Pastasalat - trenger inspirasjon

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Tenkte jeg skulle lage pastasalat å ha til lunsj i morgen, men så ble jeg litt usikker på hva jeg skal ha i, bortsett fra pasta, kylling, feta, perletomater og paprika :) Noen steder ser jeg det er bønner(?) i salatene, og dette synes jeg ikke er så dumt, men vet ikke helt hvilke typer som egner seg best å bruke.
Hvilke typer salatblader smaker best og har fin farge? Er det andre ting du kunne tenkt deg å ha i? :)

På forhånd takk :D

Vi bruker gjerne crispi eller isberg, de er jo lysegrønne og ikke så spennende da, så vil du ha farge så spe på med lit sånne røde? Jeg bruker ikke feta i, men vet jo at de fleste liker det. Vi har vanlig hvitost i terninger. Og agurk og paprika, evt sukkererter, det er godt.

Denne bruker jeg, og alle elsker den :)

grillet kylling (river i små biter)
Crispy salat
Litt ruccola salat
mais
agurk
søt paprika
fetaost (kan ha ved siden av)
cherrytomater
krutonger
sukkererter
norwegia i små terninger

serveres med nybakt foccacia brød og gresk dressing :D nam!

med feta på siden og dressingen valgfritt, så hadde jeg elsket den, ja!

Soltørka tomater, feta, krutonger, mais, agurk, tomat, paprika, kylling, pasta Gresk dressing og foccacia eller hvitløksbaguetter til

Jeg bruker:

Litt valgfri salat
1 pk grytebønner, skylles godt
1 boks bogskinke
Norvegia i terninger
Paprika
Agurk
Vårløk
2 pk feta , 1 med soltørket tomat og 1 med oliven og hvitløk, viktig å få med all olja.
Cherry tomat
Pasta, bruker skruer i salat.
Evnt annet i kjøleskapet som frister.

Lager alltid gresk dressing til pastasalaten.

Yummi

2 pakker Tinas Varmrøkt laks med pepper
600 g pasta, f.eks. penne
1 stk brokkoli
1 stk agurk
1 neve kruspersille
1 stk sitron, saft og revet skall
1 ss olivenolje
salt
Pepper

Kok pastaen i lettsaltet vann, sil av og hold den varm.
Riv brokkoli og agurk grovt på et rivjern og ha det i en bolle. Finhakk kruspersille og bland med det andre. Riv over sitronskall og klem over saften. Bland i olivenolje, salt og pepper. Rør dette inn i den lune pastaen.
Legg opp salaten på et stort fat og fordel laksen i biter over.

Var nok ikke helt denne type salat ts tenkte på, men vil tipse likevel :) kjempe godt og lettvint!

Takk for flotte tips :) Når det gjelder bønner, kjøpte jeg en pakke med kikerter, store hvite bønner og borlottibønner, stod den skulle være egnet til salater :p

Er det noen av dere som vil dele oppskrift på gresk dressing? ;)

I tillegg til det du har skrevet ville jeg hatt i bacon, ruccola, vårløk og sukkererter. Søsteren min pleier å lage litt "dressing" av crème fresh og pesto som hun blander i, kjempe godt!!

Bacon er godt i,og gjerne flere typer salat ja.

Gulrot er også godt i, ta den feks med potetskrelleren og få lange strimler

Pleier å blande ruccola og isberg.
Ellers kan det være godt med stangselleri i.
Bruker mye pinjekjerner.

Jeg bruker hvitløk oppi, men det er kanskje ikke så kult om du skal ha det på jobb :P
Bruker ellers isberg, ruccola, agurk, mais, paprika, kylling eller skinke i biter, ost i terninger og dressing av rømme og majones ;)

Back
Topp