen PCOS og har respondert godt på metformin. Spesielt at med en så utbredt tilstand så er det så lite enighet ang diagnose og behandling av problemet :(

Ja, nå er det jo slik at det arter seg veldig forskjellig. Så lett er det sikkert ikke.

Men hadde jeg visst at jeg hadde pcos så skulle jeg meldt meg på.. Jeg vet at jeg må gjennom glukosebelastning pga min mor, og jeg har gjort det to ganger før, 7,6 og 7,7. 7,8 er grensa for svangerskapsdiabetes.

Blodsukkeret mitt er greit til vanlig, men tidligere fastlege mistenker insulinresistens. Hadde ikke gjort meg noe å gå på metformin dersom det kunne redusere risikoen for svangerskapsdiabetes f.eks

Jeg kunne godt tenkt meg å være med på studien, men jeg har allerede gått på metformin i ett år så kan ikke være med :-( Kjekt at du får så mye ekstra oppfølging da :-D
Du kan fremdeles delta, men må kutte ut metformin først, så ta det de gir deg (metformin/placebo) ;-)

Merker at det er det jeg er litt engstelig for og... Vil jo ta metformin, så synes at det er skummelt å risikere å få placebo!
Det forstår jeg. Men du gikk ikke på metformin fra før av, gjorde du? Om du så får placebo så endrer det i allefall ikke noe. Men skjønner godt at du håper at du er metformingruppen, og ikke placebo. Spennende uansett å få lov til å bidra til forskning :-)

Det forstår jeg. Men du gikk ikke på metformin fra før av, gjorde du? Om du så får placebo så endrer det i allefall ikke noe. Men skjønner godt at du håper at du er metformingruppen, og ikke placebo. Spennende uansett å få lov til å bidra til forskning :-)
Nei, har ikke prøvd det. Men leser jo om alle de positive resultatene! ;-) Trøster meg med å få ekstra oppfølging og at jeg bidrar til forskning som kan hjelpe mange andre :-)

Jaja, pcos damer! Her er dagens "fangst" fra sykehuset... Metformin/placebo til hele svangerskapet! Bare å begynne å poppe piller nå :-P

Vedlegg

• 1431521335083.jpg
    1431521335083.jpg
    36,2 KB · Visninger: 19
Gratulerer :D

Har selv pcos og har et barn fra før. Ble gravid den gangen etter ca 6 mnd. Det var mitt første svangerskap å jeg fullførte hele perioden å fikk ei perfekt datter <3
Ble gravid første forsøk i desember men ente i MA i februar dessverre. Å er gravid igjen nå :D
Føler ikke at pcos har skapt store problemer heldigvis :)
Masse lykke til, dette går nok bra :)

Back
Topp