Passiv røyking

Bambee

Flørter med forumet
Hei! Hvor farlig er egentlig passiv røyking for fosteret? Har en svigermor som røyker inne når vi er på besøk, men er fortsatt ikke så langt på vei at jeg ønsker å fortelle om graviditeten..

Går det greit å få i seg de stoffene den ca 1 gang pr uke når jeg er der? Eller ville dere sagt noe allerede? :-)

Hei! Hvor farlig er egentlig passiv røyking for fosteret? Har en svigermor som røyker inne når vi er på besøk, men er fortsatt ikke så langt på vei at jeg ønsker å fortelle om graviditeten..

Går det greit å få i seg de stoffene den ca 1 gang pr uke når jeg er der? Eller ville dere sagt noe allerede? :)

Jeg har også en svigermor som røyker inne når jeg er der, så lurer på det samme!

Hvor greit det er å få i seg stoffene men Jan du ikke vare si i fra at du har begynt å reagere på røyk? Om du ikke bare vil si det. Kansje hun til og med slutter å røyke inne??

Hvor greit det er å få i seg stoffene men Jan du ikke vare si i fra at du har begynt å reagere på røyk? Om du ikke bare vil si det. Kansje hun til og med slutter å røyke inne??
jeg kan jo prøve, men er ganske sikker på at hun skjønner det med en gang hvis jeg plutselig ikke tåler røyk, hihi

men er så usikker på for farlig det er, når det er såpass sjelden :-) håper det er noen som vet!

Har dessverre ikke svaret, bare mer imponert over at du orker, kjenner jeg hadde mest sannsynlig spydd før jeg kom lenger enn gangen.... :( og da hadde jo hemmeligheten vært ute

Jeg hadde holdt meg unna om jeg kunne, du puster det jo inn. Jeg har nektet å være hos bestemoren min når jeg er gravid om hun ikke lufter ut når vi er der. Men har hatt dilemma på jobben da flere pasienter jeg er hos røyker inne. Jeg har bedt et par av de stumpe røyken mens jeg har vært der, ellers har jeg nesten holdt pusten og skyntet meg ut:p

Hadde holdt meg unna, passiv røyking er ikke bra og hun bør slutte å røyke inne når barnet kommer. Barn har rett til et røykfritt miljø! Hadde holdt meg unna, og sagt det hvis nødvendig. Kan ikke mannen din ta det opp med henne om det er ubehagelig for deg?

Hadde holdt meg unna, passiv røyking er ikke bra og hun bør slutte å røyke inne når barnet kommer. Barn har rett til et røykfritt miljø! Hadde holdt meg unna, og sagt det hvis nødvendig. Kan ikke mannen din ta det opp med henne om det er ubehagelig for deg?
Hun er veldig nøye med å ikke røyke inne når det er barn tilstede og lufter alltid godt ut før barnebarnet hennes komme på besøk så det blir heldigvis ikke et problem :D

Er nok fordi at jeg alltid har snust (som hun ikke har lagt merke til at jeg ikke gjør lenger, hihi) og at jeg derfor aldri har gitt beskjed før og har heller aldri brydd meg.. så hvis jeg ber henne om å røyke ute så komme hun til å skjønne det med en gang! men jeg får prøve å heller gå på besøk litt sjeldnere og sitte et sted hvor jeg får minst mulig røyk på meg! ;-)

men jeg må nok kanskje si noe før uke 12, eller prøve å hive meg på når barnebarnet hennes er på besøk så alt er røykfritt! hehe :-)

Jeg blir like imponert over hvor hensynsløse folk egentlig er når det kommer til røyking.. Har selv røyket tidligere.. Men ikke inne eller i biler og lignende.. Var i selskap når jeg var i uke 36 med stooor mage og folk som satt rett ved siden av meg tenner opp røyken uten å blunke engang..
Hadde aldri falt meg inn å gjøre mens jeg røyket.. Men ja blir vanskelig om du ikke kan si fra til henne.. Jeg hadde kastet opp av lukten så tidlig i sv :) men kan jo prøve å finne på unnskyldninger for ikke å dra dit før du vil fortelle nyheten :)
Jeg vil tro at "litt" passiv røyking som i form av at det har vært røyking i rommet før du kom etc ikke er farlig. Men å sitte rett ved siden av en som nidamper er noe helt annet ;)

Back
Topp