Pavlova - eggeplommen da?

litjpiå

Glad i forumet
Ser det er mange som skal lage pavlova til 17.Mai, og tenkte jeg skulle gjøre det selv også for første gang. Og spm mitt er da, hva bruker du eggeplommene som blir igjen til? :)

Nå skal ikke jeg lage pavlova, men om jeg har mange plommer til overs så bruker jeg de gjerne til omelett, eggerøre, vafler. På jobb lager de marengs med plommene.

Skal lage for første gang selv, men tenkte å bruke de på å lage vaniljekremen:)

De bruker jeg til å lage eggerøre til 17.mai-frokosten :)

Jeg får ingen eggeplommer til overs, jeg bruker eggekrem på pavlovaen. :)

Jeg bruker plommene til å lage vaniljekremen :)

lage vanilje krem eller lemon curd :)

Jeg lager også eggekrem av plommene til pavlovaen :=

Hvordan lager du lemon curd? :D

saften av 1–2 sitroner (ca. 1 dl)
2 ts finrevet sitronskall
75 g sukker
4 eggeplommer
60 g usaltet smør

Ha alle ingrediensene i en bolle. Sett bollen over en kjele fylt med kokende vann og visp det sammen til det får passende konsistens. Vær tålmodig for det kan ta litt tid før blandingen tykner.Ta bollen fra varmen. Du kan også bruke en kjele med tykk bunn, men pass på så det ikke går i bunn :)
Fyll kremen i en krukke eller glass. Avkjøl og oppbevar den i kjøleskapet. Holder seg i to-tre uker :)

Finnes også mange andre oppskrifter på nettet, men det er denne jeg alltid bruker ;) Kjempe godt og kan brukes til alt fra kaker til brødskiva :)

saften av 1–2 sitroner (ca. 1 dl)
2 ts finrevet sitronskall
75 g sukker
4 eggeplommer
60 g usaltet smør

Ha alle ingrediensene i en bolle. Sett bollen over en kjele fylt med kokende vann og visp det sammen til det får passende konsistens. Vær tålmodig for det kan ta litt tid før blandingen tykner.Ta bollen fra varmen. Du kan også bruke en kjele med tykk bunn, men pass på så det ikke går i bunn :)
Fyll kremen i en krukke eller glass. Avkjøl og oppbevar den i kjøleskapet. Holder seg i to-tre uker :)

Finnes også mange andre oppskrifter på nettet, men det er denne jeg alltid bruker ;) Kjempe godt og kan brukes til alt fra kaker til brødskiva :)

Ååh nam! Tusen takk! Den skal jeg prøve :D

Aioli av eggeplommene og en foccacia til :) nam nam nam!

Lager vaniljekrem, nam nam :D

Lag is med eggeplommene :-D

Back
Topp