PCO

Kanskje snart?

Elsker forumet
Jaja, etter ukens UL ble det paavist PCO hos meg..Litt skuffa over det, selv om det forklarer en del ting..
Andre som har det? Har dere noen symptomer? Dere som gaar paa medisiner (gonal etc) merker dere noe spes?
Lurer bare paa om dette kommer til aa virke inn paa noe (anna enn fare for overstimulering)? Antar de (sykehuset) justerer dosene mtp dette naar vi skal sette igang??[8|]

Beklager så my at du har det Kanskje snart?
Det står i allefall på Puregon at den kke bør brukes av de som har PCO pga fare for overstimulering, det er som du sier dere som har et får heller litt lav dose og blir heller stimulert over lenger periode dersom det trengs. Men på den annen side så har IVF hvist god statestikk for de som har PCO, da får dere lettere modne egg som dere har problemer med til vanlig.Men det siste jeg skrev avhenger hist av vilken grad du har av PCO da selvfølgelig.

det var trist å høre.

jeg har også pco eller pcos blir det vist.
jeg ble først satt på pergokurer,5 stykk men ingen virkning i d hele tatt. så ble jeg sotte på metformin,da kom mensen min igjen hver mnd,noe som ikke kom før  i d hele tatt. gikk også ned 8 kilo,siden mai i fjord til no.
mine symtomer var ekten,klarte ikke å redusere den sjøl, økt hårvekst, også denne magen då,alt legger seg på magen så den e STOOOOOOOOOOOOR[:'(]

men no e vi igang med ivf så håper det er rette formen for behandling her på meg[:D]

ORIGINAL: VilSåGjerne

det var trist å høre.

jeg har også pco eller pcos blir det vist.
jeg ble først satt på pergokurer,5 stykk men ingen virkning i d hele tatt. så ble jeg sotte på metformin,da kom mensen min igjen hver mnd,noe som ikke kom før  i d hele tatt. gikk også ned 8 kilo,siden mai i fjord til no.
mine symtomer var ekten,klarte ikke å redusere den sjøl, økt hårvekst, også denne magen då,alt legger seg på magen så den e STOOOOOOOOOOOOR[:'(]

men no e vi igang med ivf så håper det er rette formen for behandling her på meg[:D]

magen min også...blæ
lagt på meg myyye siden pilleslutt. så sa hun på KK at jeg hadde en lett form for pcos. det var nesten en lettelse..lagt på meg mye, uansett hva jeg har gjort eller ikke gjort..ble så oppgitt. så det var jo en forklaring. håper jeg blir gravid nå, så kanskje ting stabiliserer seg litt.

Hei,

takker for mange svar! Har ikke merket saa mange bivirkninger, men har vaert ganske oppblaast (og trodde det var pga en operasjon jeg hadde for noen aar siden) Har ikke problemer med vekt eller noe heller, og trener en del og spiser relativt sunt
Men har jo merka ekstra haarvekst da[:@] Og synes ikke det e noe fint..

Det er ikke PCO som er grunnen til at vi skal igang med ICSI, men lurer paa om det kommer til aa gjoere det vanskeligere naar vi er igang?
Dere som har PCO, hadde dere noen problemer i det hele tatt med ivf, medisiner etc?
Og, personlig spoersmaal, hva gjoer dere med haarveksten (for aa bli kvitt den)???
Er det medisiner/kur mot PCO?

Back
Topp