pasta salat

Emilieprinsessåmi

Gift med forumet
har en drit god oppskrift på en pasta salat å den er det ikke mye kcal i heller, helle oppskrifta er det ca 2000 kcal å den er SVÆR

1 pk makaroni
2 kyllinger (egentligt bogskinke men jeg har bytta ut me kylling)
1 boks mais
1 paprika
1 løk
1 boks kesam og 1/2 lett majones rørse sammen og tilsett litt salt og pepper
kan serveres varm,lunket eller kald.

den er drit god elsker den[:D][:D][:D][:D]bør prøves[:D][:D]

ja blir litt vanskeligt men den oppskrifta får du jallefall 15 normale porsjoner så da blir det ca 133 i en porsjon. jeg spiser denne ofte til middag å til lunsj å da kan en jo spise noen porsjoner. vi skal lage den i dag eller i måra kan veie hele greia då finner jeg jo ut hvor mye det er i 100 gr viss du er intressert[:D][:D]

100 gr makaroni inneholder 150 kcal er 500 gr makaroni i denne så da blir det 750 kcal

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

ORIGINAL: Emilieprinsessåmi

ja blir litt vanskeligt men den oppskrifta får du jallefall 15 normale porsjoner så da blir det ca 133 i en porsjon. jeg spiser denne ofte til middag å til lunsj å da kan en jo spise noen porsjoner. vi skal lage den i dag eller i måra kan veie hele greia då finner jeg jo ut hvor mye det er i 100 gr viss du er intressert[:D][:D]

jaaaa,for da kan jeg lage også,elsker slik mat[:D]

jeg også[:D][:D][:D][:D]

ja men sjekka ut fullkorns makaronien å den hadde mer kcal en den makaronien som jeg bruker hadde nemligt tenkt å bytte ut til fullkorn men skal sjekke det en ekstra gang når vi er på butikken i dag, sånn at jeg ikke sier noe feil her. ja kan ha oppi alt en liker i salater er det som er så fint med salat[:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: merete_80

100 gr makaroni inneholder 150 kcal er 500 gr makaroni i denne så da blir det 750 kcal

Sikker? Har alltid lært at det er innholdet i kokt makaroni, men at tørr makaroni har ca 350kcal pr 100g.

er sikker ja[:D][:D][:D][:D] men skal sjekke det 1 ekstra gang når jeg er og handler i dag[:D][:D][:D]

Akkurat slik jeg og lager min pastasalat. Men bruker Aromat også nedi.

Sikker? Har alltid lært at det er innholdet i kokt makaroni, men at tørr makaroni har ca 350kcal pr 100g.

er sikker ja[:D][:D][:D][:D] men skal sjekke det 1 ekstra gang når jeg er og handler i dag[:D][:D][:D]

Hvordan pasta bruker du da? Da er det jo tydelig enorme forskjeller på kaloriinnhold i pastaen. For er det 150kcal i ukokt makaroni så kan jeg spise det med god samvittighet [:D]

jo da du har rett jeg har ikke lest på pakken jeg, så da blir det ca 3500 kcal på 2500gr så ca 140 kcal i 100 gram. spiste 200 gr til middag nå å jeg er drit mett så 280 kacl til middag var jo ingenting

Back
Topp