Pavlova

Phew - virker som det har gått bra. Tok ikke så lang tid å få den stiv og nå er den ferdig i ovenen. Står i ovnen med døren åpen til det blir vanlig romtemp der inne. Men det spørs jo selvsagt om den er god, det vet jeg jo ikke. En på jobb fortalte i dag at når hun lagde pavlova sist så ble den så hard at hun måtte bruke SAKS for å dele den opp!! hahaha.. Håper virkelig ikke det er tilfellet med min.. Men skjærte du i den for å sjekke om den var myk inni? I min oppskrift skal den visst være sånn, så det er jo bare bra hvis den er det! Jeg tørr ikke røre den enda hvert fall...

Holder på med marengsen nå :-D håper den blir bra :-p bruker oppskriften fra tine.no

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Men hva med oppbevaring? Jeg fikk den over på et serveringsfat, la over plast, og inn i kjøleskapet. Men så leste jeg at den ikke skulle i kjøleskapet, for da kunne den bli hard og kompakt. Tok den ut etter noen timer, og la den på kjøkkenbenken til i morgen. Håper jeg ikke ødela konsistensen nå....

Går nok sikkert fint :-) jeg tenker å ha den i ovnen over natten. Står flere plasser at den kan gjøre det. Men når vet jeg om bunnen er ferdig ?? :-p har jo aldri laget før så vet ikke heelt hvordan den skal bli...

Jeg lurte også på dette med oppbevaring. Vet den ikke skal i kjøleskapet, men skal den dekkes med noe?

Jeg la den i ovnen igjen jeg. Med et bakepapir over, uten at det sikkert var nødvendig... Håper den tørker igjen til i morgen.

La den i ovnen igjen jeg også, haha.. Godt jeg fant denne tråden! Dekket den ikke med noe da, satser på det går greit :)

Men hva med kremen? Kan den lages i ti tida i dag (og blandes med vaniljekrem), lagres i kjøleskap, for så å bre den på senere i dag når vi skal ha den? Kanskje i fire tida...

Men hva med kremen? Kan den lages i ti tida i dag (og blandes med vaniljekrem), lagres i kjøleskap, for så å bre den på senere i dag når vi skal ha den? Kanskje i fire tida...
Det tror jeg går bra ja :-) men snudde du bunnen opp ned når du tok den på fat ??

Det tror jeg går bra ja :) men snudde du bunnen opp ned når du tok den på fat ??

Nei, det tror jeg ikke man skal. Jeg lagde den litt høyere i kantene, sånn at kremen sitter bedre oppi kaka. Uansett så skjuler man jo mye av bunnen når man har på krem.

Da blir det pisking snart. :)

Er sikker på at alle kakene ble superflotte :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Hvordan gikk det med alle kakene?:) Her ble det Snickerskake i steden for typen hadde så lyst på det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan gikk det med alle kakene?:) Her ble det Snickerskake i steden for typen hadde så lyst på det :)

Bunnen er blitt bra :-D har laget krem og vaniljekrem topping å skal snart ta det og masse bær på :-) tror den blir bra, men føler toppingen min er så tynn.. å er redd for å ødelegge hvis jeg visper mere..

Bunnen min ble også veldig fin! Silkemyk inni og sprø utenpå. Men dessverre pisket jeg ikke kremen godt nok, så da jeg blandet vaniljekrem og pisket krem ble den litt for flytende. Så ble litt klinete. Men god på smak! :)

Den ble MEGET vellykket! :) Den kan trygt lages flere ganger fikk jeg beskjed om :)

Så flinke dere er! :D kanskje jeg klarer også :)

Så gøy det gikk bra med kakene deres :-)

Fikk smake en god en i dag og det var med blanding av krem og vanilje kesam, kan absolutt anbefales :-)

Bunnen min ble også veldig fin! Silkemyk inni og sprø utenpå. Men dessverre pisket jeg ikke kremen godt nok, så da jeg blandet vaniljekrem og pisket krem ble den litt for flytende. Så ble litt klinete. Men god på smak! :)

Haha akkurat det samme skjedde med min :) men den smakte kjempegodt og alle spiste masse kake :)

Og den var kjempegod i dag og! :-D

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg lagde også Pavlova i går :-D toro marengsbunn her også... Så hadde jeg eggekrem oppå, deretter fløtekrem, så bær :) kjempegodt! Smakt mange ulike pavlovakaker, og synes den med eggekrem er best :) trodde ikke jeg skulle få til å lage den heller, da jeg aldri har laget noe slikt før :p skulle hatt litt mer fløtekrem, brukte 5 dl fløte ca, til en rektangelform(slik med lokk og håndtak).

Back
Topp