PCO og blinkesmiley clearblue advanced, men liten folikkel og 1 uke til tentativ eggløsning

Aprilsol

Flørter med forumet
Vi som prøver :)
Jeg har tydeligvis PCO.
Skal ta progesteron i slutten av denne syklus og i starten av neste syklus skal jeg ta alt det andre, og så hørtes det ut som det blir letrozol i august.
Jeg har syklus på 33-35 dager, så jeg har nok hatt eggløsning likevel selv om det har vært mye styr med at jeg har hatt positiv EL-test bare 9 dager før menstruasjon osv. Den her syklusen er jeg nå på CD9 og fikk blinkesmiley på clearblue advanced. I går var den dominerende folikkelen målt til 8 mm mener jeg gynekologen sa. Jeg har tentativ eggløsning på CD 21 som er neste søndag. Med tanke på folikkelstørrelse så er det jo veldig rart at kroppen girer seg opp til eggløsning allerede nå? Er det sånn at pga PCO så har jeg nok hormonforstyrrelser som gjør at jeg kan få blinkesmiley selv om det enda er lenge til EL?
Jeg tester denne mnd for EL egentlig bare for at hvis jeg plutselig får EL mye tidligere enn antatt må jeg nødvendigvis ta progesteronprøven tidligere også.

Jeg er helt ny i denne prøver-verdnen og kan så lite om det her, så hvis noen kan hjelpe meg å forstå så hadde det vært fint.
 
Jeg har pcos og jeg ser at el testene svinger veldig ofte i syklusen, så jeg kan ikke se utifra økning om el nærmer seg. Men når el faktisk skjer så er teststreken knall sterk og er positiv i flere dager
 
Med pco vil hormonene være i ubalanse, og det er ikke alltid EL tester vil være like pålitelige da..
Clearblue skriver litt selv om det også.

Noen vil likevel få ok info av testene, så jeg ville testet ut syklusen likevel.

Når testen blinker er det registrert økt østrogen. Dette kan skje flere dager før eggløsning (med 8mm folikkel, så vil eggløsning være estimert mellom 6-12 dager frem i tid, da en folikkel vokser ca 1-2 mm per døgn, og egget slipper rundt 20mm).. Så det er ikke umulig at du får blinkefjes i fire dager, før du får fast fjes; og det kan være reelle resultater/indikasjon på EL.
Østrogenet KAN også ha blitt registrert øking på pga tilstanden din, det vet man jo ikke..

Men jeg ville nok ha fortsatt å teste, for du blir jo mer kjent med kroppen din på det viset.
 
Jeg har pcos og jeg ser at el testene svinger veldig ofte i syklusen, så jeg kan ikke se utifra økning om el nærmer seg. Men når el faktisk skjer så er teststreken knall sterk og er positiv i flere dager
Med pco vil hormonene være i ubalanse, og det er ikke alltid EL tester vil være like pålitelige da..
Clearblue skriver litt selv om det også.

Noen vil likevel få ok info av testene, så jeg ville testet ut syklusen likevel.

Når testen blinker er det registrert økt østrogen. Dette kan skje flere dager før eggløsning (med 8mm folikkel, så vil eggløsning være estimert mellom 6-12 dager frem i tid, da en folikkel vokser ca 1-2 mm per døgn, og egget slipper rundt 20mm).. Så det er ikke umulig at du får blinkefjes i fire dager, før du får fast fjes; og det kan være reelle resultater/indikasjon på EL.
Østrogenet KAN også ha blitt registrert øking på pga tilstanden din, det vet man jo ikke..

Men jeg ville nok ha fortsatt å teste, for du blir jo mer kjent med kroppen din på det viset.
Tusen takk for svar :)
 
Jeg har pcos og den syklusen jeg ble gravid ved innsett av fryst embryo hadde jeg blinkende smiley i flere dager, så forsvant blinkinga helt og forsøket ble egentlig avbrutt. Så gikk det noen dager med bare sirkler så klinka det til med fast smiley og vi fikk lov å gjennomføre innsettet likevel. Som det blir nevnt over her er hormonene litt på ville veier så blinkende smiley trenger ikke bety at det nærmer seg eggløsning når man har pcos :shy:
 
Back
Topp