Har noen andre her inne, som tar Letrozol/Femar fått beskjed om det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har noen andre her inne, som tar Letrozol/Femar fått beskjed om det?
Hei
Jeg må ha pausemåned mellom hver kur. Min gyn argumenterte med at hun hadde flere pasienter som hadde blitt gravide i pausemåned, samt at kroppen hadde godt av en måned pause mellom hver kur.
Første runde fikk jeg EL, men runde to fungerte ikke. Virker som jeg har blitt immun mot demSkal begynne på runde nr 3 så snart jeg får blødning, bare for å prøve en siste gang.
Fikk du ingen forklaring på hvorfor du måtte ha pausemåned? Hvor mange kurer har du tatt?
Hei![]()
Jeg må ha pausemåned mellom hver kur. Min gyn argumenterte med at hun hadde flere pasienter som hadde blitt gravide i pausemåned, samt at kroppen hadde godt av en måned pause mellom hver kur.
Første runde fikk jeg EL, men runde to fungerte ikke. Virker som jeg har blitt immun mot demSkal begynne på runde nr 3 så snart jeg får blødning, bare for å prøve en siste gang.
Fikk du ingen forklaring på hvorfor du måtte ha pausemåned? Hvor mange kurer har du tatt?
Samme skjedde hos meg. 2 runder så var det stoppVeldig irriterande, spesielt da vi kun hadde reell sjanse siste runden...
Hei! Og takk for svar! <3
Så kjipt å høre at det ikke funket i pausemåned. Skal du øke dose eller er det kun 2,5 man skal ta? Har lest at noen tar dobbel dose skjønner du :-/ ..
Saken er det at jeg fikk Letrozol skrevet ut av en gyn som sluttet, så når jeg fikk gyn nr.2 som tok over så var han så kort, og brå under legetimen at jeg fikk liksom ikke til å komme på spørsmål. Så nei, fikk aldri svar på hvorfor jeg måtte ha pause. Heldigvis skal jeg få ny gyn på nytt nå, skal til henne på onsdagSkal høre med henne da, hva hun tenker!
Så grunnen din var å la kroppen hvile egentlig? Så mange jeg leser om som ikke tar pause. Så rart at det er så delte meninger på legemidler.
Jeg har kun tatt 1 kur. Jeg tok 1 tbl fra cd3-cd7 2,5 mg
Samme skjedde hos meg. 2 runder så var det stoppVeldig irriterande, spesielt da vi kun hadde reell sjanse siste runden...
Er så kjedelig.Føler som deg at vi ikke har fått reell sjangs en gang, i og med at jeg bare har hatt EL en gang på 1,5 år.. Er du i gang med ivf nå?
Samme båt vi da. Startet mai 2015, og hadde eggløsning november (men vekkreist fra mannen), desember (ingen spire), april (endte i kjemisk), august (inseminasjon, negativt) og nå i oktober. 5 EL på 18 måneder eller så, alle med sterke medisiner :/
Skulle hatt IVF nå, men fikk bare 1 egg så ble overført til inseminasjon. Blir nok IVF i desember mest sannsynlig.
Ja veldig likt. Gikk du på dobbel kur med letrozol du også?
Leste litt i dagboken din nå, litt av en prosess du har gått igjennomKrysser fingrene for at en spire klorer seg fast denne gangen <3
Åh.. Husker ikke helt hvordan det var, men om jeg ikke husker feil gikk jeg på 2x dobbel (de to som gav EL), så en dobbel som ikke gav EL før trippel et par runder (hvorav ene gav EL som ble oppdaget i positiv test, men endte i kjemisk)
Ja, var ikke helt dette jeg hadde sett for meg forrige høst nei. Spesielt sårt når vi er så unge, om det er lov å si det? 9 av 10 venninner er jo livredde for å bli gravide, mens jeg er livredd for å ikke bli detMen men.. Premien i enden er verdt det
Men uvisstheten om om vi får barn, når vi eventuelt blir gravide og hvor lang veien videre er vanskelig å takle kjenner jeg.
Vanskelig er også sånne merkedager.. Vi var i dåp september i fjor og så jo da for oss at vi enten ville være nybakte foreldre når vi skulle tilbake i bryllup til dåpsbarnets foreldre året etter, eller i det minste gravid. Sånn ble det ikke. Og da jeg fikk vite at svigerinnen min var gravid for nesten ett år siden (sønn født slutten av juni) ble jeg nærmest litt desperat etter å bli gravid før hun hadde termin da hun var direkte stygg med oss og godtet seg over at vi ikke ble gravide. 4 måneder er han blitt, og gravid er vi ikke. Og hver jul, sommer og andre perioder man gjerne vil planlegge hvor man ser for seg at man skal være en familie på 3. Og så blir det ikke sånn allikevel. Jeg syns blant annet det er vanskelig å planlegge noe som helst det kommende året da vi ikke vet om jeg er gravid, fått baby (sommerferien for eksempel), fortsatt er under behandling eller om vi har gitt opp hele prosjektet.
Kjenner meg igjen i alt det du skriver. Forholdsvis unge vi også, jeg er 26 og han 28. Hvor gamle er dere?Jeg tror ufrivillig barnløshet er like sårt uansett hvor gammel man er. Jeg har enten venninner med flere barn eller de som absolutt ikke vil ha det. Hadde vi bare visst at i mars blir vi gravide hadde jeg klart å slappet av, men når man liksom ikke vet om det noen gang kommer til å skje er det ikke så lett..
Merkedagene er de verste ja. Man ser liksom for seg og drømmer om fremtidige planer, men så står man der på sted og hvil. fy så stygt gjort av svigerinnen din! Jeg har ikke ord.. Hvem sier slik?Min søster ble gravid lenge etter vi begynte å prøve. Vi planla så mye om at vi skulle gå gravide på likt og sammen i permisjonstiden osv, men slik blir det ikke. Gleder meg selvfølgelig til å bli tante, men samtidig er det litt sårt. Hun er heldigvis veldig støttende og forståelsesfull. Har dere fortalt mange om situasjonen deres?
Vi er 22 og 25, så ikke så altfor gamleJa, jeg tenker sånn jeg også. Kan godt vente til neste sommer med å bli gravid OM jeg vet at jeg blir gravid da.. Er denne usikkerheten som ødelegger
Hun er stygg ja.. Men forventet ikke noe annet. De kunne jo smykke seg med å være en av de som bestemte nærmest termindatoen på ungen også. Men sånn er det bare. Lei av å irriterere meg over det.
Har fortalt ganske mange egentlig, er litt åpen bok på det området. Syns det er greiere å være åpen enn å sitte alene med alle følelsene og tankene. Men har veldig få i nær omkrets som klarer sette seg inn i situasjon. Derfor syns jeg babyverden forumet er så greitHan er fin han jeg har blitt tante til altså, men det blir litt vel sårt innimellom.
Har dere prøvd lenge? Og hva er eventuelt diagnosen?
Helt enig. Hadde man bare visst hadde det vært lettere å slappet avmen sånn sett er jeg glad for vi er unge. Man har heldigvis en del år på å faktisk klare det.
Bra av deg å være såpass åpen om det. Jeg har fortalt det til noen få, men syns det blir så mye spørsmål at foreløpig har vi valgt å holde det mest mulig for oss selv.
Vi har prøvd siden mai 2015. Jeg har pcos og han har litt dårlig sædkvalitet. Hva med deg?![]()