Pastor på prøve....

Olive76

Forumet er livet
Jep. Det er meg for tiden, det. Min mann har aldri lest bibelen og husker veldig lite fra kristendomsundervisningen. Hver kveld legger han ungene og leser for dem. Og i mangel av bedre kastet han seg på eget initiativ over barnebibelen Malte fikk i dåpsgaver.
Dermed blir jeg hver kveld etter leggingen testet om jeg kan min bibelhistorie. Kontrollspørsmålet i kveld var "hva het Noahs 3 sønner?" Den kunne jeg!
Men igår ble kain drept av Abel med et ribbein. Visste ikke at det var mordvåpnet jeg[8D].

Men kom igjen, uten å jukse. Hva het Noahs sønner?

Tror egentlig også bare jeg kan dem fordi det var litt morsomt da vi hadde Hebraisk. Lå nemlig litt betydning i navnene på Hebraisk.

Nå ja. Så har jeg kanskje lest mer bibel enn folk flest gjennom utdanningen....

Jeg innbiller meg at de heter noe som Sem, Kam og Jafet, eller noe sånt

jeg har forresten vært mentalt ganske fraværende under kristendomsundervisningen, og jeg begynte å prøve meg på bibelen for en ti års tid siden, men mistet interessen i lukas eller johannes evangelium, det ble litt irriterende med alle disse gjentagelsene

Merkelig hvor forutinntatt jeg er forresten, jeg har bare tatt det for gitt at en som er gift med en prest må være religiøs selv, og opptatt av gud og jesus og sånt [8D]

Så bra, Lenemor! Helt korrekt. Er sånne navn at hvis man først kam dem, så sitter de.

Min mann blir ofte spurt om han er kristen og går masse i kirken. "Nei" svarer han da. Går bare i kirken fordi min frue er prest. (og det helst så lite som mulig...)

ORIGINAL: lenemor

jeg har forresten vært mentalt ganske fraværende under kristendomsundervisningen, og jeg begynte å prøve meg på bibelen for en ti års tid siden, men mistet interessen i lukas eller johannes evangelium, det ble litt irriterende med alle disse gjentagelsene

Merkelig hvor forutinntatt jeg er forresten, jeg har bare tatt det for gitt at en som er gift med en prest må være religiøs selv, og opptatt av gud og jesus og sånt [8D]

Sånn tenker jeg og automatisk[8|] I tillegg husker jeg hvor "paff" jeg ble da jeg fant ut at olive er prest, for hun var jo ikke verken kjedelig eller rar, haha[8D][&:]

må bare legge til at jeg vanligvis ikke er så forutinntatt om ting da, men dette er noe jeg aldri egentlig har tenkt over.
Forresten visste jeg ikke hva de sønnene het heller..

men jeg vet at gårdspiken Lina i Emili i lønneberget tror at gud lagde damen av et rivjern fra mannen[8D] og at de første menneskene på jorden het ask og embla[:D]

ORIGINAL: Olive76

Så bra, Lenemor! Helt korrekt. Er sånne navn at hvis man først kam dem, så sitter de.

Min mann blir ofte spurt om han er kristen og går masse i kirken. "Nei" svarer han da. Går bare i kirken fordi min frue er prest. (og det helst så lite som mulig...)

ja, det satt visst det (jeg måtte google etter at jeg hadde svart for å se om jeg hadde rett). Jeg har en super trivial pursuit-hjerne, den er fylt til randen med kuriøse trivia og unyttige fakta...

Jeg har faktisk lest en del i Bibelen jeg....men husket ikke de sønnene likevel. Men det ringte noen bjeller da jeg så navnene...

Neeeh der tok jeg feil gitt!! Morsomt at A tester deg da hehe kan tenke meg han koser seg! [:D]

Jeg skulle forresten foreslå Abraham, Isak og Jakob! Hver er dette da?[8D]

haha... utrolig bra!!

dette er navn jeg absolutt ikke kunne gitt... men jeg har faktisk (>tror jeg) fått med meg en del av bibelen for det[8D] var til og med konfeleder et år[8D]

men jeg, som mange andre her inne tydeligvis, ble litt overrasket over at mannen din ikke har lest bibelen.. [8D][:D] og at du er prest.. for oppi hodet mitt er prester fryktelig konservative etc.. og du er liksom ikke det.. ikke sånn erkeprest liksom... nei, guri.. nå klarte jeg sannelig å ordlegge meg bra[8|][:D] jaja... [8|][8D]

ORIGINAL: Actrine

Neeeh der tok jeg feil gitt!! Morsomt at A tester deg da hehe kan tenke meg han koser seg! [:D]

Dette er ur-fedrene. Far, sønn og sønnesøn. Jacob hadde en bror som het Esau. Og Abraham holdt på å ofre Isak engang...

Jeg fikk faktisk S i kristendom på ungd.skolen jeg.. Meeen husket ikke navnene.. Før jeg leste lenemor sitt svar.. [:D]

ORIGINAL: Almyrida81

Jeg fikk faktisk S i kristendom på ungd.skolen jeg.. Meeen husket ikke navnene.. Før jeg leste lenemor sitt svar.. [:D]

Hahaha...det fikk jeg også!!

Og så var jeg komf-leder i flere år i kirka hjemme. Og så har jeg vært "skap-pinse-venn" i en del år, hehe. Sang i kor og lovsangsteam i Betania-Tønsberg. Men var jo fra en ikke-kristen familie, så dermed falt jeg litt ut etterhvert....var visst litt mye fordømmelsederfra etterhvert som tenårene kom, gitt.

ORIGINAL: Olive76

ORIGINAL: Actrine

Dette er ur-fedrene. Far, sønn og sønnesøn. Jacob hadde en bror som het Esau. Og Abraham holdt på å ofre Isak engang...

ååååååååååååååja....[8D][:D]

ORIGINAL: monicabebe

ORIGINAL: Almyrida81

Hahaha...det fikk jeg også!!

haha.. jeg også[:D] men kan ikke si det henger så mye igjen!![8D]

Back
Topp