Pauser(?)

Lano

Blir kjent med forumet
God kveld! :)

Hva tenker dere om "pauseperiode" etter et forsøk? Jeg har på ett år "bare" vært gjennom to forsøk. Skal til med det tredje i august. Synes dere det er for store mellomrom mellom forsøkene? (Mai - September - August).

Det er vel sikkert litt individuelt, men jeg føler også jeg trenge litt tid å komme meg på etter et forsøk, men samtidig er det jo sikkert greit å bare hoppe videre mens du først er i gang (?) :) En skal vel iallefall ha en normal syklus?

Hvor langt mellomrom har dere hatt med forsøkene ? og hva er deres tanker rundt dette?

Det er veldig individuelt ja. Noen synes det er godt med lange pauser, mens andre ønsker kortest mulig pauser. Jeg kjørte på med tre fersk-forsøk på 6 mnd, fordi det føltes riktig for oss der og da. Har jo merket litt i etterkant at det var noen tøffe måneder, men ville gjort det samme igjen.
Ta den tid du føler er riktig for deg :-)

Det er veldig individuelt ja. Noen synes det er godt med lange pauser, mens andre ønsker kortest mulig pauser. Jeg kjørte på med tre fersk-forsøk på 6 mnd, fordi det føltes riktig for oss der og da. Har jo merket litt i etterkant at det var noen tøffe måneder, men ville gjort det samme igjen.
Ta den tid du føler er riktig for deg :)

Hva vil fersk- forsøk si? (de tre offentlige?). Er nytt for meg å snakke med folk som går igjennom det samme, så av og til er det enkelte ting jeg lurer på. he he..

Ja, det har fristet å bare kjøre på, men det komme vel sikkert litt an på livssituasjonen forøvrig. Jeg studere og da er det ikke alltid det passer.

Hvis dette forsøket ikke går, så blir det pause for vår del. Har enda siste uttak friskt i minne, så trenger litt tid før vi hiver oss rundt igjen. Har hatt tre forsøk siden januar, så har gått i ett. Masse lykke til uansett :)

Hva vil fersk- forsøk si? (de tre offentlige?). Er nytt for meg å snakke med folk som går igjennom det samme, så av og til er det enkelte ting jeg lurer på. he he..

Ja, det har fristet å bare kjøre på, men det komme vel sikkert litt an på livssituasjonen forøvrig. Jeg studere og da er det ikke alltid det passer.
Nei, hadde to offentlig og et privat. Det var fullstendige forsøk, og ikke fryseforsøk :-)

man må vel ta den tiden man føler selv at man trenger...
jeg har hatt 4 forsøk på et år (inkl 2 fryseforsøk)
og nå ser det ut som dette og går galne veien :( men vil fortest mulig igang igjen tror jeg, men nå har de vel sommerferie snart...

Skulle ønske jeg kunne hoppet rett på neste forsøk. Vil ikke ha pause.
Har hatt 2 forsøk nå siden februar/mars.
Skal i gang med siste ferskforsøk i august.

Lengter etter å bli gravid ♥

Vi har kun hatt et uttak, men har gått på hormoner regelmessig siden uttaket i januar. Jeg kjenner at jeg trenger en pause. Mannen vil ikke at jeg skal gjennom flere uttak heller, så jeg får se hva det blir til etter hvert.. Urettferdig at veien til baby blir så lang, og håper dere alle sitter med spirer i magene om ikke så altfor lenge :)

Vi måtte vente 6 mnd mellom hvert forsøk pga ICSI, mannen måtte snitte og sy og kunne derfor ikke gjøre det så raskt etterpå! Var godt med pausene, trengte de psykisk!!

Vi hadde inseminasjon i april, skulle i mai, men ble avbrutt, å nå skal vi til inseminering igjen i morgen ( egentlig ivf, bare ett egg var stort nok) hvis det ikke går nå, så vet jeg ikke, men kommer nok til å prøve starte med en gang. Men det er di pengene også, vi har så lang vei å reise, så reise og opphold koster like mye som forsøkene:/

Eg synst det har vore godt med litt pausar innimellom forsøka. Mange skuffelsar på rad tek på både psykisk og fysisk! Her har eg hatt 6 uttak og 9 innsett sidan me starta opp med forsøk i mai 2009. Dei aller fleste må heldigvis ikkje gjennom så masse som meg før dei lykkast!

Dette er jo en vannvittig prosess på mange måter... Ikke bare er det ett psykisk tankekjør ut av dimensjoner, det er også en fysisk påkjenning man skal igjennom.

Tror man må føle litt på sin egen psykiske og fysiske helse om man behøver pauser eller ikke.
Noenganger kan man trenge en liten pust i bakken for å hente seg litt inn igjen.

Back
Topp