Pavlova

Freya

Elsker forumet
Tenkte jeg skulle prøve å lage en Pavlova kake til 17.mai. Har aldri lagd det før, men vil så gjerne ha en sånn kake til gjestene våre. Noen gode tips til meg før jeg setter i gang? Fallgruver jeg burde være obs på? Jeg har kjøpt sånne langpanneformer, siden det kommer ganske mange og fant en oppskrift til det. Håper noen kan komme med noen gode tips! :-)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Sett egg ut på benken lenge før du skal lage den, de skal være romtemperert ;-) lykke til ;-)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Tenkte jeg skulle prøve å lage en Pavlova kake til 17.mai. Har aldri lagd det før, men vil så gjerne ha en sånn kake til gjestene våre. Noen gode tips til meg før jeg setter i gang? Fallgruver jeg burde være obs på? Jeg har kjøpt sånne langpanneformer, siden det kommer ganske mange og fant en oppskrift til det. Håper noen kan komme med noen gode tips! :-)

Har såå lyst å prøve meg på pavlova selv :-D de er såå god ♡ Men jeg har desverre ingen tips å komme med.. Men lykke til :-D

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Løper og tar ut eggene! :-D

Visste ikke at Toro hadde egen marengs. Nå har jeg uansett kjøpt egg som har stått til temperering i hele dag. Har ikke hatt tid til å begynne enda, så får se i ettermiddag. Har skjønt at den skal stå en stund i ovnen (og bli romtemperert), så kanskje greit å ikke begynne for sent også.

Det skal jeg og lage for første gang i morgen. Ingen tips, men følger med å ser om noen har noen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det skal jeg og lage for første gang i morgen. Ingen tips, men følger med å ser om noen har noen :)

Så bra det er flere som skal lage for første gang! Da kan vi backe hverandre opp litt! ;)

Håper også på flere tips!

Haha, jeg skal også lage den til 17 mai! Bruker tine.no sin oppskrift, syns den virker grei :) Har ikke laget den før heller.. Skal kjøpe egg på vei til jobb i morgen, slik at de kan stå romtemperert helt frem til kvelden (må bare være fryktelig forsiktig når jeg skal hente gutten min i bhg). Lager marengsen om kvelden og lar den stå, fyller så på med krem og bær rett før vi skal reise til de som vi skal feire dagen med (evt tar med krem og bær og pynter når vi har komt frem :) Håper det blir bra!

Husk å gå over utstyret du skal bruke når du lager marrengsen. Ta en papirbit eller lignende og fukt med sitronsaft eller edikk å tørk så over utstyret, dersom det er rester av fett i bollen eller på vispen vil ikke marrengsen bli skikkelig stiv. :) lykke til :)

Jeg har akkurat lagd Toro sin pavlova nå:) skal ha en liten 17 mai fest med familien i morra! Elsker den kaka :D

Pisk eggehvitene lenge nok!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker litt jeg, siden jeg skal prøve meg på pavlova for første gang imorgen jeg også:) Skal lage sjokoladepavlova jeg da, har oppskrift i en kokebok. Planen er i utgangspunktet å lage det til navnefesten som vi skal ha for babyen i pinsa, men tenkte det er greit å øve litt så da passer det å lage til 17. mai.
Veldig greit når man kan gjøre noe dagen før!

Da er bunnen i ovnen, og jeg krysser fingrene for at eggehvitene ble stive nok...

Jeg tenkte å ha vaniljekrem til, og de oppskriftene jeg finner er til en Pavlova med 4 eggehviter. Da har man brukt en pakke vaniljekrem med 3 dl fløte. Jeg har seks eggehviter. Burde jeg kjøpe enda en pakke vaniljekrem? Høres så mye ut ...

Det du også kan gjøre er å blande inn litt fløtekrem, da får du en litt letter krem på :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Synes det er veldig godt å blande vaniljekrem med krem!

Hvordan går det med dere andre pavlovabakere?? Bare bakt den en gang for lenge siden og den blei vellykket :-)

Tipset er å piske marengsen lenge nok. Når jeg lager pavlova pisker jeg i ca 20 min, da blir den skikkelig seig og blank. Og husk eddik og maisenna.

Æææææ, jeg holder på nå, og kjøkkenmaskinen går for full guffe! Håper det blir støvete snart. Leste såklart i etterkant at salt ikke bør oppi før etter blandingen har tredoblet seg i størrelse! Og det står på en "proff side" om marengsbat tempen ikke bør være over 99-104, men på oppskriften jeg følger står det 150! Noen som vet?

*stiv, ikke støvete.. Haha

Væææ.... Bunnen ble så rar... har bare spist pavlova en gang, så vet ikke helt hvordan den skal være (husker ikke). Biter av sprø marengs faller lett av, og inni er den hvit og litt bløt. Den blir sikkert seig når den står. Skal den være sånn? Også ble den litt tynn i midten... Håper den bare ser bra ut når jeg får på krem i morgen. Tenkte å blande vaniljekrem med pisket krem, som foreslått ja.

Kvikklunsjen: Min oppskrift hadde ikke salt. Håper det ikke var dumt... Men temperaturen på oppskriften var 140 grader i en time, også skulle jeg skru av ovnen og la den stå med døra på gløtt til den var temperert.

Back
Topp