Pavlova!

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Skal lage pavlova for første gang til i morgen. Marengsbunnen er klar, men jeg lurer på når jeg kan pynte ferdig med kremen og bærene. Den skal spises sånn midt på dagen i morgen, rundt 13 tipper jeg. Kan jeg lage den ferdig på morgenen i moren rundt 8? Da har jeg plenty av tid hvertfall! Eller bør jeg vente til rett før servering?

Vet ikke siden jeg akkurat har laget den for første gang selv, men jeg må bare få snike i tråden din og legge til et spørsmål. Hvor mye er det meningen at den skulle heve seg i ovnen? Min ble 8-9 cm høy, og ser helt teit ut... Bildet i oppskriften ser ikke ut til å ha hevet i det hele tatt.

Nei, pynt rett før servering. Ta med pisket krem og oppkuttede frukt/bær i skåler og lag til rett før (Marengsen blir fort bløt, derfor..)

ja du kan ordne det imorgen tilig, syns den er god når den har stått litt ;)

og marengsen flater litt ut når du har på resten, til innlegg nr.2 ;)

Bland kremen sammen om morgenen og sett den i kjøleskapet, da tar det 2 min å pynte kaken.
Jeg synes den blir for bløt om den står lenge med kremen på.

Takk! Jeg ventet med pyntingen til rett før servering, og kaken ble knallgod. Aldri smakt pavlova før, men det var jammen godt og kaken gikk ned på høykant, ikke et stykke igjen. Gleder meg til å lage dette igjen!

Når ser man egentlig om marengsbunnen er ferdig stekt?

Aner ikke, men den pleier å være gyllen når jeg tar den ut! :)

Back
Topp