Vår vei til nr 3 ble mye lengre enn jeg så for meg! Jeg kastet pillene i Januar 2023, og når jeg ser tilbake (mas 2024) så teller jeg 3 eggløsninger fra januar til november. Jeg har PCOS og tar 3x850 metformin pr dag, men det var ikke til mye hjelp denne gang. Sykluser fra 32-85 dager.
I november 2023 fikk jeg provera og letrozol av gynekologen, så 30.11 på cd 18, hadde jeg endelig el igjen. Jeg ble gravid men mistet 4+6. Så ble det ny runde med dobbel letrozol fra cd 5-9, el på cd 19 denne gang. Ble gravid igjen men mistet 4+5.
Fortsatte med Letrozol til mai, totalt 6 pp'er. Etter det har kroppen fungert fint uten. Jeg tror jeg ble litt "overstimulert" av Letrozol til slutt, kroppen tullet veldig de 2 siste gangene med letrozol og frem til august. Hadde el smerter i nesten 2 uker og el kom tidligere enn den pleier (cd 15-17).
I september 2024 startet jeg med Q10, 400 mg daglig. I oktober økte jeg til 600 mg daglig.
første el (pp 1) april 23 - ikke gravid
andre el (pp 2) mai 23 - ikke gravid
pp 3, juni 23 - ikke gravid
pp 4, november 23 - Gravid mistet 4+6
pp 5, januar 24 - Gravid mistet 4+5
pp6, februar 24 - ikke gravid
pp 7, mars 24 - Gravid mistet 4+2
pp 8, april 24 - ikke gravid
pp9, mai 24 - (siste med letrozol) ikke gravid
pp 10, juni 24 - ikke gravid
pp 11, juli 24 - ikke gravid
pp 12, august 24 - Gravid kjemisk
pp 13, september 24 - ikke gravid
pp 14, okt/nov 24 -
‐--------------------‐-----------------------------------------------
Det har egentlig aldri slått meg å lage en dagbok. Men da jeg googlet alt jeg kunne av triks for å bli gravid/korte ned syklus så syntes jeg det var så nyttig og kjekt å lese om erfaringer, så jeg oppretter en selv og håper det kan hjelpe noen andre googlere en gang
Jeg har PCOS. Da vi prøvde på nr 1 hadde jeg ikke el uten metformin. Etter oppstart på metformin ble jeg gravid i pp 1, samme med nr 2. Men, nr 3 lar vente på seg og med lange sykluser (35-7x) så er jeg ganske lei!!
Kort og greit hva jeg har prøvd:
- Salvie te, 1 kopp til dagen fra ca cd 3-13. Dette hjalp meg ingenting. (Pass på å ikke drikk mer, da kan du bli ganske dårlig med oppkast osv )
- vitex/agnus castus dråper 40 dråper i et glass vann hver morgen frem til el - usikker om det var tilfeldig eller om det var pga dråpene, syklusen min ble dobbel så lang med disse, så det prøver jeg ikke igjen.
Maca 1x2 tab daglig
Myo-inositol 2x2 tab daglig
Silicea 1 tab daglig, for å gi en tykkere slimhinne -
Utenom det tar jeg D & C vitamin, folsyre, metformin, mangan, b 12, e vitamin, nac, omega 3, selen + sink.
I november 2023 fikk jeg provera og letrozol av gynekologen, så 30.11 på cd 18, hadde jeg endelig el igjen. Jeg ble gravid men mistet 4+6. Så ble det ny runde med dobbel letrozol fra cd 5-9, el på cd 19 denne gang. Ble gravid igjen men mistet 4+5.
Fortsatte med Letrozol til mai, totalt 6 pp'er. Etter det har kroppen fungert fint uten. Jeg tror jeg ble litt "overstimulert" av Letrozol til slutt, kroppen tullet veldig de 2 siste gangene med letrozol og frem til august. Hadde el smerter i nesten 2 uker og el kom tidligere enn den pleier (cd 15-17).
I september 2024 startet jeg med Q10, 400 mg daglig. I oktober økte jeg til 600 mg daglig.
første el (pp 1) april 23 - ikke gravid
andre el (pp 2) mai 23 - ikke gravid
pp 3, juni 23 - ikke gravid
pp 4, november 23 - Gravid mistet 4+6
pp 5, januar 24 - Gravid mistet 4+5
pp6, februar 24 - ikke gravid
pp 7, mars 24 - Gravid mistet 4+2
pp 8, april 24 - ikke gravid
pp9, mai 24 - (siste med letrozol) ikke gravid
pp 10, juni 24 - ikke gravid
pp 11, juli 24 - ikke gravid
pp 12, august 24 - Gravid kjemisk
pp 13, september 24 - ikke gravid
pp 14, okt/nov 24 -
‐--------------------‐-----------------------------------------------
Det har egentlig aldri slått meg å lage en dagbok. Men da jeg googlet alt jeg kunne av triks for å bli gravid/korte ned syklus så syntes jeg det var så nyttig og kjekt å lese om erfaringer, så jeg oppretter en selv og håper det kan hjelpe noen andre googlere en gang
Jeg har PCOS. Da vi prøvde på nr 1 hadde jeg ikke el uten metformin. Etter oppstart på metformin ble jeg gravid i pp 1, samme med nr 2. Men, nr 3 lar vente på seg og med lange sykluser (35-7x) så er jeg ganske lei!!
Kort og greit hva jeg har prøvd:
- Salvie te, 1 kopp til dagen fra ca cd 3-13. Dette hjalp meg ingenting. (Pass på å ikke drikk mer, da kan du bli ganske dårlig med oppkast osv )
- vitex/agnus castus dråper 40 dråper i et glass vann hver morgen frem til el - usikker om det var tilfeldig eller om det var pga dråpene, syklusen min ble dobbel så lang med disse, så det prøver jeg ikke igjen.
Maca 1x2 tab daglig
Myo-inositol 2x2 tab daglig
Silicea 1 tab daglig, for å gi en tykkere slimhinne -
Utenom det tar jeg D & C vitamin, folsyre, metformin, mangan, b 12, e vitamin, nac, omega 3, selen + sink.
Last edited: