Pcos og gravid, noen symptomer?

Liso89

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Er førstegangs gravid og har diagnosen pcos. Har siden puberteten startet slitt med mange av de typiske symptomene, både kviser, hårvekst og overvekt, men har holdt det i sjakk med diane p-piller eller metformin.
Siden jeg ble gravid har symptomene eksplodert igjen, og kvisene og hårveksten er verre enn jeg kan huske de har vært noen gang!
Dette er veldig frustrerende, og jeg gruer meg rett og slett til varmere vær for da kommer alt til å synes!
Noen andre med lignende erfaring? Eventuelt noen tips til noe som kan hjelpe???

Har aldri vært plaget med kviser selv om jeg har pcos, fått en og annen av og til. Hittil i svangerskapet har jeg ikke hatt en eneste.
Derimot har hårveksten nederst bak på ryggen og langs kjevebeina økt på gradvis. Men ikke noe jeg blir veldig plaget av akkurat.

Har ikke pcos, men dette svangerskapet har gitt meg kviser nok for en hel ungdomstid!!

Har fått diagnosen pcos rett før jeg ble gravid og har også vært mye plaget med kviser og ekstrem hårvekst i svangerskapet .. føler ikke det blir mye sommerkjoler eller kort bukser i år, legghårene vokser jo like fort ut som jeg barberer de :wtf:

Har fått diagnosen pcos rett før jeg ble gravid og har også vært mye plaget med kviser og ekstrem hårvekst i svangerskapet .. føler ikke det blir mye sommerkjoler eller kort bukser i år, legghårene vokser jo like fort ut som jeg barberer de :wtf:

Godt å høre at jeg ikke er alene! Hårene på leggene mine lever sitt eget liv de også, aldri opplevd noe slikt før! Håper bare det gir seg når lille i magen kommer ut

Back
Topp