Patience needed..

Cowgirl

Forumet er livet
Vi som prøver :)
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Vår vei til nr 3 ble mye lengre enn jeg så for meg! Jeg kastet pillene i Januar 2023, og når jeg ser tilbake (mas 2024) så teller jeg 3 eggløsninger fra januar til november. Jeg har PCOS og tar 3x850 metformin pr dag, men det var ikke til mye hjelp denne gang. Sykluser fra 32-85 dager.
I november fikk jeg provera og letrozol av gynekologen, så 30.11 på cd 18, hadde jeg endelig el igjen. Jeg ble gravid men mistet 4+6. Så ble det ny runde med dobbel letrozol fra cd 5-9, el på cd 19 denne gang. Ble gravid igjen men mistet 4+5. Denne gang var det ekstra hardt å miste, jeg trodde jo ikke jeg skulle ha SÅ uflaks å miste 2 ganger på rad. Det ble ett smell ned i kjelleren.
Ny runde med dobbel letrozol, usikker når el var pga tull med tempingen. Men denne gang startet jeg også på progesteron og blodfortynnende. Negative tester og tr kom dag 4 uten progesteron.
nå er jeg på runde 4 med letrozol, håper den sitter denne gang, siste sjanse for 2024 baby ❤️
dvs jeg egentlig er i pp 7 nå, etter 14/15 mnd med prøving.

første el (pp 1) april 23 - ikke gravid
andre el (pp 2) mai 23 - ikke gravid
pp 3, juni 23 - ikke gravid
pp 4, november 23 - Gravid❤️ mistet 4+6
pp 5, januar 24 - Gravid ❤️ mistet 4+5
pp6, februar 24 - ikke gravid
pp 7, mars 24 - Gravid❤️ mistet 4+2
pp 8, april 24 - ikke gravid
pp9, mai 24 - (siste med letrozol) ikke gravid
pp 10, juni 24 -
‐--------------------‐-----------------------------------------------


edit: ingen svar å finne ang myo-inositol, maca osv her. Jeg starter på Letrozol dobbel dose.

Det har egentlig aldri slått meg å lage en dagbok. Men da jeg googlet alt jeg kunne av triks for å bli gravid/korte ned syklus så syntes jeg det var så nyttig og kjekt å lese om erfaringer, så jeg oppretter en selv og håper det kan hjelpe noen andre googlere en gang :)

Jeg har PCOS. Da vi prøvde på nr 1 hadde jeg ikke el uten metformin. Etter oppstart på metformin ble jeg gravid i pp 1, samme med nr 2. Men, nr 3 lar vente på seg og med lange sykluser (35-7x) så er jeg ganske lei!!

Kort og greit hva jeg har prøvd:

- Salvie te, 1 kopp til dagen fra ca cd 3-13. Dette hjalp meg ingenting. (Pass på å ikke drikk mer, da kan du bli ganske dårlig med oppkast osv )
- vitex/agnus castus dråper 40 dråper i et glass vann hver morgen frem til el - usikker om det var tilfeldig eller om det var pga dråpene, syklusen min ble dobbel så lang med disse, så det prøver jeg ikke igjen.
Maca 1x2 tab daglig
Myo-inositol 2x2 tab daglig
Silicea 1 tab daglig, for å gi en tykkere slimhinne -

Utenom det tar jeg D & C vitamin, folsyre, metformin, mangan, b-12.
 
Last edited:
Pp6

Cd 18, 2 dpo


selv om det er vanskelig å tro og for godt til å være sant, så kjennes det veldig ut som jeg er i dpo-land nå. Jeg har mye murringer, stikk/små verk i livmor, og støl på høyre side. Tenk om inositolen kan virke SÅ godt på meg?? :excited001

Jeg spottet litt lyserosa på selve el-dagen og i går (1 dpo) :confused013
 
Pp6

Cd 18, 2 dpo


selv om det er vanskelig å tro og for godt til å være sant, så kjennes det veldig ut som jeg er i dpo-land nå. Jeg har mye murringer, stikk/små verk i livmor, og støl på høyre side. Tenk om inositolen kan virke SÅ godt på meg?? :excited001

Jeg spottet litt lyserosa på selve el-dagen og i går (1 dpo) :confused013
Krysser alt jeg har :Heartred
 
Det har egentlig aldri slått meg å lage en dagbok. Men da jeg googlet alt jeg kunne av triks for å bli gravid/korte ned syklus så syntes jeg det var så nyttig og kjekt å lese om erfaringer, så jeg oppretter en selv og håper det kan hjelpe noen andre googlere en gang :)

Jeg har PCOS. Da vi prøvde på nr 1 hadde jeg ikke el uten metformin. Etter oppstart på metformin ble jeg gravid i pp 1, samme med nr 2. Men, nr 3 lar vente på seg og med lange sykluser (35-85) så er jeg ganske lei!!

