Pause i prøvinga, HVORDAN?!

Navaje

Forelsket i forumet
Vi har nå prøvd i et år, jeg har vært hos gyn og alt ser bra ut og han har bra sædkvalitet. Jeg har siden i sommer slitt med panikkangst og sorg, og syklusen ble da 40 dager (tidligere 32-35 dager) og er sånn smått begynt.å normalisere seg TRODDE jeg, men nå er jeg på dag 22 uten positib el test, og jeg er serriøst begynt å stresse for at jeg stresser for mye med å bli gravid. Hodet spinner og jeg trebger en pause, men HVORDAN? Jeg tenker ikke på det så mye før jeg skal ha el, så er de neste 14 dager til å tenke og håpe.. Noen tips?

Det er ut i fra hva jeg har skjønt normalt å hoppe over eggeløsning en gang i blandt. Kanskje det bare er det, og du får eggeløsning neste måned? Kanskje bare slutte å teste for eggeløsning og ha sex annenhver/hver tredje dag i en måned :) det er mitt tips ihvertfall

Pause fra testing og forum, samt prøve å slutte å kjenne etter hva som skjer i livmor-området fungerte for meg :)

Det er ut i fra hva jeg har skjønt normalt å hoppe over eggeløsning en gang i blandt. Kanskje det bare er det, og du får eggeløsning neste måned? Kanskje bare slutte å teste for eggeløsning og ha sex annenhver/hver tredje dag i en måned :) det er mitt tips ihvertfall
Har hatt positive eltester, men er nok stresset i kroppen som har ødelagt og du har nok rett.
Får prøve det :)

Skal prøve, synes det er så vanskelig. Jeg får vonde bryster rett etter el og da starter håpet.. :depressed:
Måtte bare være obs på å ikke la meg tenke på symptomene. Jeg måtte aktivt begynne å tenke på noe annet. Etter hvert klarte jeg å slappe mye mer av og jeg fikk det mye bedre med meg selv.

Har hatt positive eltester, men er nok stresset i kroppen som har ødelagt og du har nok rett.
Får prøve det :)
Vi prøvde i 2 år før den satt. Vi slutta å teste etter el og hadde sex annenhver dag i to mnd uten å teste, også under mens de siste to pp før vi ble gravide :p

For meg fungerte det å ta en samtale med en annen «sliter».
Har du en jobb du kan fordype deg litt i en periode fremover?
Kvalitetstid med kjæresten.
Sex annenhver dag uten å teste etter hverken eggløsning eller teste før ikm for graviditet.
2 glass vin (akkurat når du vil):happy119
Planlegg noe annet fremover, snakk om en storbytur, sommerferien osv..
ikke tenk på kostholdsråd, mindre koffein, må spise ditt og datt for å øke sjansene, tren som du vil. Jeg bar mye tung ved og klatret på taket mellom eggløsningen og ikm. Festa seg likevel :happy:

Dette ble oppskriften vår etter at vi mista i en ma etter å ha prøvd i 1 år og 4 mnd. Vår lille ønskede prinsesse ble til på denne måten og ventes nå i januar. Det hjelper også å vite i bakhodet at man får det til/ alt ser bra ut.

Lykke til :Heartred dette er ikke enkelt og man får lyst til å rive seg i håret av og til :dontknow

Back
Topp