Pco(s)

icce93

Andre møte med forumet
Har fått påvist pcos etter en time hos gynekolog. Trenger litt hjelp med hvordan jeg kan gå fram med å evt få hjelp til å bli gravid osv. Vil gjerne bli gravid ;) Hadde ikke mensen på 6 mnd før jeg fikk det for en måned siden og enda ikke fått det enda.. Arh kjedelig å ikke vite.. Gynekolog sa det kunbe hjelpe hvis jeg går ned i vekt noe heg driver på med. Han ville ikke behandele med hormoner( tror jeg det var) siden jeg er 20 år og forsatt ganske ung.

Vektnedgang er alfa og omega. Men for meg var det akupunktur som gjorde susen, samme med kona til fetteren min. Jeg gikk til akupunktur for pcos samtidig som jeg gikk ned i vekt over ca ett år. Og har gått fra beskjeden at jeg aldri vil få barn på egenhånd fordi jeg var så ille, til å bli gravid på første forsøk og er nå i uke 32. Siste undersøkelse hos GU for et år siden viste også at alt av cyster og hormonendringer er borte. Så hadde jeg kommet for første gang da, så hadde jeg ikke fått diagnosen.

Står mye om pcos på nett. Jillian Michaels i biggest loser har pcos bla. Spis så naturlig mat som mulig, unngå raske karbohydrater. forsøk å morsjonere 30 min hver dag.

Merker dt er vanskelig å gå ned i vekt, prøver å få trent litt hver dag. har begynt å tenke på kostholdet og har kuttet ut brus og masse ting med sukker. Nåtidens lusnj er salat med egg ost kylling. Har allerede gått ned en kg så det er jo en motivasjon. Men Samtidig god motivasjon når typen vil være med å trene. Noen oppskrifter dere kan annbefale eller matvarer som er gode og evt treningsteknikker. Har mye tid på dagen men ikke om kvelden siden jeg jobber da.

Jeg har pcos, jeg gikk på p piller så den holdt mensen i sjakk.. Fikk også beskjed fra gyn at pcos'en min var ganske ille så jeg kom til å trenge hjelp da jeg skulle bli gravid. Jeg klarte dette på egenhånd. Jeg er litt overvektig, men gikk ned en del fra jeg fikk diagnosen til jeg ble gravid.
Folk med pcos har lettere for å legge på seg og har vanskeligere med å slanke seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Meker det samme. Gikk skikkelig fort opp igjen etter å ha gått ned to kg. Endelig viker det som om mensen kommer tilbake, hvertfall amdre mnd på rad den kommer ;) Skal til legen siden gyn sa jeg kunne få hjelp av han også. Tar imot all hjelp jeg egentlig kan få.

Håper jo på å bli gravid, meg vet at det kan ta litt tid. Hvis jeg ikke er gravid innen neste sommer skulle jeg til gyn igjen også få litt mer hjelp evt "operasjon" (brenne bort systene) noen som har gjort dette før??? Har noen av dere gått på hormon sprøytene og vet hvordan man må gå fram for å få disse. ??

Back
Topp