Kort og greit hva jeg har prøvd:

- Salvie te, 1 kopp til dagen fra ca cd 3-13. Dette hjalp meg ingenting. (Pass på å ikke drikk mer, da kan du bli ganske dårlig med oppkast osv )
- vitex/angus castus dråper 40 dråper i et glass vann hver morgen frem til el - usikker om det var tilfeldig eller om det var pga dråpene, syklusen min ble dobbel så lang med disse, så det prøver jeg ikke igjen.
Maca 2x1 tab daglig - er i første pp nå
Myo-inositol 2x2 tab daglig - er i første pp nå, og kan se ut som el kom 1 uke tidligere!! På cd 16 og ikke 22/23
Silicea 1 tab daglig, for å gi en tykkere slimhinne - er i første pp nå

Utenom det tar jeg D & C vitamin, folsyre, metformin, mangan, b-12.
Hvilken Myo-inositol bruker du ? Har du bilde?
 
Så spennende å følge fine deg her ❤️ Håper så inderlig det snart blir din tur ❤️
 
Tuusen takk❤️ tenker ofte på deg, håper det går bra med deg❤️ blir glad når jeg ser du er innom BV av og til, håper en terminspire sitter hos deg snart ❤️
Er her og følger med på dere alle, håper sånn terminspirene sitter en etter en nå ❤️

Her er vi usikre på om det blir en til eller ikke. Mannen er igjen, ikke overraskende, bestemt på at vi er ferdige med barn. Jeg er så utorlig delt! På en måte ønsker jeg bare å bli gravid igjen, samtidig som jeg tenker at vi er ferdige. Men vet liksom ikke om jeg ønsker å bli gravid fordi jeg egentlig skulle vært gravid, eller om jeg ser meg ferdig med barn fordi jeg er livredd for å gå gravid igjen! Alt er kaos samtidig som vi sørger samtidig som vi skal ta oss av de to vi har samtidig som samtidig som - altså; kaos! :playful: Skulle ønske det var null stress å bestemme seg og bli enige ❤️
 
Er her og følger med på dere alle, håper sånn terminspirene sitter en etter en nå ❤️

Her er vi usikre på om det blir en til eller ikke. Mannen er igjen, ikke overraskende, bestemt på at vi er ferdige med barn. Jeg er så utorlig delt! På en måte ønsker jeg bare å bli gravid igjen, samtidig som jeg tenker at vi er ferdige. Men vet liksom ikke om jeg ønsker å bli gravid fordi jeg egentlig skulle vært gravid, eller om jeg ser meg ferdig med barn fordi jeg er livredd for å gå gravid igjen! Alt er kaos samtidig som vi sørger samtidig som vi skal ta oss av de to vi har samtidig som samtidig som - altså; kaos! :playful: Skulle ønske det var null stress å bestemme seg og bli enige ❤️
Åå❤️ må si jeg kjenner meg veldig igjen med vingle-petter-tanker! Noen dager føler jeg vi er ferdig, andre dager ønsker jeg 1 til. Maaaaasse tanker fra og til om hvordan livet er nå og vil bli både med og uten baby. Samtidig tikker klokken min, så jeg må liksom gjøre det NÅ. Jeg føler vi mangler en og at jeg vil angre om jeg gir meg nå❤️ men samtidig er jeg mye alene med barna, orker jeg en til? Klarer jeg å være en god 3-barns mamma??

Huff, det er slitsomt med så mange tanker frem og tilbake! Jeg tenker det må være enda vanskeligere for dere som var så langt på vei ❤️ jeg tror nok ikke jeg hadde klart å lagt det i fra meg når jeg i så mange måneder har gått å sett for meg livet med 1-2 barn til ❤️❤️
Det er ikke lett å vite hva som er opp og ned i sorgen, håper hjertet ditt sier tydelig ifra hva det ønsker og at dere blir enig ❤️
 
Åå❤️ må si jeg kjenner meg veldig igjen med vingle-petter-tanker! Noen dager føler jeg vi er ferdig, andre dager ønsker jeg 1 til. Maaaaasse tanker fra og til om hvordan livet er nå og vil bli både med og uten baby. Samtidig tikker klokken min, så jeg må liksom gjøre det NÅ. Jeg føler vi mangler en og at jeg vil angre om jeg gir meg nå❤️ men samtidig er jeg mye alene med barna, orker jeg en til? Klarer jeg å være en god 3-barns mamma??

Huff, det er slitsomt med så mange tanker frem og tilbake! Jeg tenker det må være enda vanskeligere for dere som var så langt på vei ❤️ jeg tror nok ikke jeg hadde klart å lagt det i fra meg når jeg i så mange måneder har gått å sett for meg livet med 1-2 barn til ❤️❤️
Det er ikke lett å vite hva som er opp og ned i sorgen, håper hjertet ditt sier tydelig ifra hva det ønsker og at dere blir enig ❤️
Kjenner meg igjen der, redd for å angre meg dersom jeg ikke får en til liten en ❤️

Har gitt oss selv til mars 2024 på å bli gravide om det er det vi bestemmer oss for, slik at terminen kommer innenfor 2024. Får se om det er rett for oss å gjøre det sånn ❤️

Hvor er du i syklusen nå? ❤️
 
cd 23 og er usikker om jeg er i dpo-land

jeg fikk positiv el test på cd 15, startet å tempe på cd 16. Men jeg var syk fra cd 16-19. Tempen sank på cd 20, jeg tenkte kanskje det var el så jeg tok en el test som ble positiv eller akkurat ikke positiv :confused013 men om el var på cd 20 så skulle FF gitt kryss i dag, og det gjorde den ikke. Så nå er jeg veldig usikker, har el vært eller ikke? Premom sier jeg er 7 dpo, og pga el testen er så sterk positiv så håper jeg på det. PCOS kan gi økt LH, men jeg har ikke opplevd så sterk uten el. Meeen, så er jeg usikker på hva tempen sier, har el vært eller ikke??

