Pcos og el tester

Lillemo123

Elsker forumet
Vi som prøver :)
✨️Julestjernene2023✨️
Kan el være nå selv om testene er som dette?
Jeg har pcos og sies at man ikke kan bruke el tester da. Kjenner jeg har skikkelig murringer men er usikker på om det er el eller mensen på vei. Jeg ammer og enda ikke fått den tilbake etter fødsel. Så er mye opp og ned i denne kroppen som prøver å komme i syklus igjen.
1722698073731.jpeg

Jeg har brukt myye tid på å bli kjent med kroppen rundt el og el testing. For meg kan el testene bli omtrent positive mellom cd 5-10 kun pga pcos.
Teststreken er som regel alltid sterk, må leses av innen 3 min ellers blir alle positive :hilarious: men når jeg først har el så er det ingen tvil. Da blir teststreken veldig sterk med en gang urinen trekker seg oppover.
legger ved bilde av mine
Screenshot_20240803_190512_Premom.jpg
Edit: jeg kan heller ikke teste etter økning pga LH svinger veldig pga pcos.
Jeg er "heldig" og har en del el smerter så jeg føler meg frem på det og tester når jeg tror det nærmer seg.
Jeg har trodd flere ganger at el nærmer seg pga sterkere tester, men dagen etter er de svake igjen :shifty:

Last edited:
Hiver meg med i tråden for eg lurer på det samme som deg! Har ikke dog ikke så mye fornuftig å komme med. :smiley-ashamed004

Har prøvd meg fram i to sykluser nå, men får samme resultatene ca som du legger ut. Måtte gi meg på testinga denne syklusen pga masse besøk og til dels fordi det ble litt altoppslukende. Men fikk ikke høyere enn 0,4. Svinga veldig i dagene før.

Har lest mye negativt om pcos og EL-testing, så ble litt motløs. Men ser jo absolutt over her at det er mulig å få en LH-topp likevel. Må gi det en ny sjangse!

Spørsmål til deg: prøver du/ble du gravid uten hjelp, eller fikk du letrozol f.eks? :)

@Lillemo123 @krippi95
Jeg har PCOS og får aldri positive EL-tester selv om blodprøver har bevist at EL har skjedd. Har testa mye selv da jeg gikk på Letrozol (testa flere ganger om dagen, holdt meg unna toalettet i minst 4 timer etc), men har aldri fått positiv test. Veldig usikker på hvordan det har seg at noen har positive tester "hele tiden", mens noen bare aldri får positive.

@Lillemo123 @krippi95
Jeg har PCOS og får aldri positive EL-tester selv om blodprøver har bevist at EL har skjedd. Har testa mye selv da jeg gikk på Letrozol (testa flere ganger om dagen, holdt meg unna toalettet i minst 4 timer etc), men har aldri fått positiv test. Veldig usikker på hvordan det har seg at noen har positive tester "hele tiden", mens noen bare aldri får positive.
Utrolig rart hvor mye det kan variere fra person til person. Blir helt forvirra og imponert på samme tid :laughing001 Syns helt ærlig det ble vanskelig å forholde seg til testinga. Skal prøve igjen neste PP likevel, vil prøve å finne ut av kroppen og. I vår ble jeg nesten bekymra for at jeg ikke har eggløsning... Men jeg får jo mensen ganske regelmessig.

@Lillemo123 @krippi95
Jeg har akkurat samme erfaring som deg, med negative el-tester selv om blodprøver sier jeg har hatt eggløsning. Også når jeg har brukt clomifen og letrozol.

Jeg får alltid to ganske sterke streker på EL-tester, så hadde egentlig gitt opp å teste. Men sist syklus fikk jeg plutselig mye EL-slim, og tok en test. Den så sånn ut:

IMG_4224.jpeg

Og dagen etter fikk jeg stikkende smerte ved høyre eggstokk.
Så da prøver jeg testing igjen denne syklusen.

Jeg har også pcos og min eggløsning varierer veldig fra syklus til syklus, noen ganger på cd16 og helt opp til cd27. Tester så og si gjennom hele syklusen, ihvertfall fra rundt cd12 for å få den med meg. Testene er stort sett veldig svake, før jeg får en superkort topp (på noen timer som oftest, har også opplevd at den har vart noen dager) men den er ofte "svak" - med topp på 0,8 f.eks. målt i premom. Men, har hatt eggløsning da for ble gravid på den toppen.

For meg har det vært veldig viktig å følge med på andre symptomer i tillegg til testingen, for å finne EL. Så jeg har fulgt med på slim, livmortappen, har tempet og har også en del smerter over eggstokken før det skjer.

Brukt lang tid på å bli kjent med kroppen min, og har etterhvert blitt veldig god på å finne EL.

Håper min erfaring kan være til litt hjelp. Masse lykke til med testingen og prøvingen! ❤️

Jeg har brukt myye tid på å bli kjent med kroppen rundt el og el testing. For meg kan el testene bli omtrent positive mellom cd 5-10 kun pga pcos.
Teststreken er som regel alltid sterk, må leses av innen 3 min ellers blir alle positive :hilarious: men når jeg først har el så er det ingen tvil. Da blir teststreken veldig sterk med en gang urinen trekker seg oppover.
legger ved bilde av mine
Vis vedlegget 440873
Edit: jeg kan heller ikke teste etter økning pga LH svinger veldig pga pcos.
Jeg er "heldig" og har en del el smerter så jeg føler meg frem på det og tester når jeg tror det nærmer seg.
Jeg har trodd flere ganger at el nærmer seg pga sterkere tester, men dagen etter er de svake igjen :shifty:
Ja, har også brukt mye tid på å bli kjent med kroppen i forkant av forrige graviditet. Ville liksom være så godt forberedt som mulig når vi skulle starte prøvingen. Pleier å få el slim og myye murringer men problemet nå er bare at det er så mye murringer og slim i alle former og farger at gud vet hva det er som skjer, aner ikke:hilarious:

Test streken leser jeg også av ved 3min, etter det og spesielt når den er tørket er den nesten positiv/positiv. Men ser jo på dine at di blir veeldig positive under el da, så det er jo bra. Jeg må nok bare vente til mensen kommer, så blir det sikkert lettere å teste.

Hiver meg med i tråden for eg lurer på det samme som deg! Har ikke dog ikke så mye fornuftig å komme med. :smiley-ashamed004

Har prøvd meg fram i to sykluser nå, men får samme resultatene ca som du legger ut. Måtte gi meg på testinga denne syklusen pga masse besøk og til dels fordi det ble litt altoppslukende. Men fikk ikke høyere enn 0,4. Svinga veldig i dagene før.

Har lest mye negativt om pcos og EL-testing, så ble litt motløs. Men ser jo absolutt over her at det er mulig å få en LH-topp likevel. Må gi det en ny sjangse!

Spørsmål til deg: prøver du/ble du gravid uten hjelp, eller fikk du letrozol f.eks? :)
Ikke sant.. er kjempe stress:banghead:

Når jeg ble gravid sist, så tempet jeg, og det gikk veldig bra på første forsøk. Brukte i tillegg Metformin, som hjelper på el. ☺️

Skulle gjerne tempet nå også, men med mange oppvåkninger og amming så blir det vanskelig, siden man må helst ha 4t sammenhengende søvn og ikke stå opp av sengen før man temper.

@Lillemo123 @krippi95
Jøss, det er interessant da! Hmm:(

Back
Topp