Screenshot_20230920_085751_FF App.jpgScreenshot_20230920_085850_Premom.jpg
 
Kjenner meg igjen der, redd for å angre meg dersom jeg ikke får en til liten en ❤️

Har gitt oss selv til mars 2024 på å bli gravide om det er det vi bestemmer oss for, slik at terminen kommer innenfor 2024. Får se om det er rett for oss å gjøre det sånn ❤️

Hvor er du i syklusen nå? ❤️
Jeg har også vært innom tanken på å sette en stopp-strek, men jeg er så usikker!! Håper dere finner utav noe snart, så dere ihvertfall får prøvd disse månedene om dere kommer frem til det❤️

Æsj, jeg aner ikke hvor jeg er. La inn en post over her ang det. Ble drittlei denne syklusen nå. Dette hjelper heller ikke på tankene mine, får jo lyst å gi opp. Det er kanskje ikke meingen vi skal ha en nr 3
 
cd 23 og er usikker om jeg er i dpo-land

jeg fikk positiv el test på cd 15, startet å tempe på cd 16. Men jeg var syk fra cd 16-19. Tempen sank på cd 20, jeg tenkte kanskje det var el så jeg tok en el test som ble positiv eller akkurat ikke positiv :confused013 men om el var på cd 20 så skulle FF gitt kryss i dag, og det gjorde den ikke. Så nå er jeg veldig usikker, har el vært eller ikke? Premom sier jeg er 7 dpo, og pga el testen er så sterk positiv så håper jeg på det. PCOS kan gi økt LH, men jeg har ikke opplevd så sterk uten el. Meeen, så er jeg usikker på hva tempen sier, har el vært eller ikke??

Vis vedlegget 415116Vis vedlegget 415117
Siden du var syk og har hatt høye temp di dagene, så kan det hende det er derfor du ikke får kryss? Utifra tempen så trenger du nok litt flere dager for å se om eggløsningen har vært eller ikke, tempen skal isåfall øke om den har vært ganske snart.
 
Siden du var syk og har hatt høye temp di dagene, så kan det hende det er derfor du ikke får kryss? Utifra tempen så trenger du nok litt flere dager for å se om eggløsningen har vært eller ikke, tempen skal isåfall øke om den har vært ganske snart.
Ja, mye mulig. Men samtidig føler jeg tempen er for lav nå til at jeg har hatt el. Ikke at jeg har så mye erfaring innen temping :hilarious: men hvis jeg sammenligner fra den pp'en jeg tempet hele syklusen, så ser det ikke ut som jeg har hatt el enda :(
 
Ja, mye mulig. Men samtidig føler jeg tempen er for lav nå til at jeg har hatt el. Ikke at jeg har så mye erfaring innen temping :hilarious: men hvis jeg sammenligner fra den pp'en jeg tempet hele syklusen, så ser det ikke ut som jeg har hatt el enda :(
Hvis jeg var deg så hadde jeg droppet å tatt el tester og kun fokuset på tempen fremover. Pcos gjør deg bare usikker og forvirret med di testene uansett. Fant selv ut det iallfall Og når jeg var usikker hele veien på når el var utifra tempen, så bare legg inn aksjer jevnt og følg med på el slim❤️ Jeg skrev i tillegg ned dag for dag gjennom syklusen hvordan kroppen oppførte seg og med eventuelle tegn til eggløsning og befrukting.
 
Hvis jeg var deg så hadde jeg droppet å tatt el tester og kun fokuset på tempen fremover. Pcos gjør deg bare usikker og forvirret med di testene uansett. Fant selv ut det iallfall Og når jeg var usikker hele veien på når el var utifra tempen, så bare legg inn aksjer jevnt og følg med på el slim❤️ Jeg skrev i tillegg ned dag for dag gjennom syklusen hvordan kroppen oppførte seg og med eventuelle tegn til eggløsning og befrukting.
Det var så greit med el test, da fikk jeg vite før el skjedde, med temping vet jeg for sent. Dermed blir det mer "plikt-sex" uten el tester. Og med lange sykluser blir du rimelig lei hele sexen og prøvingen :hilarious: :arghh: men jeg ser at jeg ikke kan stole på el testene.. jeg har notert ned hver dag, men el-symptomene har blitt mindre og mindre, nå kjenner jeg noe på selve el dagen. El slim ser jeg ikke noe til..
 
Back
Topp